Γ. Ζερβίδης: Τα εννέα κλειδιά επιτυχίας ενός brand
08:20 - 02 Οκτωβρίου 2015
Τα μυστικά μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing ενός brand, το οποίο απευθύνεται στους millennials (νέοι ετών 18 – 35) της Κύπρου με βασική πτυχή την ευτυχία (brandpiness), αποκάλυψε ο Γιώργος Ζερβίδης. Ο marketing και brand strategist, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Cyprus Marketing Youth Society (CyMYS), έκανε παρουσίαση στο συνέδριο «Τα brands στο κυνήγι της ευτυχίας» το οποίο διοργάνωσε ο CyMYS.
1. Ανάλυση του στοχούμενου κοινού
Σύμφωνα με τον κ. Ζερβίδη, τα brands πρέπει πριν υιοθετήσουν τη στρατηγική του brandpiness να μελετήσουν το κοινό τους και να αντιληφθούν τι αναζητά και τι κάνει τους δυνητικούς τους πελάτες ευτυχισμένους. «Το τι νομίζουμε εμείς ότι φέρνει την ευφορία ή την ευτυχία μπορεί να μην ευθυγραμμίζεται με αυτό που αναζητούν αυτοί», σημειώνει.
2. Παροχή βοήθειας προς ικανοποίηση των στόχων των Κύπριων millennials
Όπως υποδεικνύει ο κ. Ζερβίδης, ο καθορισμός και η επίτευξη στόχων είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για τους Κύπριους νέους. Τα brands που θα τους βοηθήσουν με κάποιο τρόπο σε αυτή την προσπάθεια «κερδίζουν πόντους» από τον ανταγωνισμό.
3. Δεν αγνοούμε τη σημασία της οικογένειας
«Η οικογένεια παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των νέων σε όλα τα επίπεδα. Ακόμα και σε αυτά που δεν υπολογίζουμε», τονίζει ο κ. Ζερβίδης σημειώνοντας ότι τα brands που θα το αντιληφθούν και θα το χρησιμοποιήσουν έχουν να κερδίσουν πολλά.
4. Δεν πουλάμε απλά προϊόντα αλλά πουλάμε εμπειρίες
Παράλληλα, οι Κύπριοι millennials μαζεύουν και αναζητούν εμπειρίες γιατί πιστεύουν ότι θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους αλλά και στην ανέλιξη τους. «Τα brands που θα τους προσφέρουν εμπειρίες και θα τους βοηθήσουν να εκφραστούν θα κερδίσουν μια ξεχωριστή θέση στο μυαλό και την καρδιά τους», αναφέρει ο διευθυντής του CyMYS.
5. Βοηθάμε τους millennials να πάρουν αποφάσεις
Μάλιστα, ο κ. Ζερβίδης συμβουλεύει τους marketers να απλοποιήσουν τα πράγματα για τους νέους. «Τα brands πρέπει να βρουν εύκολους και βολικούς τρόπους να βοηθούν τους millennials να παίρνουν αποφάσεις» τονίζει.
6. Δεν θυσιάζουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία για την τιμή
«Ένας συνδυασμός καλής ποιότητας, αξιοπιστίας και προσιτής τιμής είναι ιδανικός για να προσεγγίσεις και να διατηρήσεις τον καταναλωτή. Μη θυσιάσετε τα δύο πρώτα για την τιμή», υπογράμμισε ο κ. Ζερβίδης.
7. Κάνουμε τους νέους να νιώσουν ασφαλείς
Παράλληλα, ο κ. Ζερβίδης αναδεικνύει τη σημαντικότητα που έχει η ασφάλεια, αναφέροντας: «Η ασφάλεια για τους Κύπριους millennials είναι σημαντική. Τα brands που θα αποκτήσουν την εμπιστοσύνη τους και εκπέμπουν ασφάλεια θα είναι η επιλογή τους».
8. Δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης
Η αυθεντικότητα και η ειλικρίνεια είναι ζητούμενα, σύμφωνα με τον Γιώργο Ζερβίδη. «Τα brands πρέπει να είναι αυθεντικά σε αυτό που αντιπροσωπεύουν και να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους νέους, οι οποίοι συγχωρούν πολύ λιγότερο απ’ ότι οι γονείς τους» εξηγεί ο κ. Ζερβίδης.
9. Ας τους αγοράσουμε χρόνο
Επειδή οι νέοι ζουν σε πολύ πιο έντονους ρυθμούς από τις προηγούμενες γενιές, ο χρόνος γι’ αυτούς δεν είναι ποτέ αρκετός, όπως εξηγεί ο κ. Ζερβίδης. «Για αυτό τα brands που θα τους βοηθήσουν να οργανώσουν το χρόνο τους ή θα τους κερδίσουν χρόνο θα είναι πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό», συμπεραίνει ο marketing και brand strategist, Γιώργος Ζερβίδης.
Καταλήγοντας, επισημαίνει πως η στρατηγική ευτυχίας από ένα brand είναι κατάλληλη εάν είναι στο DNA του brand και αν δεν αποτελεί σπασμωδική, ευκαιριακή κίνηση τακτικής. Πρέπει να βγαίνει από τα σπλάχνα της εταιρείας ή της διεύθυνσης, να υποστηρίζεται από όλες τις ενέργειες και να έχει σαν στόχο το αυτονόητο, να κάνει τον καταναλωτή ευτυχισμένο.