PwC: Κατονομάζει το κλειδί επιτυχίας στις αναπτυσσόμενες αγορές
17:57 - 05 Νοεμβρίου 2015
Oι εταιρείες που φιλοδοξούν να επεκταθούν με επιτυχία στις αναπτυσσόμενες αγορές θα πρέπει να εκπονήσουν ευέλικτα επιχειρηματικά σχέδια, για την αποτελεσματική διαχείριση των θεσμικών κενών που χαρακτηρίζουν τις περίπλοκες αυτές αγορές και ταυτόχρονα να ανταποκρίνονται στην αναπτυσσόμενη καταναλωτική βάση, σύμφωνα με νέα έκθεση της PwC.
Η έκθεση με τίτλο «Bridging Growth Markets’ voids», που εκπονήθηκε από το Κέντρο Αναπτυσσόμενων Αγορών της PwC, αναλύει παραδείγματα εταιρειών που επεδίωξαν κατά την επέκτασή τους σε αγορές ανάπτυξης να διαμορφώσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, άλλοτε με περισσότερη και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία.
Ο David Wijeratne, Επικεφαλής του Κέντρου Αναπτυσσόμενων Αγορών της PwC, δηλώνει σχετικά: «Διαπιστώνεται ότι δεν είναι δυνατό για μια εδραιωμένη εταιρεία να εξασφαλίσει μακροχρόνια επιτυχία αν δεν απομακρυνθεί από τις συνήθεις πρακτικές της και δεν ξεπεράσει την προσκόλλησή της στα χαρακτηριστικά εκείνα που της χάρισαν την επιτυχία στις αναπτυγμένες αγορές.
Οι εταιρείες οφείλουν να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τα διάφορα θεσμικά κενά που υπάρχουν στις αναπτυσσόμενες αγορές και στη συνέχεια να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους με έναν ευέλικτο τρόπο που θα τους παρέχει τη δυνατότητα προσαρμογής καθώς το επιχειρηματικό περιβάλλον των αναπτυσσόμενων αγορών εξελίσσεται και ωριμάζει.»
Κάποιες εταιρείες έχουν διαγράψει επιτυχημένη πορεία στις αναπτυσσόμενες αγορές, προσαρμόζοντας ορισμένα μόνο στοιχεία του εδραιωμένου επιχειρησιακού μοντέλου που εφαρμόζουν στις αναπτυγμένες αγορές. Ωστόσο, η βιώσιμη κερδοφορία επιτυγχάνεται κυρίως από εταιρείες που έχουν αντιληφθεί την ανάγκη διαμόρφωσης ενός διαφοροποιημένου επιχειρησιακού μοντέλου για την αγορά ανάπτυξης στην οποία στοχεύουν.
Οι εταιρείες που σημειώνουν πραγματική επιτυχία στις αναπτυσσόμενες αγορές δεν την θεωρούν δεδομένη απλώς και μόνο γιατί διαθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες που αποφέρουν κέρδη στη δική τους αγορά.
Οι επιτυχημένες εταιρείες έχουν εντοπίσει ποιες από τις δεξιότητές τους χρειάζεται να προσαρμόσουν στα τοπικά δεδομένα και επιπλέον έχουν αναπτύξει εξειδικευμένες και καινοτόμες διαδικασίες για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη υποδομών, δεδομένων και συστημάτων που αποτελούν κύρια συστατικά επιτυχίας στη δική τους αγορά.
Έχουν ακόμη αναγνωρίσει την ανάγκη να προσαρμόσουν και να εισαγάγουν στις προτάσεις τους καινοτόμα στοιχεία που τους επιτρέπουν να ανταποκρίνονται στη μεταβαλλόμενη ζήτηση στις αναπτυσσόμενες αγορές αλλά και στην ανάγκη πρόσληψης, κατάρτισης και κυρίως, διατήρησης τοπικού ταλαντούχου δυναμικού ώστε να διαχειριστούν τις διαφοροποιημένες αυτές δραστηριότητες.