McDonalds Vs Burger King με φόντο και τη Λευκωσία
06:28 - 17 Νοεμβρίου 2015

Η κάθοδος της αλυσίδας Burger King στη Λευκωσία, διευρύνει το πεδίο μάχης μεταξύ των κύριων ανταγωνιστών στην παγκόσμια αγορά των burgers.
McDonald’s και Burger King θα δώσουν άλλη μια μάχη, με σκηνικό πλέον την κυπριακή πρωτεύουσα, έχοντας ως βασικά όπλα στη φαρέτρα τους το Big Mac και το Whopper, αντίστοιχα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το χάσμα μεταξύ του μεγέθους των McDonald’s και των Burger King είναι τεράστιο, ωστόσο, στην Κύπρο η μάχη παίρνει διαφορετική διάσταση. Η αλυσίδα Family Restaurants Andreou που έχει φέρει στην Κύπρο τα McDonald’s, είναι πλέον από τους μεγάλους πρωταγωνιστές του κλάδου εστίασης στην Κύπρο. Από την άλλη, η WOW Burgers επιδιώκει να διαδραματίσει –επίσης- κεντρικό ρόλο στο σκηνικό της εστίασης, έχοντας μάλιστα την υποστήριξη από τον αδελφικό, μετοχικά, όμιλο της PHC, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος στην Κύπρο με δεκάδες καταστήματα για γεύμα ή ποτό.
McDonald’s: Στην Κύπρο από το 1997
Τα McDonald’s λειτουργούν στην Κύπρο εδώ και 18 χρόνια, μέσω της εταιρείας Family Restaurants Andreou Co. Ltd. Η αλυσίδα διαθέτει σήμερα συνολικά 18 καταστήματα σε όλη την Κύπρο και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εστίασης στη χώρα.
Πιο συγκεκριμένα, τα McDonald’s αριθμούν έξι καταστήματα στη Λευκωσία, τέσσερα στη Λεμεσό και από τρία σε Λάρνακα και ελεύθερη Αμμόχωστο. Άλλα δύο εστιατόρια λειτουργούν στην Πάφο. Μάλιστα, το πλάνο επέκτασης της εταιρείας υπαγορεύει λειτουργία ακόμη δύο καταστημάτων McDonald’s, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό εντός του 2016 και του μεθεπόμενου χρόνου, αντίστοιχα.
Πρόσφατη κάθοδος των Burger King
Εδώ και δύο περίπου χρόνια η εταιρεία WOW Burgers Limited εξασφάλισε δικαιώματα δικαιόχρησης (franchise) για την αμερικανική αλυσίδα Burger King. Η WOW Burgers σχετίζεται με τους κύριους μετόχους της PHC Franchised Restaurants Public Ltd, ηγέτη στον τομέα εστίασης στην Κύπρο, αντιπροσωπεύοντας αλυσίδες όπως Pizza Hut, KFC, Taco Bell, Wagamama, Caffe Nero, Hobo Café, Derlicious.
Η WOW Burgers Ltd λειτούργησε το πρώτο κατάστημα Burger King στο εμπορικό κέντρο Kings Avenue Mall στην Πάφο, αρχές του 2014. Επόμενος σταθμός για το κυπριακό ταξίδι της εταιρείας αποτέλεσε η Λάρνακα και πιο συγκεκριμένα το παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων. Η εταιρεία προγραμματίζει εντός Νοεμβρίου να λειτουργήσει ακόμη ένα κατάστημα, κάνοντας το μεγάλο βήμα επέκτασης με εστιατόριο στη Λευκωσία. Άλλο ένα κατάστημα λειτουργεί στο αεροδρόμιο Λάρνακας το οποίο λειτουργεί υπό τη διεύθυνση αλλού οργανισμού (franchisee).
Παράλληλα, η WOW Burgers Limited έχει καταστρώσει πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων Burger King στην Κύπρο, με στόχο την παρουσία σε όλη τη χώρα εντός των επόμενων πέντε ετών με λειτουργία πέραν των 10 καταστημάτων. Πάντως, το άμεσο πλάνο υπαγορεύει λειτουργία εστιατορίων σε κάθε πόλη. Σημειώνεται, ότι το δημοφιλέστερο προϊόν στην Κύπρο είναι το Angus XT, μπιφτέκι το οποίο παρασκευάζεται από υψηλής ποιότητας βοδινό Angus και ψήνεται πάντα στη σχάρα (flame grilled).
Είναι θέμα… τιμής
Θέμα συζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι τιμές γνωστών προϊόντων, είτε πρόκειται για καφέ και ποτό, είτε για μπέργκερ ή άλλα γεύματα σε μεγάλες αλυσίδες fast food. Στην Κύπρο οι δύο ανταγωνιστές προσφέρουν τα δύο βασικά μπέργκερ τους σε τιμές σχεδόν όμοιες. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται ότι ένα μεσαίο γεύμα Bic Mac, δηλαδή αυτό με το οποίο σερβίρεται το κυρίως μπιφτέκι με το ψωμάκι και τα συνοδευτικά του, μια μερίδα πατάτες και ένα αναψυκτικό, προσφέρεται έναντι των €5,20. Το Big Mac μόνο του πωλείται προς €3,20. Σημειώνεται μάλιστα ότι το Big Mac αποτελεί την κορυφαία προτίμηση των καταναλωτών τόσο διεθνώς όσο και στην Κύπρο.
Την ίδια ώρα, το αντίπαλο δέος του Big Mac, δηλαδή το διπλό Whopper (γεύμα) των Burger King προσφέρεται έναντι των €6,50. Σημειώνεται πάντως, ότι η φιλοσοφία της αλυσίδας στηρίζεται στην ποιότητα και την προσφορά προϊόντων τα οποία η ίδια αξιολογεί ως premium, αγνοώντας τις τιμές ή τα υλικά που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές της. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εκ παραδρομής αναφέρθηκε ότι η τιμή του Whopper είναι στα 6,50 ευρώ, ωστόσο, προς αποκατάσταση του λάθους σημειώνεται ότι η τιμή αφορά γεύμα διπλού Whopper.
Η ανακωχή που ποτέ δεν έγινε
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης που γιορτάζει κάθε χρόνο ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) στις 21 Σεπτεμβρίου, τα Burger King είχαν μια εξόχως πρωτοποριακή ιδέα για συνεργασία με τα McDonald’s. Πιο ειδικά αναφέρεται ότι το τμήμα μάρκετινγκ των Burger King πρότεινε για την παγκόσμια μέρα ειρήνης τη δημιουργία ενός κοινού προϊόντος σε συνεργασία με τα McDonald’s.
Μάλιστα, τα Burger King έστησαν ειδική ιστοσελίδα για τον σκοπό προτείνοντας την ανατρεπτική συνταγή για παρασκευή ενός κοινού προϊόντος με την επωνυμία «McWhopper», όνομα το οποίο προκύπτει από τα υλικά του Big Mac και του Whopper, αντίστοιχα. Παράλληλα, η Burger King πρότεινε τη λειτουργία ενός προσωρινού καταστήματος με τα λογότυπα των δύο ομίλων αλλά και του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης, το οποίο μάλιστα θα λειτουργούσε στην Ατλάντα, η οποία βρίσκεται στη μέση της απόστασης των κεντρικών γραφείων της McDonald’s στο Σικάγο και της Burger King στο Μαϊάμι.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατίθεντο προς ενίσχυση του ΟΗΕ και βασικό μήνυμα θα ήταν ότι όλοι πρέπει να κατεβάσουν τα «σπαθιά του πολέμου» έστω και για μία μέρα. Η πρόταση, ωστόσο, ποτέ δεν υλοποιήθηκε αφού τα McDonald’s αρνήθηκαν την πρόταση των Burger King. Όπως τόνισε ο CEO των McDonald’s μέσω μηνύματός του στο Facebook, την επόμενη φορά που τα Burger King θα έχουν κάποια καλή ιδέα, καλό είναι να πάρουν κι ένα τηλέφωνο για να ενημερώσουν. Η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι το μεγάλο έργο δεν προχώρησε, αφού ήταν ιδέα που είχε και εφάρμοσε σε επίπεδο επικοινωνίας η αλυσίδα των Burger King από μόνη της. Πάντως, η δημοσιότητα που έλαβε το θέμα –μάλλον- εξυπηρέτησε τον σκοπό για τον οποίο γεννήθηκε η ιδέα του «McWhopper».
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΩΝ McDONALD'S
Έτος ίδρυσης: 1940
Αριθμός καταστημάτων: 36.000
Τζίρος: 27,4 δισ. δολάρια (2014)
Αριθμός εργαζομένων: 420.000
Διεθνής παρουσία: 119 χώρες
Καταστήματα στην Κύπρο: 18
Σλόγκαν: I’m lovin’ it
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΩΝ BURGER KING
Έτος ίδρυσης: 1953
Αριθμός καταστημάτων: 15.000
Τζίρος: 2 δισ. δολάρια (2014)
Αριθμός εργαζομένων: 35.000
Διεθνής παρουσία: 80 χώρες
Καταστήματα στην Κύπρο: 3
Σλόγκαν: Ηave it your way (ΗΠΑ) και Taste is King