ΚΑ: Η «πτήση» της καταστροφής
19:08 - 09 Ιανουαρίου 2015
Τα οικονομικά αποτελέσματα, τα σχέδια αναδιάρθρωσης, οι κρατικές ενισχύσεις, το λουκέτο ή η αποξένωση εργασιών και η είσοδος της χώρας αρχικά στην ΕΕ και στη συνέχεια στο φαύλο κύκλο της οικονομικής κρίσης, συνθέτουν το χαοτικό παζλ των Κυπριακών Αερογραμμών από το 2003 κι έπειτα.
2003
Ζημιές λόγω πτώσης τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο, αδύναμη λίρα έναντι στερλίνας και πόλεμος στο Ιράκ, σημαντικότεροι λόγοι για τις ζημιές του έτους. Την ίδια ώρα οριακή κερδοφορία μισού εκ. ευρώ προ φόρων κατέγραψε η Eurocypria που ήταν ακόμη θυγατρική των ΚΑ. Με τζίρο πέραν των 94 εκ. ευρώ έκλεισε τη χρονιά το Τμήμα Αδασμολόγητων Ειδών (Duty Free) που τότε κατείχε η εταιρεία. Πρόεδρος ήταν ο Χάρης Λοΐζίδης.
2004
Πέραν των 34 εκ. ευρώ φορτώθηκαν οι ΚΑ το 2004 ως αποτέλεσμα της διαγραφής επένδυσης για τη δημιουργία της Hellas Jet. Η αλλαγή κυβέρνησης το 2003 οδήγησε σε αποξένωσε της εταιρείας με βάση την Ελλάδα. Στα οικονομικά αποτελέσματα αναφέρεται πως η κίνηση να πωληθεί η Hellas Jet ήταν λόγω επιδείνωσης των αποτελεσμάτων της εταιρείας. Η Hellas Jet ξεκίνησε πτήσεις τον Ιούνιο του 2003. Παράλληλα, έγινε λόγος για αύξηση του ανταγωνισμού λόγω ένταξης της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόεδρος των ΚΑ τη συγκεκριμένη χρονιά ήταν ο Λάζαρος Σαββίδης.
2005
Επιπλέον ζημιά της τάξης των 13 εκ. ευρώ φορτώθηκε στις Κυπριακές λόγω της Hellas Jet, ενώ στα οικονομικά αποτελέσματα γίνεται λόγος για αύξηση στο κόστος καυσίμων που δεν επέτρεψε στην εταιρεία να λειτουργήσει με οικονομική άνεση. Το κόστος προσωπικού κάλυπτε το ένα τρίτο των εξόδων της εταιρείας, αποτελώντας σημαντικό βαρίδι για την εταιρεία σε συνδυασμό με το κόστος καυσίμων και τις μισθώσεις αεροσκαφών. Πρόεδρος ήταν και αυτή τη χρονιά ο Λάζαρος Σαββίδης.
2006
Με ζημιές πέραν των εκ. ευρώ έκλεισε το 2006 η εταιρεία. Η εταιρεία σε σχέση με τις ζημιές του προηγούμενου έτους περιόρισε το μέγεθος των ζημιών, απόρροια του σχεδίου αναδιάρθρωσης που τέθηκε σε εφαρμογή, αλλά και της πώλησης της συμμετοχής που είχε στη Eurocypria. Το Τμήμα Αδασμολόγητων χάθηκε, αφού ο έλεγχός του περιήλθε στα χέρια της Hermes Airports, έπειτα από σχετική συμφωνία με το κράτος, ως στρατηγικός επενδυτής. Πρόεδρος ήταν ακόμη ο Λάζαρος Σαββίδης.
2007
Τα ηνία της εταιρείας ανέλαβε για δεύτερη φορά στην καριέρα του ο Κίκης Λαζαρίδης. Η εταιρεία πραγματοποίησε οριακή κερδοφορία, ως αποτέλεσμα των κινήσεων της προηγούμενης χρονιάς, με την αποδέσμευση προσωπικού αλλά και την πώληση της Eurocypria. Την ίδια ώρα η εταιρεία είχε αυξημένα έσοδα.
2008
Άλλη μια χρονιά χαμηλής κερδοφορίας της τάξης των 2 εκ. ευρώ για την εταιρεία. Κρίνεται ωστόσο ως σημαντική εάν αναλογιστεί κανείς την ανοικτή πλέον αγορά και τις ευρύτερες συνθήκες που δημιουργήθηκαν με την είσοδο της χώρας στην Ευρωζώνη. Κατά τη συγκεκριμένη χρονιά τα εισοδήματα ήταν αυξημένα όπως και τα έξοδα λόγω αύξησης στις τιμές καυσίμων. Πρόεδρος ήταν ακόμη ο Κίκης Λαζαρίδης.
2009
Για πρώτη φορά γίνεται λόγος για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, που έφερε την εταιρεία ξανά σε έδαφος ζημιών που ξεπερνούσαν τα 3 εκ. ευρώ. Το κόστος προσωπικού εξακολουθούσε να καλύπτει πέραν του ενός τρίτου από τα συνολικά έξοδα της εταιρείας. Πρόεδρος της εταιρείας ήταν ο Κίκης Λαζαρίδης.
2010
Ο Κίκης Λαζρίδης παραιτείται και πρόεδρος ανέλαβε ο Γιώργος Μαυρόκωστας, πρόσωπο από την εταιρεία και με αποδοχή από το προσωπικό. Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη ύψους 232 χιλιάδων, η οποία ωστόσο αποδίδεται σε κρατική ενίσχυση που έδωσε η κυβέρνηση, με αιτιολογικό το τουρικό εμπάργκο. Λόγος γίνεται ακόμη μια χρονιά στην οικονομική κρίση.
2011
Βουτιά πραγματοποίησε εντός ενός έτους η εταιρεία, καταγράφοντας ζημιές πέραν των 23 εκ. ευρώ, ενώ ακόμη μια αλλαγή προέδρου καταγράφηκε, αφού τον Γιώργο Μαυρόκωστα διαδέχτηκε ο Σταύρος Σταύρου. Την ίδια χρονιά η εταιρεία αποδέσμευσε προσωπικό και προχώρησε σε πώληση δύο αεροσκαφών.
2012
Τον Ιούνιο του έτους αναστέλλεται η διαπραγμάτευση της μετοχής των ΚΑ στο ΧΑΚ, εξέλιξη που έμελλε να είναι και οριστική, αφού η εταιρεία δεν επέστρεψε ποτέ στο πάτωμα. Μέχρι τον Ιούνιο του ίδιου έτους καταγράφηκαν ζημιές πέραν των 32 εκ. ευρώ.
2013
Η εταιρεία, μέχρι τον Μάρτιο, διέθετε στο στόλο της δύο Α319, επτά Α320 και δύο Α321, τα οποία παρελήφθησαν τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2012. Παράλληλα, το προσωπικό ανερχόταν στα 1.000 άτομα. Το έτος στην πορεία του έφερε αποχώρηση κάπου 400 ατόμων και μείωση του στόλου στα πέντε αεροσκάφη. Η κυβέρνηση Αναστασιάδη διόρισε ως πρόεδρο τον Τώνη Αντωνίου.
2014-2015
Η εταιρεία πήρε τη μεγάλη απόφαση πώλησης των χρονοθυρίδων στο Heathrow και συνέχισε πτήσεις στο Λονδίνο μέσω του αεροδρομίου Stansted. Περί τα τέλη του έτους οι κρατήσεις μειώθηκαν δραματικά, οι ακυρώσεις επιβαρύνουν την κατάσταση της εταιρείας, ενώ ο τρίτος πρόεδρος ΔΣ σε τέσσερεις μήνες, επιχειρεί να δώσει έστω και κάποια λύση για μερικούς ακόμη μήνες. Όταν παραιτήθηκε ο Τώνης Αντωνίου, για μερικές εβδομάδες ανέλαβε ο Μάκης Κωνσταντινίδης και εσχάτως ο Μαρίνος Καλλής. Συμφωνία με επενδυτή δεν προέκυψε ποτέ ενώ στις 9 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε η απόφαση της Κομισιόν, που έφερε ουσιαστικά και το τελειωτικό κτύπημα στην κακή πορεία των ΚΑ.