powered by

PwC: Κατονομάζει το κλειδί επιτυχίας στις αναπτυσσόμενες αγορές

Oι εταιρείες που φιλοδοξούν να επεκταθούν με επιτυχία στις αναπτυσσόμενες αγορές θα πρέπει να εκπονήσουν ευέλικτα επιχειρηματικά σχέδια, για την αποτελεσματική διαχείριση των θεσμικών κενών που χαρακτηρίζουν τις περίπλοκες αυτές αγορές και ταυτόχρονα να ανταποκρίνονται στην αναπτυσσόμενη καταναλωτική βάση, σύμφωνα με νέα έκθεση της PwC.

Η έκθεση με τίτλο «Bridging Growth Markets’ voids», που εκπονήθηκε από το Κέντρο Αναπτυσσόμενων Αγορών της PwC, αναλύει παραδείγματα εταιρειών που επεδίωξαν κατά την επέκτασή τους σε αγορές ανάπτυξης να διαμορφώσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, άλλοτε με περισσότερη και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία.

Ο David Wijeratne, Επικεφαλής του Κέντρου Αναπτυσσόμενων Αγορών της PwC, δηλώνει σχετικά: «Διαπιστώνεται ότι δεν είναι δυνατό για μια εδραιωμένη εταιρεία να εξασφαλίσει μακροχρόνια επιτυχία αν δεν απομακρυνθεί από τις συνήθεις πρακτικές της και δεν ξεπεράσει την προσκόλλησή της στα χαρακτηριστικά εκείνα που της χάρισαν την επιτυχία στις αναπτυγμένες αγορές.

Οι εταιρείες οφείλουν να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τα διάφορα θεσμικά κενά που υπάρχουν στις αναπτυσσόμενες αγορές και στη συνέχεια να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους με έναν ευέλικτο τρόπο που θα τους παρέχει τη δυνατότητα προσαρμογής καθώς το επιχειρηματικό περιβάλλον των αναπτυσσόμενων αγορών εξελίσσεται και ωριμάζει.»

Κάποιες εταιρείες έχουν διαγράψει επιτυχημένη πορεία στις αναπτυσσόμενες αγορές, προσαρμόζοντας ορισμένα μόνο στοιχεία του εδραιωμένου επιχειρησιακού μοντέλου που εφαρμόζουν στις αναπτυγμένες αγορές. Ωστόσο, η βιώσιμη κερδοφορία επιτυγχάνεται κυρίως από εταιρείες που έχουν αντιληφθεί την ανάγκη διαμόρφωσης ενός διαφοροποιημένου επιχειρησιακού μοντέλου για την αγορά ανάπτυξης στην οποία στοχεύουν.

Οι εταιρείες που σημειώνουν πραγματική επιτυχία στις αναπτυσσόμενες αγορές δεν την θεωρούν δεδομένη απλώς και μόνο γιατί διαθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες που αποφέρουν κέρδη στη δική τους αγορά. 

Οι επιτυχημένες εταιρείες έχουν εντοπίσει ποιες από τις δεξιότητές τους χρειάζεται να προσαρμόσουν στα τοπικά δεδομένα και επιπλέον έχουν αναπτύξει εξειδικευμένες και καινοτόμες διαδικασίες για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη υποδομών, δεδομένων και συστημάτων που αποτελούν κύρια συστατικά επιτυχίας στη δική τους αγορά.

Έχουν ακόμη αναγνωρίσει την ανάγκη να προσαρμόσουν και να εισαγάγουν στις προτάσεις τους καινοτόμα στοιχεία που τους επιτρέπουν να ανταποκρίνονται στη μεταβαλλόμενη ζήτηση στις αναπτυσσόμενες αγορές αλλά και στην ανάγκη πρόσληψης, κατάρτισης και κυρίως, διατήρησης τοπικού ταλαντούχου δυναμικού ώστε να διαχειριστούν τις διαφοροποιημένες αυτές δραστηριότητες.

Δειτε Επισης

BPW Cyprus: Δυναμική παρουσία στο συνέδριο της BPW Europe στη Μάλτα
Γιώργος Σταύρου: Ο τομέας της out-of-home διαφήμισης στην Κύπρο και τα 25 χρόνια διαδρομής της Superad
Το «ταμείο» στις επενδυτικές σχέσεις Κύπρου και Ινδίας…Κάθοδος εταιρειών, νέες υπηρεσίες και μνημόνια συνεργασίας
Crown Iris: Στο λιμάνι Λεμεσού την Πέμπτη το κρουαζιερόπλοιο για μεταφορά 1.600 Ισραηλινών
Έδρα ινδικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας-Υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας
Μηνύματα για πρόοδο, γνώση και ενεργό ρόλο στην κοινωνία κατά τη δεύτερη τελετή αποφοίτησης του ΤΕΠΑΚ
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος: Η νομική επιστήμη στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Από τα δεδομένα στην απόφαση: Η εξέλιξη της επιχειρηματικής νοημοσύνης
Baker Tilly South East Europe: Βασικός πυλώνας της ανθρωποκεντρικής μας προσέγγισης τα People Analytics
Έναρξη εγγραφών για το Executive Education Programme του University of Cambridge σε συνεργασία με το CIM