Adv. Feature: Tα Social Media είναι τα νέα sales touchpoints
09:42 - 08 Οκτωβρίου 2015
Η digital εμπειρία είναι 360
Το internet είναι το τρίτο κανάλι αγορών μετά τα σουπερ-μάρκετ και τα μεγάλα εμπορικά δίκτυα. Και η σημασία του δεν περιορίζεται μόνο στις ηλεκτρονικές αγορές και στα e-shop.
To digital περιβάλλον έχει αλλάξει τα δεδομένα καθώς επιδρά ολιστικά στη διαδικασία αγοράς και ειδικότερα:
• Στην εμπιστοσύνη. To 80% των καταναλωτών χρησιμοποιούν σήμερα το internet για την έρευνα ενός προϊόντος, ενώ μεγάλο μέρος θεωρεί τα online reviews πολύ πιο αξιόπιστα από οποιαδήποτε διαφήμιση ή έναν εκπρόσωπο πωλήσεων. Η Google μετρά 500 δισ. αναζητήσεις κάθε μήνα (!) γι’ αυτό τα Brands είναι απαραίτητο να θωρακίζουν την online φήμη τους.
• Στο customer journey. Η διαδρομή προς την αγορά ενός προϊόντος έχει μεγαλώσει σε διάρκεια και τα social media επιδρούν σημαντικά σε όλα τα στάδια του ταξιδιού. Τα Brands πρέπει να βρίσκονται εκεί με relevant και ξεχωριστό περιεχόμενο.
Τα στάδια του customer journey
• Το πρώτο: Είναι το αρχικό touchpoint, το σημείο της πρώτης επαφής με το προϊόν. Εδώ η τηλεόραση είναι το πιο συνηθισμένο κανάλι για product awareness, λόγω της μαζικής κάλυψης που προσφέρει. Παράλληλα και το online paid advertising βοηθάει σημαντικά στην απόκτηση νέων πελατών, αφού πολλές φορές είναι το πρώτο ή το μόνο touchpoint που θα συναντήσει ο καταναλωτής.
• Το μεσαίο: Είναι το consideration stage, το στάδιο της έρευνας που δύσκολα πιστώνεται με υψηλό conversion (μετατροπή σε πώληση) γιατί η αποδοτικότητα του δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια. Τα Display ads και τα Social Media είναι τυπικά μεσαία touchpoints που βοηθούν το consideration μέσα από το χτίσιμο του Βrand Εquity. Εδώ το Digital έχει πρωταγωνιστικό ρόλο καθορίζοντας ουσιαστικά το Zero Moment of truth (Z..M.O.T), τη στιγμή μετά από την πρώτο ερέθισμα και πριν την αγοραστική απόφαση.
• Το τελευταίο. Συνήθως είναι το κανάλι στο οποίο εκτέθηκε ο χρήστης πριν το conversion. Τα search ads είναι ένα κλασικό τελευταίο touchpoint όπου οι καταναλωτές μέσα από μια αναζήτηση στο Google μπορούν να βρεθούν απευθείας στο site για αγορά.
Social Media και προϊόντα με το μεγαλύτερο Conversion
Η πλειοψηφία των Social Platforms έχουν αντιληφθεί τη δύναμη και τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν στις πωλήσεις και οι τελευταίες εξελίξεις όπως τα Twitter Ads, τα Instagram Ads, τα Buyable Pins του Pinterest και τα Facebook Buy buttons επιβεβαιώνουν το αναπόφευκτο: Τα Social Media γίνονται τα νέα sales touchpoints.
Οι τελευταίες έρευνες επιβεβαιώνουν πως το δημοφιλέστερο κανάλι που ανήκει στο τελευταίο στάδιο της πώλησης και βοηθάει στη δημιουργία conversions και στο λανσάρισμα νέων προϊόντων, είναι το Youtube - το 60% των χρηστών το χρησιμοποιεί ως πηγή πληροφοριών -. Το Facebook έρχεται δεύτερο, το Pinterest τέταρτο και πολύ δυνατό κανάλι για πωλήσεις, κυρίως στις κατηγορίες apparel, home κλπ, και το Linked πέμπτο. To Google+ έρχεται τρίτο, ενώ παράλληλα είναι ισχυρό εργαλείο online reputation και SEO. Αυτή η διάταξη σίγουρα θα επηρεαστεί από τη σαρωτική επικράτηση των διαφημίσεων σχεδόν σε όλες τις social πλατφόρμες.
Τα προϊόντα με το μεγαλύτερο conversion rate είναι οι κατηγορίες παιδικών προϊόντων, προϊόντων υγείας & ομορφιάς, βιβλίων, ρούχων και τα είδη παντοπωλείου, ενώ το μικρότερο conversion έχει η κατηγορία των αυτοκίνητων. Οι πληρωμένες διαφημίσεις δεν δείχνουν να τον αντίκτυπο που έχει το organic στις πωλήσεις στις κατηγορίες προϊόντων υγείας & ομορφιάς και φαγητών & ποτών.
H Βασιλεία του Mobile
Στην Αμερική το 82% στρέφεται στο τηλέφωνο τους την ώρα που βρίσκεται στο μαγαζί για να τους βοηθήσει να αποφασίσουν την αγορά ενός προϊόντος! Μάλιστα το 80% περίπου δηλώνουν πως χρησιμοποιούν Mobile apps κάθε μέρα. Παραπάνω από τη μισή κίνηση στα ecommerce stores έρχεται από τα κινητά τηλέφωνα (κυρίως για search) όπως και τα περισσότερα Email opens. Παράλληλα, με τη Google φέτος να υποβαθμίζει τα mobile unfriendly sites τα Brands πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς στη νέα πραγματικότητα. Δημιουργείστε ποιοτικό, human optimized και snackable περιεχόμενο που καταναλώνεται γρήγορα και ο χρήστης θα σας ακολουθεί πιστά.
Τα Social Media είναι ο νέος σύμμαχος στις πωλήσεις. Και αυτό δε συμβαίνει μόνο για τις B2C επιχειρήσεις αλλά και για τις B2B εταιρείες που με την άνοδο του social selling μπορούν να προσεγγίσουν στοχευμένα και αποτελεσματικά το κοινό που τους ενδιαφέρει.
Μήπως ήρθε ο καιρός να ξανασκεφτείτε τη Digital στρατηγική σας?
H XPLAIN, κορυφαία εταιρεία Digital Marketing Audit & Advisory δραστηριοποιείται σε 30 χώρες κι έχει συνεργαστεί με πάνω από 130 Brands από τον χώρο του Retail, Technology, FMCG, Shopping Centers, Automotive κ.ά. Η XPLAIN, προσφέρει cutting edge Οnline υπηρεσίες όπως Digital Strategy, Content Marketing, Consumer Intelligence, Lead Generation και Reputation Management, ενώ είναι η μόνη εταιρεία που δεσμεύεται για απτά και εγγυημένα αποτελέσματα. Because We Love to Integrate Brands into Life!
w: XPLAIN.co | t: +30 210 63.95.234 | e: letsrock@xplain.co