Thinking outside the box
08:09 - 03 Ιανουαρίου 2015
Νέα χρονιά με νέες προκλήσεις και ο κλάδος της επικοινωνίας δέχθηκε ήδη πολλές. Ωστόσο, όχι μόνο επιβίωσε αλλά ήδη ανακάμπτει και το 2015 η ανοδική πορεία θεωρείται δεδομένη.
Αν ως περιοδικό ευχόμασταν ένα πράγμα για τη νέα χρονιά, αυτό θα ήταν «καλή επικοινωνία», εξού και αφιερώνουμε το τεύχος Ιανουαρίου στον τομέα αυτό και τους πρωταγωνιστές του. Παρουσιάζουμε 18 εταιρείες και οργανισμούς που παρέχουν υπηρεσίες επικοινωνίας στις επιχειρήσεις είτε ως γραφεία δημοσίων σχέσεων και διαφημιστικά είτε ως σύμβουλοι επικοινωνίας. Προβάλλουμε τις δράσεις και τις ενέργειές τους, αναδεικνύουμε τα άτομα που τις στελεχώνουν, γνωρίζουμε την εταιρική τους ταυτότητα, τους πελάτες και τις πρακτικές τους, δίνοντας στη δημιουργικότητα τη σημασία που της αρμόζει.
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ 2015
Από τους επικεφαλείς των γραφείων ζητήσαμε σχόλια για το 2015 και αυτοί άνοιξαν με αισιοδοξία το κουτί των προβλέψεων.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Action Global Communications, Δημήτρης Ιωαννίδης το below the line θα πρωταγωνιστήσει στις καμπάνιες του 2015, καθώς οι εταιρείες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη και την ευελιξία που κερδίζουν ενσωματώνοντας στις στρατηγικές τους τέτοιες πρακτικές.
«Σε μια μικρή αγορά, όπως είναι η Κύπρος, η σωστή και έξυπνη επικοινωνία, μέσω των διαφόρων εφαρμογών BTL, αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Ο ρυθμός ανάπτυξής αυτού του είδους προβολής πολύ μεγάλος και αποτελεσματικός», τόνισε ο ιδιοκτήτης της Ad & The City, Γιώργος Ζαννέτος
Ο Λούκας Γρηγοράς, creative/managing director της Byte Digital Agency πρόσθεσε ότι τα κοινωνικά δίκτυα και γενικότερα το digital άλλαξαν τον χάρτη της διαφήμισης και της προβολής καθώς αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για μια 360Ο επικοινωνία.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Γνώρα, Ανδρέας Χατζηκυριάκος υπογράμμισε ότι τα κοινωνικά δίκτυα αύξησαν τις δυνατότητες, αλλά και τους κινδύνους. Το 2014 τα περισσότερα περιστατικά διαχείρισης επικοινωνιακών κρίσεων προέκυψαν από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της DDB Cyprus, Γιάννος Κινάνης πρόσθεσε ότι το 2015 θα συνεχιστεί η τάση ανάκαμψης για τον κλάδο της διαφήμισης, απέχοντας, όμως, πολύ από τους αριθμούς του 2008, ενώ ο creative communications director της !eye creative communication, Σταύρος Καστάνας πρόσθεσε ότι υπάρχει μία τάση στα BTL, ειδικά από εταιρείες που δεν έχουν αρκετό προϋπολογισμό για ATL ενέργειες.
Μεγαλύτερη ανάκαμψη και σοβαρές αλλαγές στην κατανομή του προϋπολογισμού εκτιμάει ότι θα δούμε το 2015 και η Ανθή Γιωρκουνή, creative/managing director της Forthdesign με στροφή προς τα Τhrough The line Mέσα, δηλαδή το digital γενικότερα.
Από την άλλη, η managing director της Innovation/ Leo Burnett, Βάσω Βασιλείου υποστήριξε ότι θα υπάρξει αύξηση και στους δύο τομείς, με το ATL να κερδίζει τη μερίδα του λέοντος καθώς οι μάρκες έχουν την ανάγκη να μιλήσουν σε επίπεδο προσφορών αλλά και εικόνας. «Η αύξηση θα είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, δηλαδή, γύρω στο 5% - 10% και θα προέλθει, κυρίως, από μικρότερους και νέους διαφημιζομένους, που θα επιχειρήσουν να μπουν ή να επιστρέψουν στην αγορά», ανέφερε η Μελίνα Τσιγαρίδου, media director της Ledra Advertising.
Για το 2015 ο διευθυντής της Mat Ad, Μάριος Τοφαρίδης ανέφερε ότι θα ζήσουμε πάλι στιγμές άνθησης της διαφήμισης και αύξησης των κονδυλίων, με βήματα πιο αργά και προσεκτικά. «Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των brands, άρα η διαφημιστική παρουσία επιβάλλεται για στήριξη και ενδυνάμωση της θέση τους, πρόσθεσε η managing/media director της Mediaetc, Μέλπω Προκοπίου βλέποντας αύξηση στο ATL.
Ξεπάγωμα της διαφημιστική δαπάνης βλέπει και η Μαίρη Χάματσου, managing director της MSPS Cyprus, τονίζοντας ότι οι απαιτήσεις αυξάνονται, με τους πελάτες να ζητούν όλο και πιο δημιουργική δουλειά με χαμηλότερο κόστος.
Στην άνοδο του διαδικτύου αναφέρθηκε η Νικολέτα Χαραλάμπους, διευθύντρια της ORB προσθέτοντας ότι η online διαφήμιση στην Κύπρο δεν ξεπερνά το 6% - 7% της συνολικής διαφημιστικής επένδυσης.
Μιλώντας για αύξηση της τάξης του 10% με 15% το 2015 η managing director της Partners/ Y&R, Τάσια Γιανναρά Γιαλλουρίδου, ανέφερε ότι οι μεγάλες εταιρείες αντιλήφθηκαν ότι η προβολή σε καιρούς κρίσης είναι πιο καίρια από ποτέ και επενδύουν δυναμικά για τη διαφημιστική προβολή τους.
Όπως είπε και ο γενικός διευθυντής της pr: partner, Ηλίας Αντωνιάδης, το διαδίκτυο και ιδιαίτερα τα κοινωνικά δίκτυα, έχουν εξασφαλίσει τόσο τεράστια κάλυψη κοινού που σε κατευθύνουν από μόνα τους να τα αντιμετωπίσεις πολύ σοβαρά.
«Η κρίση βοήθησε στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας μιας συνεχούς και άρτιας παρουσίας και προβολής, καθώς έγινε σαφές πως η επιτυχής πορεία των brands εξαρτάται άμεσα από τη διαφήμιση», τόνισε ο managing director της TBWA\ENTELIA, Νεόφυτο Ταλιώτη.
«Το 2015 ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περισσότερο, οδηγώντας τους διαφημιζόμενους σε στρατηγικά στοχευμένες ενέργειες και έμφαση στο χτίσιμο των brand τους και όχι μόνο σε βραχυχρόνιες προωθήσεις», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Telia & Pavla, Στέλιος Αναστασιάδης.
Η Αρετή Αναστασιάδου, managing director της TheWorx κατέληξε ότι οι διαφημιζόμενοι προτιμούν την αμφίδρομη επικοινωνία και προσανατολίζονται σε μη παραδοσιακά και digital Μέσα, λόγω της αμεσότητας και των πιο μετρήσιμων αποτελεσμάτων τους.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ
Το αφιέρωμα περιλαμβάνει και μια κοινή συνέντευξη του προέδρου του Συνδέσμου Διαφήμισης - Επικοινωνίας Κύπρου (ΣΔΕΚ), Στέλιου Αναστασιάδη, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου (ΣΔΚ), Γιώργο Ευριπιώτη. Οι δύο συζητούν το καυτό θέμα του pitching και παρουσιάζουν την προσπάθεια που γίνεται για κατάρτιση ενός κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος θα θέτει κανονισμούς και σωστές προδιαγραφές στη διεξαγωγή των διαγωνισμών.
Στο αφιέρωμα έλαβαν μέρος οι εξής εταιρείες: Action Global Communications, Ad & The City, Byte Digital Agency, Γνωρα Συμβουλοι Επικοινωνιας, DDB Cyprus, !Eye Creative Communication, Forthdesign, Innovation/ Leo Burnett, Ledra Advertising, Mat Ad Services, Mediaetc. MSPS, ORB, Partners Y&R, Pr: Partners, Telia & Pavla / BBDO, TBWA\Entelia, Theworx.
*Ολόκληρο το αφιέρωμα για τον κλάδο της Επικοινωνίας, στο τεύχος Ιανουαρίου του IN Business, που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα την Κυριακή 4 Ιανουαρίου.