Powered by

Ελλάδα: Ατέλειωτες ουρές για παράδοση πινακίδων

Καλοδεχούμενη ήταν για χιλιάδες πολίτες η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών της Ελλάδας να παρατείνει ως την Δευτέρα 5 Ιανουαρίου τη διορία κατάθεσης πινακίδων των αυτοκινήτων στις αρμόδιες εφορίες.

Ήταν τόσο μεγάλη και εφέτος η «ζήτηση», που έμοιαζαν και ήταν ατέλειωτες οι ουρές στις εφορίες όλης της Ελλάδας. Έως αργά το απόγευμα της τελευταίας ημέρας του 2014, περισσότεροι από 100.000 πολίτες είχαν καταθέσει τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, λόγω αδυναμίας τους να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας της νέας χρονιάς, 2015, καθώς και τα υψηλά ακόμα ασφάλιστρα.

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Οικονομικών έδωσε ως τις 5 Ιανουαρίου και παράταση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, ελπίζοντας, όπως είπε στο ΚΥΠΕ υπάλληλος της εφορίας στο Δήμο της Κηφισιάς, ότι ίσως κάποιοι αλλάξουν τη γνώμη τους περί παράδοσης πινακίδων, και τις κρατήσουν έστω για έναν ακόμα χρόνο.

Υπηρεσιακός παράγοντας του Υπουργείου Οικονομικών, που προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε ότι αναμένεται να ξεπεράσει τις 135.000 ο αριθμός εκείνων που θα παραδώσουν πινακίδες, και ότι αυτό σημαίνει πως το κράτος θα ζημιώσει από αυτό γύρω στα 50 με 55 εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ. Μάνθος Ανδρεάδης, 54 ετών, ιδιοκτήτης καταστήματος με είδη χαρτικής στην Αθήνα, είπε στο ΚΥΠΕ «πλέον εργαζόμαστε μόνο για να πληρώνουμε άμεσους και έμμεσους φόρους στο κράτος, και πάλι όμως δεν τα βγάζουμε πέρα ούτε με αυτά και αναγκαζόμαστε να καταφεύγουμε σε ρυθμίσεις».

«Εγώ είμαι ήδη σε 5 ρυθμίσεις οφειλών. Μία για τον φόρο εισοδήματος. Μία για τον ΕΝΦΙΑ (δηλαδή το φόρο ακίνητης περιουσίας). Και τρεις για καθυστερημένες οφειλές ΦΠΑ, ΙΚΑ και ΟΑΕΕ (Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών). Είχαμε δύο αυτοκίνητα, ένα για μένα και ένα για τη σύζυγο, και τώρα παραδίδω τις πινακίδες του δικού μου», πρόσθεσε.

Η κ. Ελένη Αντωνακάκη, 38 ετών, ιδιωτική υπάλληλος σε διαφημιστική εταιρεία, παρέδωσε στην εφορία Χολαργού τις πινακίδες του μοναδικού αυτοκινήτου, 1100 κυβικών, που διέθετε η οικογένειά της.

«Μπορεί σε κάποιον να φαίνονται λίγα τα 135 ευρώ που αντιστοιχούν στο δικό μας αυτοκίνητο, αλλά εάν προθέσεις σε αυτά την ασφάλεια του αυτοκινήτου, τις βενζίνες του, έστω και αν έπεσε τελευταία η τιμή των καυσίμων, τα διόδια στην Αττική Οδό και σε άλλους εθνικούς δρόμους, αλλά και άλλους φόρους, και όλους τους άλλους φόρους που μας έχουν γονατίσει, πείτε μου πώς να τα βγάλει πέρα μία οικογένεια;», ήταν η αγωνιώδης δήλωσή της.

Ο σύζυγος της κ. Αντωνακάκη εργάζεται σε μικροβιολογικό εργαστήριο, που είναι κοντά στην κατοικία τους και πηγαίνει με τα πόδια. Η δουλειά της κ. Αντωνακάκη είναι στον Άλιμο, στην άλλη άκρη της Αθήνας.  Αλλάζει 2 γραμμές μετρό, και κάνει 40 λεπτά έως και 1 ώρα για να φτάσει στον προορισμό της. Έχουν ένα κοριτσάκι που πηγαίνει στο δημοτικό της περιοχής. Το μηνιαίο μικτό εισόδημά τους είναι κάτι λιγότερο από 2000 ευρώ.

Όσοι βρίσκονταν στην ουρά στις εφορίες των περιοχών τους, έπρεπε να περάσουν από το συνηθισμένο γραφειοκρατικό λαβύρινθο της Ελλάδος προκειμένου να υποβάλουν τη λεγόμενη «δήλωση ακινησίας» του αυτοκινήτου τους. Έπρεπε να φέρουν μαζί τους: την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, τις πινακίδες κυκλοφορίας, φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, από την οποία πρέπει να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ., απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2014, υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο,  αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση σε περίπτωση που ο προσερχόμενος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες μπορούν να τα μετακινούν  2 ημέρες τον μήνα, πληρώνοντας ημερήσια τέλη 1,9 ευρώ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας εφορίας (ΔΟΥ), αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,9 ευρώ για κάθε ημέρα.

Η ειδική πινακίδα είναι από χαρτόνι και έχει το διακριτικό «Μ». Οι ειδικές πινακίδες χορηγούνται για συγκεκριμένη χρήση και ειδικότερα προκειμένου να μεταφερθούν τα οχήματα για επισκευή, για πώληση ή απλώς για δοκιμή.

Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για φέτος παραμένουν ίδια με εκείνα του 2014. Δηλαδή, με βάση τα κυβικά, είναι :

Από    51 κ.ε. μέχρι   300 κ.ε.    22 ευρώ
Από   301 κ.ε. μέχρι   785 κ.ε.    55 ευρώ
Από   786 κ.ε. μέχρι 1.071 κ.ε.   120 ευρώ
Από 1.071 κ.ε. μέχρι 1.357 κ.ε.   135 ευρώ
Από 1.358 κ.ε. μέχρι 1.548 κ.ε.   240 ευρώ
Από 1.549 κ.ε. μέχρι 1.738 κ.ε.   265 ευρώ
Από 1.739 κ.ε. μέχρι 1.928 κ.ε.   300 ευρώ
Από 1.929 κ.ε. μέχρι 2.357 κ.ε.   660 ευρώ
Από 2.358 κ.ε. μέχρι 3.000 κ.ε.   880 ευρώ
Από 3.001 κ.ε. μέχρι 4.000 κ.ε. 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.ε. και άνω          1.320 ευρώ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το διάστημα 2010-2013 περίπου 874.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. άφησαν τις πινακίδες των οχημάτων τους στα ράφια των εφοριών. Με την προσθήκη και εκείνων που θα παραμείνουν ακινητοποιημένα κατά το νέο έτος, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα πελώριο «νεκροταφείο» άνω του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων.

Δειτε Επισης

Στοίχημα για την ελληνική οικονομία η πιστωτική επέκταση των τραπεζών
Στις αγορές με δεκαετές ομόλογο το ελληνικό δημόσιο-Στόχος η άντληση €250 εκατ.
Πώς θα κινηθεί η ελληνική οικονομία έως το 2028
Moody’s: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας-Επιβεβαίωσε το αξιόχρεο Ba1
Ελκυστικό το... story των ελληνικών τραπεζών-Οι θετικές προοπτικές για τον κλάδο
Από ευνοϊκότερο έδαφος ξεκινά το 2025 για την ελληνική οικονομία και τον προϋπολογισμό
DBRS: Αναβάθμισε σε θετικές από σταθερές τις προοπτικές για τις καταθέσεις Eurobank και Εθνικής
DBRS Morningstar: Η βελτίωση των τραπεζών ενισχύει την αξιολόγηση της Ελλάδας
Εξαγορά της MT ATE από την METKA-Στα €14 εκατ. το τίμημα για το 100% των μετοχών
Μπάμπης Βωβός: Η συνέχεια των σφυριών και η… μη διαδοχή στη «Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική»