Σαββίδης: Η τριλογία του λουκέτου των Κυπριακών
18:26 - 09 Ιανουαρίου 2015
Διαχρονικά χαρακτήρισε τα προβλήματα των Κυπριακών Αερογραμμών ο πρώην Πρόεδρος της εταιρείας και νυν Δήμαρχος Στροβόλου, Λάζαρος Σαββίδης. Συγκεκριμένα, ο κ. Σαββίδης εντοπίζει τρία προβλήματα που οδήγησαν στην αποτυχία της εταιρείας.
Το πρώτο είναι η αδυναμία της εταιρείας να προετοιμαστεί έγκαιρα για την φιλελευθεροποίηση των αερομεταφορών μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Για αρκετό καιρό λειτουργούσαν λες και ήταν μονοπώλιο. Έκλεισαν συμφωνίες και συμβάσεις με το προσωπικό, χωρίς να γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι». Μάλιστα, ο κ. Σαββίδης υπογραμμίζει ότι η εταιρεία λειτουργούσε ως ένα κυβερνητικό τμήμα και όχι ως ανταγωνιστική εταιρεία. «Έγινε κακή οικονομική διαχείριση. Όσο ανέβαινε το κόστος, ανέβαιναν και οι μισθοί του προσωπικού».
Το δεύτερο πρόβλημα που επισημαίνει ο πρώην Πρόεδρος της εταιρείας είναι η αλλαγή των αεροσκαφών. Όταν το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών αποφάσισε να αντικαταστήσει τα αεροπλάνα Airbus 310, δεν υπήρχε στην αγορά αεροσκάφος που θα μπορούσε να καλύπτει τις ανάγκες της. «Η ενοικίαση των Airbus 330 ήταν αχρείαστη». Όπως εξηγεί, τα συγκεκριμένα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα για υπερατλαντικά ταξίδια και η χρήση τους για πτήσεις Λάρνακα - Λονδίνο είχε υψηλό κόστος. «Για να καταστεί η εν λόγω πτήση οικονομικά βιώσιμη, θα έπρεπε το αεροπλάνο να είναι πάντα πλήρες».
Το τρίτο πρόβλημα που σημειώνει ο κ. Σαββίδης είναι η έλλειψη εταιρικής ταυτότητας. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια μελέτη που διενεργήθηκε το 2005 έδειξε ότι το 70-75% των πελατών της εταιρείας ήταν τουρίστες, που προτιμούσαν χαμηλότερα ναύλα. «Η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας δεν ταίριαζε με το κοινό που την προτιμούσε. Λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους της εταιρείας, οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης των τιμών των εισιτηρίων σήμαινε ταυτόχρονα ζημιά», καταλήγει.