Barclays: Πρόστιμο γιατί εξέθεσε πελάτες της σε περιττούς κινδύνους
08:00 - 24 Σεπτεμβρίου 2014
Επιβάλλοντας το υψηλότερο της πρόστιμο για τέτοιου είδους θέματα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς της Βρετανίας (FCA) ανακοίνωσε ότι υπάρχουν «σημαντικές αδυναμίες» στα συστήματα και στους ελέγχους της Barclays μεταξύ Νοεμβρίου του 2007 και Ιανουαρίου του 2012 που έθεσαν σε κίνδυνο περιουσιακά στοιχεία πελατών της, αξίας 16,5 δισεκατομμυρίων στερλινών.
Η FCA, η οποία εφάρμοσε αυστηρότερους κανόνες που διέπουν την προστασία των περιουσιακών στοιχείων πελάτη μετά την κατάρρευση της αμερικανικής τράπεζας Lehman Brothers το 2008, ανακοίνωσε ότι οι κίνδυνοι για τους πελάτες, εάν η τράπεζα γινόταν αφερέγγυα, αφορούσαν επιπλέον κόστος, χρονοβόρες καθυστερήσεις ή απώλεια περιουσιακών στοιχείων τους.
«Η Barclays απέτυχε να εφαρμόσει τα διδάγματα από προηγούμενες ενέργειες μας και από τις πολλές προειδοποιήσεις μας και εξέθεσε τους πελάτες της σε περιττούς κινδύνους», δήλωσε ο Tracey McDermott, επικεφαλής του τμήματος οικονομικού εγκλήματος της FCA.
"Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλες τις εταιρείες μετά την κατάρρευση της Lehman ότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη μη διασφάλιση περιουσιακών στοιχείων πελατών", επισήμανε.
Η Barclays, η οποία ανέφερε ότι δεν επωφελήθηκε από αυτή την αποτυχία της και ότι κανένας πελάτης της δεν απώλεσε χρήματα, επωφελήθηκε από τη μείωση του προστίμου κατά 30%, λόγω του ότι συνεργάσθηκε με το FCA.