Ένας Ρεπόρτερ μπαίνει στη ζωή μας
11:51 - 07 Οκτωβρίου 2015
Ύστερα από μια πολυετή παρουσία στον χώρο της επιχειρηματικής ενημέρωσης, η ΙΜΗ επεκτείνει τις εκδοτικές της δραστηριότητες με τη δημιουργία του Ρεπόρτερ, μιας σύγχρονης πλατφόρμας πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, που αποτελείται από νέας γενιάς έντυπα και ηλεκτρονικά media.
Είναι κάπως περίεργο να παινεύεις το σπίτι σου, γι’ αυτό επιτρέψτε μας να μιλήσουμε για τα νέα μας προϊόντα χωρίς περιττά λόγια, αλλά με ειλικρίνεια και σαφήνεια και με τη σιγουριά πως έρχονται για να αλλάξουν τις κυριακάτικες σας συνήθειες και την καθημερινή σας ενημέρωση.
Η διευθύντρια media της ΙΜΗ, Έλενα Λεοντίου και ο διευθυντής σύνταξης του Ρεπόρτερ, Γιάννης Αντωνίου, εξηγούν τι εστί Ρεπόρτερ και γιατί το πιο χαμηλό σε τιμή κυριακάτικο πακέτο εφημερίδας μπορεί να είναι και το πιο πλούσιο.
Ξεκινάμε κάπως «επιθετικά». Γιατί εφημερίδα; Είναι δεδομένο πως τα έντυπα βρίσκονται υπό πίεση τόσο θεματολογικά όσο και εμπορικά. Τι σας ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
Έλενα Λεοντίου: Δεν θα απαντήσω ευθέως, αλλά θα θέσω ένα ερώτημα: Γιατί όχι μια νέα εφημερίδα, που θα φέρει νέα δεδομένα στο αναγνωστικό κοινό, μέσω ενός αναπάντεχου συνδυασμού φρέσκου και ποιοτικού περιεχομένου, αλλά και δημιουργικής παρουσίας; Θεωρούμε πως υπάρχουν ακόμα πιστοί αναγνώστες των έντυπων Μέσων. Εμείς οι ίδιοι είμαστε αναγνώστες των εντύπων. Τα έντυπα έχουν ακόμα ζωή και στόχο ύπαρξης. Εμείς το παίρνουμε αυτό ως βάση και δημιουργούμε νέα προϊόντα, που έχουν κάτι νέο να πουν και να δώσουν. Στόχος μας είναι να επανακαθορίσουμε την ενημέρωση και την ψυχαγωγία στην Κύπρο. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στο αναγνωστικό μας κοινό εξαιρετικό περιεχόμενο, αντίστοιχο σε ποιότητα με εκείνο των επιχειρηματικών μας brands. Στόχος μας είναι να διαφοροποιηθούμε από τα προϊόντα ενημέρωσης που υπάρχουν στην αγορά και να προσφέρουμε στον Κύπριο αναγνώστη ένα αναπάντεχο μείγμα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Γιάννης Αντωνίου: Η ανάγκη του αναγνωστικού κοινού και του χρήστη να ενημερώνεται είναι σήμερα πιο σημαντική από ποτέ. Ο Κύπριος έχει αλλάξει δραματικά μετά τον Μάρτιο του 2013. Έχει γίνει πιο συνειδητοποιημένος ως καταναλωτής. Αυτόν ακριβώς τον καταναλωτή θέλουμε να ικανοποιήσουμε. Να του προσφέρουμε επεξήγηση, ανάλυση και αντικειμενικότητα με έναν πιο δημιουργικό και όμορφο τρόπο, μέσα από «αφηγήσεις» δοσμένες αλλιώτικα και μέσα από μια σχεδιαστική προσέγγιση που σπάει τα στερεότυπα, τα οποία συναντούμε σήμερα στην κυπριακή αγορά. Γιατί το ταξίδι της ενημέρωσης να μην γίνει πιο σύντομο, ξεκάθαρο και ψυχαγωγικό;
Έχουμε συνηθίσει την ΙΜΗ σε πιο επιχειρηματικά εκδοτικά προϊόντα. Πώς τώρα αλλάζει πορεία;
Ε.Λ.: Η εκδοτική πορεία της ΙΜΗ άρχισε με το περιοδικό IN Business τον Μάρτιο του 2006. Ακολούθησαν κι άλλα επιχειρηματικά προϊόντα, το πόρταλ ΙnBusinessNews, το αγγλόφωνο επιχειρηματικό περιοδικό Gold και το πόρταλ Goldnews, αλλά και πιο εξειδικευμένα, όπως το ΙΝ Communication και το IN Property, καθώς και άλλες εκδόσεις πελατών.
Εκείνο που μέχρι σήμερα χαρακτήριζε την εκδοτική και ενημερωτική μας πορεία ήταν η επικέντρωσή μας στα καθαρά business προϊόντα. Η απόφαση να επεκταθούμε σε πιο mainstream αποτελεί αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης της αγοράς και της ανάγκης που θεωρούμε πως υπάρχει για σωστή, ολοκληρωμένη και συνάμα διαφορετικά δοσμένη ενημέρωση.
Πώς θα κάνετε τη διαφορά;
Ε.Λ.: Το κυριακάτικο πακέτο μας είναι όλο μια διαφορετική πρόταση τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε εικαστική άποψη και μέγεθος. Ο Ρεπόρτερ είναι ένα tabloid ποικίλης ύλης, που απευθύνεται στο ευρύ αναγνωστικό κοινό, άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, με θεματολογία που καλύπτει όλο το φάσμα των ενδιαφερόντων.Ο Ρεπόρτερ είναι φρέσκος, δυναμικός, νέος. Δεν στερείται σοβαρότητας και εγκυρότητας, αντίθετα, θα αγγίζει όλα τα σημαντικά θέματα κι άλλα που θεωρούμε εμείς πως πρέπει να εξετάσουμε και να αναδείξουμε.Θα τυπώνεται σε tabloid μέγεθος και θα είναι όλες οι σελίδες του έγχρωμες. Το περιοδικό Celebrity, που συμπληρώνει το βασικό κυριακάτικο πακέτο μας, θα είναι επίσης μια διαφορετική πρόταση με πλούσιο περιεχόμενο από το σύγχρονο κυπριακό lifestyle και θα περιέχει θέματα από την κοσμική ζωή στην Κύπρο, ψυχαγωγία, εστιατόρια και έξοδο, οικία και διακόσμηση, μόδα, ομορφιά και πολλά άλλα. Το Celebrity θα είναι κι αυτό επίσης διαφορετικό από άλλα εβδομαδιαία περιοδικά, αφού θα τυπώνεται σε gloss χαρτί ολόκληρο και θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα υφιστάμενα εβδομαδιαία περιοδικά.
Περιγράψτε μας τον Ρεπόρτερ. Από τι θα αποτελείται;
Γ.Α.: Το κυρίως μέρος της εφημερίδας θα ασχολείται με θέματα από όλο το φάσμα της πολιτικής, κοινωνικής και ευρύτερα της δημόσιας δραστηριότητας. Με έρευνες, ρεπορτάζ, αναλύσεις, συνεντεύξεις και πλούσια αρθρογραφία, ο Ρεπόρτερ φιλοδοξεί να εντάξει στον δημόσιο διάλογο ζητήματα που απασχολούν τον μέσο πολίτη. Στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε με τρόπο απλό και κατανοητό κάθε θέμα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επηρεάζει τη ζωή μας, από τα πιο σύνθετα ζητήματα της γεωπολιτικής μέχρι και τα καθημερινά προβλήματα που απασχολούν την κάθε οικογένεια, όπως είναι η παιδεία, η υγεία, η δημόσια ασφάλεια.
Το δεύτερο μέρος θα καλύπτει θέματα οικονομίας «στη γλώσσα της καθημερινότητας». Θα καταπιανόμαστε με τα θέματα που απασχολούν την τσέπη του μέσου Κύπριου. Θα έχει θέματα για τα οικονομικά της οικογένειας, τις ασφάλειες, τις συντάξεις, την αποταμίευση, τις προσφορές, τα ακίνητα, την εργασία. Θα προβάλλουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους αυτοεργοδοτούμενους, τους νέους επιχειρηματίες και τα start ups.
Το τρίτο μέρος της εφημερίδας μας θα αποτελεί μια ανατρεπτική ματιά στη μέχρι σήμερα αθλητική ενημέρωση. Θα αναλύει με παραστατικό τρόπο την επικαιρότητα, θα αποκαλύπτει και θα παρουσιάζει τους πρωταγωνιστές των γηπέδων. Ακόμα, παρασκήνια, καυστικοί σχολιασμοί και θέματα ρετρό θα παρουσιάζονται με έναν πολύ πρωτοποριακό τρόπο στο ένθετό μας για τον αθλητισμό.
Ε.Λ.: Το κυριακάτικο πακέτο θα εμπλουτίζεται με το lifestyle περιοδικό μας, το Celebrity. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ το μεγάλο του σχήμα (28x35 εκατοστά tabloid), που το καθιστά το μεγαλύτερο σε σχήμα lifestyle περιοδικό της Κύπρου. Το σχήμα αυτό επιτρέπει την εντυπωσιακή παρουσίαση των θεμάτων μας αλλά και των διαφημιστικών δράσεων των πελατών μας. Πρέπει, επίσης, να επισημανθεί ότι κάθε βδομάδα η εφημερίδα θα κυκλοφορεί με ενισχυμένο πακέτο, έτσι με μια ανατίμηση ο αναγνώστης θα μπορεί να παίρνει ένα επιπλέον περιοδικό. Μια φορά τον μήνα το περιοδικό αυτό θα είναι το ΙN Business και τις υπόλοιπες εβδομάδες άλλα περιοδικά ποικίλης ύλης.
Πείτε μας και για τα digital media, τα οποία θα στηρίξουν τον Ρεπόρτερ.
Ε.Λ.: Δεν μπορούμε πια να αγνοούμε τα digital media. Αντίθετα, είναι δεδομένο πως μας έχουν κατακυριεύσει τόσο στη σφαίρα της ενημέρωσης όσο και στην καθημερινή μας ζωή. Γι’ αυτό η δική μας digital πρόταση είναι και πάλι ιδιαίτερη. Η μετεξέλιξη και η επέκταση της εκδοτικής μας δράσης ολοκληρώνεται με τη μεταφορά της ίδιας φιλοσοφίας εύχρηστης και ολοκληρωμένης πληροφόρησης και στα digital προϊόντα μας, το πόρταλ reporter.com.cy που θα ενσωματώνει πλούσια ενημέρωση από όλες τις κατηγορίες ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του lifestyle περιεχομένου του celebrity και του επιχειρηματικού πόρταλ μας InBusinessNews. Σαφώς, το αντίστοιχο application του reporter.com.cy θα αποτελεί από μόνο του μια σύγχρονη πλατφόρμα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με όλες τις σχετικές κατηγορίες, για τους χρήστες συσκευών σε περιβάλλον ios και android.
Γ.Α.: Ο reporter.com.cy θα είναι μια μεγάλη πύλη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με πάρα πολλές θεματικές ενότητες, όπως Τοπικά Νέα, θέματα Οικονομίας όπου εδώ θα βρίσκει ο χρήστης την ιστοσελίδα του InBusinessΝews, Lifestyle από την ομάδα του Celebrity, Αθλητικά, Πολιτική, Διεθνή, Blogs και Απόψεις, Video, Multimedia, Info graphics, πολλά χρηστικά και τέλος ασφαλώς θα περιλαμβάνεται η ιστοσελίδα του Goldnews στα Αγγλικά.
Ποια θα είναι η εμπορική πολιτική και φιλοσοφία των νέων προϊόντων;
Ε.Λ.: Η προσπάθειά μας ως ΙΜΗ είναι να προσφέρουμε στους διαφημιζόμενους μια νέα προσέγγιση στην προϊοντική και εταιρική επικοινωνία, δίδοντας έμφαση σε ειδικές ενέργειες, δράσεις below the line, native advertising και branded content. Στην εφημερίδα θα υπάρχουν φυσικά οι κλασσικοί χώροι διαφήμισης, ωστόσο, έχουμε να προτείνουμε πολλούς άλλους διαφορετικούς τρόπους για τους διαφημιζόμενους, προτάσσοντας τα θέματα και τα προϊόντα τους. Αξίζει να σημειώσουμε πως το είδος του χαρτιού που θα χρησιμοποιούμε, η έγχρωμη εκτύπωση και η μοντέρνα μας σελίδωση θα μας επιτρέπουν να κάνουμε ειδικές ενέργειες πραγματικά διαφορετικές και ξεχωριστές για τα εκδοτικά δεδομένα της Κύπρου.
Ποιοι αποτελούν τον κορμό του Ρεπόρτερ και του Celebrity;
Ε.Λ.: Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα με σημαντική πορεία και εμπειρία στον χώρο, τους οποίους πλαισιώνουν νεαρά ταλέντα. Πέραν του Γιάννη, τη συντακτική ομάδα θα στελεχώνουν συνάδελφοι με αξιοσημείωτη πορεία στον δημοσιογραφικό χώρο, όπως η Κατερίνα Ηλιάδη, ο Νίκος Προκομμένος, ο Ανδρέας Κωστουρής, ο Άγγελος Αγγελοδήμου, ο Σίμος Παφίτης και ο Χριστόφορος Ζαβρός, οι οποίοι ηγούνται των συντακτικών τμημάτων. Αξίζει, βεβαίως, να αναφέρω πως πέρα από τους ανθρώπους που βγαίνουν προς τα έξω, υπάρχουν ολόκληρες ομάδες που εργάζονται πίσω από τους «προβολείς» και που αποτελούν στιβαρούς πυλώνες της εταιρείας μας. Η Μαρία Θεμιστοκλέους, που για χρόνια έχει τη θέση της αρχισυνταξίας κειμένων του IN Business, έχει συνδράμει στη νέα προσπάθεια σημαντικά, όπως και η group art director, Άννα Θεοδοσίου, η οποία έχει δέσει εξαιρετικά το περιεχόμενο με την εικαστική παρουσία. Το «παλιό» σαφώς ήρθε να δέσει με το νέο. Είναι σημαντικό να αναφέρω πως στην ΙΜΗ λειτουργούσαμε πάντα όλοι ως μια ενιαία ομάδα, κάτι που γίνεται και τώρα με τη νέα μας επέκταση. Αυτό μας διαφοροποιεί αρκετά και μας βοηθά, ενώνοντας υφιστάμενες δομές με νέα δεδομένα και εμπλουτίζοντας με διάφορες συνέργειες το τελικό αποτέλεσμα.
Με ποιες σκέψεις αρχίζετε αυτή τη νέα προσπάθεια;
Γ.Α.: Κάθε νέο ξεκίνημα στον χώρο της ενημέρωσης είναι ελπιδοφόρο για τον τόπο και ασφαλώς η πολυφωνία είναι θετική εξέλιξη για την ίδια τη δημοκρατία. Εμείς θα δώσουμε σίγουρα τον καλύτερό μας εαυτό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για μια δημοσιογραφική ομάδα η ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι καινούργιο, χωρίς βαρίδια και περιορισμούς, είναι ό,τι καλύτερο, είναι ίσως κάτι περισσότερο από πρόκληση και στοίχημα με τον ίδιο της τον εαυτό.
Ε.Λ.: Ο Κύπριος αναγνώστης και πώς να του δώσουμε το καλύτερο περιεχόμενο ήταν και παραμένει για μας ο μοναδικός μας στόχος. Ο Ρεπόρτερ μπαίνει δυναμικά στην αγορά στις 18 Οκτωβρίου με τον ίδιο στόχο και ανανεωμένη προοπτική!