Powered by

Γεν. Ελεγκτής: Καλεί Χαννίδη να επιστρέψει χρήματα

Να καταβάλει ο ίδιος προσωπικά τα έξοδα με τα οποία επιβάρυνε τον οργανισμό καλεί τον γενικό διευθυντή του ΚΟΤ, Μάριο Χαννίδη, ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης.

Η Ελεγκτική Υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη ρεπορτάζ του InBusinessNews, που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2013, προχώρησε σε διεξαγωγή έρευνας καταλήγοντας αφενός σε σημαντικά συμπεράσματα, ενώ με αυστηρό ύφος κάνει συστάσεις στον Οργανισμό.

Τα θέματα τα οποία εξέτασε η Ελεγκτική Υπηρεσία είναι τα ακόλουθα:
1. Χρησιμοποίηση κλητήρα του ΚΟΤ ως οδηγού του Γ.Δ.
2. Αγορά ακριβών αεροπορικών εισιτηρίων οικονομικής κλάσης από τον Γ.Δ. τα οποία αναβαθμίζει ο ίδιος σε business class με ελάχιστο προσωπικό κόστος.
3. Διαμονή σε ακριβά ξενοδοχεία (παράδειγμα το ταξίδια στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2012).
4. Προσφορά του ΚΟΤ για online marketing (για το συγκεκριμένο θέμα, με το οποίο επίσης ασχολήθηκε στο παρελθόν το InBusinessNews θα ακολουθήσει ξεχωριστό ρεπορτάζ εντός των ημερών αφού είναι ανεξάρτητο από τα τρία πρώτα ζητήματα).

Δεν δικαιούται οδηγό ο Χαννίδης
«Θα πρέπει η δαπάνη για την υπερωριακή απασχόληση να επιστραφεί στον Οργανισμό από τον Γ.Δ.» αυτή είναι η τελευταία πρόταση στη σύσταση που κάνει ο Γενικός Ελεγκτής αναφορικά με τις υπηρεσίες σοφέρ που ο Μάριος Χαννίδης λάμβανε από κλητήρες του Οργανισμού.
 
Στην έρευνα που πραγματοποίησε η Ελεγκτική Υπηρεσία εντοπίζεται πως τουλάχιστον σε εφτά περιπτώσεις, από τις αρχές του 2013 έως και τα μέσα Οκτωβρίου, ο Γ.Δ. του ΚΟΤ χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες κλητήρα για υπηρεσιακούς σκοπούς εκτός ωρών εργασίας για τις οποίες ο κλητήρας αποζημιώθηκε υπερωριακή απασχόληση που αφορούσε καθήκοντα οδηγού.

Μάλιστα, ο Γενικός Ελεγκτής υπογραμμίζοντας τις παρατυπίες των εν λόγω περιπτώσεων τονίζει ότι ο γενικός διευθυντής του ΚΟΤ με βάση τη συμφωνία διορισμού του έχει στη διάθεσή του υπηρεσιακό αυτοκίνητο, ενώ το δικαίωμα αυτό υπόκειται στην έγκριση του Δ.Σ. του Οργανισμού κάθε χρόνο. Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε υπηρεσίες οδηγού για οποιονδήποτε σκοπό στο συμβόλαιο του Γ.Δ. του ΚΟΤ.

Πάντως, η έρευνα του Γενικού Ελεγκτή καταλήγει με το ότι ενημερώθηκε από τον ΚΟΤ πως η εν λόγω τακτική δεν συνεχίζεται πλέον.

Ακριβά αεροπορικά εισιτήρια
Ενώ άλλοι διευθυντές αλλά και πρώην πρόεδρος του ΔΣ του ΚΟΤ εξασφάλιζαν εισιτήρια economy class για τα ταξίδια τους, ο Μάριος Χαννίδης προτιμούσε την αγορά flexible economy εισιτηρίων, τα οποία είναι σαφώς ακριβότερα από τα απλά, οικονομικά εισιτήρια. Ο λόγος ήταν για να κάνει αναβάθμιση του εισιτηρίου σε business class με ελάχιστο κόστος.

Στην έρευνα του Γενικού Ελεγκτή για τη συγκεκριμένη τακτική του γενικού διευθυντή του ΚΟΤ προκύπτουν σημαντικά ευρήματα. Πιο ειδικά αναφέρεται πως σε πολλές περιπτώσεις όπως για τα ταξίδια σε Βερολίνο και Μόσχα, διευθυντές και ο πρόεδρος του ΔΣ του ΚΟΤ ταξίδεψαν με εισιτήρια αξίας πολύ χαμηλότερης από τα flexible εισιτήρια του κ. Χαννίδη.

Συγκεκριμένα για το Βερολίνο ο πρόεδρος και ο διευθυντής μάρκετινγκ του ΚΟΤ ταξίδεψαν με κόστος 865 ευρώ, ενώ ο Μάριος Χαννίδης με 1.035 ευρώ.

Κάτι ανάλογο έγινε και στην αποστολή για τη Μόσχα, στην οποία πρόεδρος και διευθυντής μάρκετινγκ με εισιτήρια economy χρειάστηκαν 980 ευρώ, ενώ ο γενικός διευθυντής του ΚΟΤ με το flexible 1.553.

Τονίζεται μάλιστα ότι το ταξιδιωτικό γραφείο που συνεργάζεται με τον ΚΟΤ για τα αεροπορικά εισιτήρια του Οργανισμού, τόνισε για την αποστολή στη Μόσχα πως τα εισιτήρια του κ. Χαννίδη ήταν ακριβότερα επειδή είναι flexible, όπως ο ίδιος ζήτησε αλλά και γιατί η επιστροφή ήταν μέσω Αθήνας.

Παράλληλα, ακριβά ταξίδια εντοπίζονται για μετάβαση στις Βρυξέλλες και στο Μιλάνο, που κόστισαν 982 ευρώ και 1.115 ευρώ αντίστοιχα.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η αποστολή του Μάριου Χαννίδη στη Μαδρίτη, στην οποία μετέβη με εισιτήριο κόστους 267 ευρώ. Το εν λόγω ταξίδι διευθετήθηκε για τη διαδρομή Αθήνα-Μαδρίτη με αναχώρηση στις 16 Ιανουαρίου του 2013 και επιστροφή (Μαδρίτη-Αθήνα) στις 18 Ιανουαρίου. Ωστόσο, υποβλήθηκε δεύτερο τιμολόγιο από το ταξιδιωτικό γραφείο που συνεργάζεται με τον ΚΟΤ, για επιστροφή στις 17 Ιανουαρίου (δηλαδή μία μέρα νωρίτερα). Η επιστροφή ακολούθησε το δρομολόγιο Μαδρίτη-Ρώμη-Αθήνα. Όπως αναφέρεται στη σχετική έρευνα ο Μάριος Χαννίδης είναι που ζήτησε να αποχωρήσει νωρίτερα από το ταξίδι στη Μαδρίτη. Σε συνέχεια της εν λόγω εξέλιξης το ταξιδιωτικό γραφείο ενημέρωσε πως το ακυρωθέν εισιτήριο (Μαδρίτη-Αθήνα) μπορεί να ισχύσει για άλλα ταξίδια του Γ.Δ. σε περίοδο ενός έτους. Το κόστος του αρχικού εισιτηρίου ήταν 267 και του νέου 318 ευρώ.

«Να απαιτηθεί η ανάκτηση του ποσού»
Για την τελευταία περίπτωση με το ταξίδι του Γ.Δ. του ΚΟΤ στη Μαδρίτη η Ελεγκτική Υπηρεσία συστήνει όπως ο Μάριος Χαννίδης καταβάλει το κόστος του εισιτηρίου που ο ΚΟΤ πλήρωσε και δεν χρησιμοποιήθηκε ή να καταβληθεί η διαφορά του αχρησιμοποίητου εισιτηρίου και του επιδόματος συντήρησης εξωτερικού, νοουμένου φυσικά ότι το πιο πάνω επίδομα δεν του έχει καταβληθεί.

Αναφορικά με τα εισιτήρια ευρύτερα η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει πως δεν κατέστη δυνατή η επιβεβαίωση της αναβάθμισης των flexible σε business class, λόγω του ότι το Λογιστήριο του ΚΟΤ δεν απαιτούσε από τους λειτουργούς την προσκόμιση της κάρτας επιβίβασης ως αποδεικτικό στοιχείο για την αποπληρωμή των τιμολογίων των ταξιδιωτικών γραφείων (!).

Το θετικό στην υπόθεση ΚΟΤ είναι πως ο Γενικός Ελεγκτής δεν εντοπίζει αγορές ακριβών εισιτηρίων για το 2014 και αφού το θέμα πήρε έκταση προηγουμένως από ΜΜΕ αλλά και συζήτησής του εντός Οργανισμού. Πάντως, τονίζεται πως θα πρέπει να ερευνηθεί η αναγκαιότητα χρησιμοποίησης flexible εισιτηρίων αλλά και η ορθότητα των πληρωμών για τις πιο πάνω υποθέσεις.

Εξάλλου, τονίζεται (ξανά) πως εάν από την έρευνα που θα πραγματοποιήσει το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού προκύψει ότι η πιο πάνω τακτική δεν δικαιολογείτο, θα πρέπει η διαφορά του κόστους των flexible εισιτηρίων με το economy να ανακτηθεί από τα άτομα που τα χρησιμοποίησαν.

Καταληκτικά επί του συγκεκριμένου θέματος η Ελεγκτική Υπηρεσία συστήνει να δοθούν οδηγίες για τα αποδεικτικά στοιχεία που πρέπει να απαιτούνται από το Λογιστήριο του ΚΟΤ πριν τη διενέργεια των πιο πάνω πληρωμών (σ.σ. για τα ταξίδια στο εξωτερικό).

Ακριβές λιμουζίνες στο εξωτερικό
Με βάση σχετική κατάσταση που παρουσίασε ο Εσωτερικός Έλεγχος για το κόστος αποστολών του ΚΟΤ στο εξωτερικό η Ελεγκτική Υπηρεσία προχώρησε σε σχετική έρευνα θεωρώντας ως υψηλό το κόστος για υπηρεσίες ταξί.

Αφού γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα ταξίδια διευθυντών του ΚΟΤ στο εξωτερικό και αφού διαπιστώνεται πως εξασφαλίστηκαν υπηρεσίες μεταφοράς με πολυτελή αυτοκίνητα η Ελεγκτική Υπηρεσία υπενθυμίζει πως το κόστος μεταφοράς επιβαρύνει τον ΚΟΤ μόνον για τις διαδρομές από το αεροδρόμιο προς το ξενοδοχείο και αντίστροφα για κάθε προορισμό. Από τη στιγμή που εντοπίζεται εξασφάλιση ακριβών υπηρεσιών μέσω εταιρείας που ενοικιάζει λιμουζίνες ο Γενικός Ελεγκτής καλεί σε ανάκτηση του επιπλέον ποσού, όπως αυτό θα υπολογιστεί. Σαφώς η Ελεγκτική Υπηρεσία  υποδεικνύει –όπως και στις πιο πάνω περιπτώσεις- ότι τα ποσά θα πρέπει να καταβληθούν από τους εμπλεκόμενους στις περιπτώσεις.

Για παράδειγμα για την αποστολή στο Βερολίνο των κυρίων Χαννίδη (γενικού διευθυντή), Μεταξά (διευθυντή μάρκετινγκ) και Ορουντιώτη (πρώην προέδρου ΔΣ) ο ΚΟΤ χρεώθηκε με 422 ευρώ για μετακινήσεις τριών ημερών με όχημα μάρκας Mercedes μοντέλου E Class, από εταιρεία που παρέχει limo services. «Τα έξοδα που αφορούσαν εντός πόλεως διαδρομές πρέπει να ανακτηθούν» τονίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία.  

Απευθυνόμενος στον υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου Βιομηχανίας και Τουρισμού, Γιώργο Λακκοτρύπη, ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης ως καταληκτικό σχόλιο στην έρευνά του αναφέρει: «Είμαι βέβαιος ότι και εσείς θεωρείτε ότι αυτή δεν είναι εικόνα που μπορεί να εκπέμπει ένας δημόσιος οργανισμός, αυτός δε είναι και ο λόγος που έχουμε ζητήσει όπως καταστήσετε στενότερη την εποπτεία σας επί του Οργανισμού».

Η επιστολή κοινοποιήθηκε τόσο στον πρόεδρο και στα μέλη του ΔΣ του ΚΟΤ όσο και σε δύο κοινοβουλευτικές Επιτροπές, την Παρακολουθήσεως Σχεδίων Ανάπτυξης και Ελέγχου Δημοσίων Δαπανών και στην Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού.

Δειτε Επισης

H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Ενισχύει την ευρωπαϊκή της παρουσία η SKY express...Διευρύνει το δίκτυό της με απευθείας πτήσεις σε Άμστερνταμ
Με την...υπογραφή PHC επιστρέφει στην Ελλάδα η Pizza Hut-«Θα ακολουθήσουμε ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης»
Στο 84,17% το ποσοστό συμμετοχής της E.V.H. Investments στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Ανώτατο: Απέρριψε την αναφορά Χριστοδουλίδη για κατασκηνώσεις πολυτελείας και επισκέψιμα αγροκτήματα
Η ΕΤΑΠ Πάφου στη 2η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στην Κροατία