Powered by

Απ' το καλό στο καλύτερο το λιμάνι του Πειραιά

Νέο ιστορικό ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε το 2014 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά με οδηγό την κατά 20% αύξηση των όγκων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του capital.gr οι δυο προβλήτες που τελούν υπό κινεζική διαχείριση κλείνουν το έτος με διακινηθέντα από αυτούς 3 εκατομμύρια teu (twenty-foot equivalent unit).

Για την ακρίβεια 3 εκατομμύρια teu παρά τρεις χιλιάδες, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, έναντι 2,51 εκατομμυρίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013. Εάν σε αυτά τα 3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια προστεθούν οι περί τις 600 χιλιάδες επιπλέον εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που τελεί υπο ελληνική διαχείριση, ο Πειραιάς συνολικά πλησίασε τα 3,6 εκατ. teu.

Σημειώνεται πως τόσο ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ όσο και οι ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ ΑΕ λειτουργούν κοντά στην πλήρη δυναμικότητά τους. Με απλά λόγια, δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να αυξηθεί σημαντικά το έργο τους διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρεται εάν δεν μεγαλώσει το λιμάνι. Αυτός είναι και ο λόγος που κρίθηκε ήδη εδώ και τρία χρόνια οπότε και άρχισε η σχετική συζήτηση η έκταση του προβλήτα ΙΙΙ. Μια συμφωνία μεταξύ Cosco και ΟΛΠ που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες με την ψήφισή της από την Βουλή.

Η συμφωνία προβλέπει επένδυση 230 εκατ. ευρώ και δημιουργία συνολικής δυναμικότητας διακίνησης 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτιων ετησίως.

Σημειώνεται πως το πρώτο χρόνο λειτουργία της η ΣΕΠ ΑΕ διακίνησε 680 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Σε πέντε χρόνια, το 2014 έφτασε τα 3 εκατομμύρια. Υπερ-τετραπλασίασε δηλαδή τους διακινούμενους όγκους.

Η εν λόγω σύμβαση, γνωστή και ως φιλικός διακανονισμός εκτιμάται ότι έχει καθαρά παρούσα αξία από 678 εκατ, στο χειρότερο (εγγυημένο) σενάριο έως και 1,013 δισ. ευρώ και οδηγεί σε αύξηση των ετήσιων εσόδων τςη ΟΛΠ ΑΕ το 2021 στο ύψος των 109, 3 εκατ. ευρώ.

Ο Πειραιάς έχει ήδη γίνει πλέον ένα από τα λιγοστά container terminal στην Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τα μεγαλύτερων μεγεθών πλοία. Διαθέτει στον Προβλήτα ΙΙΙ, πέντε Super Post Panamax γερανογέφυρες (με tandem spreaders) τις μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών container.

Όπως αναφέρουν από το Ικόνιο, έχουν κλείσει ήδη περισσότερες από τέσσερις εβδομαδιαίες τακτικές προσεγγίσεις τέτοιων μεγάλων πλοίων από την Ασία, μεγάλων εταιριών ή και συνασπισμών εταιρειών, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται κανονικά πλοία με μέσο όρο αφίξεων 6 -7 πλοίων την ημέρα. Υπάρχουν πλέον εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Άπω Ανατολή, την Ευρώπη, την Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α., καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στην Βόρεια Αφρική.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Morgan Stanley: H Ελλάδα συνεχίζει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης-«Αγκάθι» το real estate
Σταθερό το θετικό κλίμα στα ελληνικά ομόλογα-Κάτω από το 0,8% το spread με τα γερμανικά
Ανοίγουν και κατάσχουν τις θυρίδες: Πώς το ελληνικό Δημόσιο θα αρπάζει τη λεία των παρανόμων
Αναβάθμιση προοπτικών της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από Fitch-Επιβεβαίωση αξιολόγησης στη βαθμίδα ΒΒΒ-
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,16 δις στο 4μηνο-7% πάνω από τον στόχο τα έσοδα από φόρους
Eurostat: Οι Έλληνες εργάστηκαν τις περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως στην Ε.Ε. το 2024 (γραφήματα)
Διπλό crash test για Ελλάδα-Στο μικροσκόπιο Fitch και Κομισιόν
Κυκλάδες: Ποιος είναι το «σιωπηλό διαμάντι» που λατρεύουν οι Βρετανοί τουρίστες
Οι πέντε απειλές για την ελληνική οικονομία από τον εμπορικό πόλεμο
Στα €18 δις το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα-Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες