Powered by

Σαββίδης: Η τριλογία του λουκέτου των Κυπριακών

Διαχρονικά χαρακτήρισε τα προβλήματα των Κυπριακών Αερογραμμών ο πρώην Πρόεδρος της εταιρείας και νυν Δήμαρχος Στροβόλου, Λάζαρος Σαββίδης. Συγκεκριμένα, ο κ. Σαββίδης εντοπίζει τρία προβλήματα που οδήγησαν στην αποτυχία της εταιρείας.

Το πρώτο είναι η αδυναμία της εταιρείας να προετοιμαστεί έγκαιρα για την φιλελευθεροποίηση των αερομεταφορών μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Για αρκετό καιρό λειτουργούσαν λες και ήταν μονοπώλιο. Έκλεισαν συμφωνίες και συμβάσεις με το προσωπικό, χωρίς να γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι». Μάλιστα, ο κ. Σαββίδης υπογραμμίζει ότι η εταιρεία λειτουργούσε ως ένα κυβερνητικό τμήμα και όχι ως ανταγωνιστική εταιρεία. «Έγινε κακή οικονομική διαχείριση. Όσο ανέβαινε το κόστος, ανέβαιναν και οι μισθοί του προσωπικού».  

Το δεύτερο πρόβλημα που επισημαίνει ο πρώην Πρόεδρος της εταιρείας είναι η αλλαγή των αεροσκαφών. Όταν το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών αποφάσισε να αντικαταστήσει τα αεροπλάνα Airbus 310, δεν υπήρχε στην αγορά αεροσκάφος που θα μπορούσε να καλύπτει τις ανάγκες της. «Η ενοικίαση των Airbus 330 ήταν αχρείαστη». Όπως εξηγεί, τα συγκεκριμένα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα για υπερατλαντικά ταξίδια και η χρήση τους για πτήσεις Λάρνακα - Λονδίνο είχε υψηλό κόστος. «Για να καταστεί η εν λόγω πτήση οικονομικά βιώσιμη, θα έπρεπε το αεροπλάνο να είναι πάντα πλήρες».

Το τρίτο πρόβλημα που σημειώνει ο κ. Σαββίδης είναι η έλλειψη εταιρικής ταυτότητας. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια μελέτη που διενεργήθηκε το 2005 έδειξε ότι το 70-75% των πελατών της εταιρείας ήταν τουρίστες, που προτιμούσαν χαμηλότερα ναύλα. «Η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας δεν ταίριαζε με το κοινό που την προτιμούσε. Λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους της εταιρείας, οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης των τιμών των εισιτηρίων σήμαινε ταυτόχρονα ζημιά», καταλήγει.

 

Δειτε Επισης

Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama