Κρόκος: Ο «κόκκινος χρυσός» του Ιράν

Ο «χρυσός της ερήμου» ή «κόκκινος χρυσός»: έτσι ονομάζουν οι Ιρανοί τον κρόκο, με την καλλιέργεια του οποίου ασχολούνται πάνω από 3.000 χρόνια. Στην επαρχία Κορασάν, την αρχαία Παρθυηνή, τα άνθη του πλημμυρίζουν την πεδιάδα.

Το Ιράν αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό κρόκου στον κόσμο: πάνω από το 90% των παγκόσμιων ποσοτήτων προέρχονται από την χώρα.

«Παράγουμε ένα υγιεινό προϊόν, βιολογικής καλλιέργειας, αλλά δυστυχώς το εξάγουν ξένοι μεσάζοντες. Το εξάγουν με δικές τους ετικέτες στις υπόλοιπες χώρες» διαμαρτύρεται ο Ρασούλ Μπόλμπολ, παραγωγός κρόκου.

Η αιτία που ο ιρανικός κρόκος, και το σαφράνι που βγαίνει από αυτόν, δε φτάνει στις διεθνείς αγορές με το αυθεντικό του όνομα είναι οι κυρώσεις της Δύσης σε βάρος της Τεχεράνης.

Παρά τις δυσκολίες, όμως, η ζήτηση αυξάνεται. Πέρυσι, το πρώτο οκτάμηνο, οι εξαγωγές κρόκου έφεραν στο Ιράν πάνω από €100 εκατομμύρια, αύξηση 57% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στο εργοστάσιο της επαρχίας ΤορμπάΤ Εχεϊνταριέχ, ο Πρόεδρος του τοπικού επιμελητηρίου Hadi Movahedan είναι αισιόδοξος: «Με την άρση των κυρώσεων, θα μπορούμε να προγραμματίζουμε με ακρίβεια τις εξαγωγές, θα συσκευάζουμε εδώ, με δικές μας ετικέτες, τον κρόκο, και θα τον στέλνουμε στις χώρες προορισμού.»

Περίπου 300 τόνοι κρόκου παράγονται ετησίως, σε όλον τον κόσμο. Μετά το Ιράν, Ισπανία, Ινδία, Ελλάδα, Αζερμπαϊτζάν, Μαρόκο και Ιταλία είναι οι κυριότεροι παραγωγοί.

Από το Ιράν, ο ανταποκριτής του euronews Javad Montazeri μεταδίδει: «Ο κόκκινος χρυσός του Ιράν, το σαφράνι του κρόκου, είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, οι ιρανικές εταιρείες δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές. Τώρα, οι παραγωγοί περιμένουν την άρση του εμπάργκο για να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλο τον κόσμο.»

ΠΗΓΗ: Euronews,com

Δειτε Επισης

Τα δύο νέα συναρπαστικά αυτοκίνητα που αποκάλυψε ο Όμιλος Πηλακούτα-Σχεδιασμένα για οδηγική απόλαυση
Ocean Basket: Γιορτάζουν 16 χρόνια δυναμικής παρουσίας-Συνεργασία με το ίδρυμα Always Ioanna Skordi
Υπεύθυνη ηλεκτροκίνηση σε ένα ανυψωμένο πακέτο SUV-Tο Kia EV3 είναι έτοιμο για την Ευρώπη
Η χριστουγεννιάτικη ταινία της Lidl και το ερώτημα που θέτει η φετινή καμπάνια(video)
Η FASTAQ λανσάρει μια καινοτόμο πλατφόρμα ανταλλαγής ακινήτων στην Κύπρο
Στην Κύπρο με ανανεωμένο στυλ και κορυφαίες επιδόσεις η νέα Ford Mustang-Τα 60 χρόνια ιστορίας
Volkswagen: Αναθεώρησε τις προοπτικές της για το 2024-Πιο αδύναμη απόδοση από την αναμενόμενη
Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις