Το 2016 καταργείται η χρήση υπηρεσιακών οχημάτων
18:11 - 22 Σεπτεμβρίου 2014
«Αυτό που οφείλουμε, εκ πρώτης όψεως, να σημειώσουμε είναι ότι φαίνεται, δυστυχώς, να παραμένουν οι ίδιες ασάφειες στους κανονισμούς, οι οποίες υπήρχαν και στη βασική νομοθεσία. Αναμέναμε ότι (αυτές οι ασάφειες) θα διευκρινίζονταν με τους κανονισμούς, που θα έφερνε ενώπιον μας η εκτελεστική εξουσία», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Παπαδόπουλος.
Εξήγησε ότι υπάρχει ασάφεια σε σχέση με το ποιοι θα δικαιούνται να διατηρήσουν το δικαίωμα της μη αποκλειστικής χρήσης αυτοκινήτου και για το πώς καθορίστηκαν οι αξιωματούχοι, οι οποίοι θα δικαιούνται να επικαλούνται αυτό το δικαίωμα, αλλά και ποιος θα αποφασίζει και μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου της 1ης Ιανουαρίου 2016 να διατηρήσουν το δικαίωμα της μη αποκλειστικής χρήσης.
Ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι μη αποκλειστική χρήση είναι η δυνατότητα χρήσης αυτοκινήτου για υπηρεσιακούς σκοπούς και όχι για αποκλειστική χρήση, όχι δηλαδή για να μεταβαίνει κάποιος από το σπίτι του στη δουλειά ή για άλλες δραστηριότητες.
«Επομένως, θα πρέπει να εξεταστούν οι κανονισμοί και ενδεχομένως να προκύψουν και αλλαγές και τροπολογίες σε σχέση με το περιεχόμενο τους.»
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Προδρόμου, είπε ότι με τους κανονισμούς περιορίζεται με μια μεταβατική περίοδο μέχρι τις αρχές του 2016 σε μερικές δεκάδες η δυνατότητα των πραγματικών αξιωματούχων να έχουν υπηρεσιακό αυτοκίνητο. «Από το 2016 και μετά, η οποιαδήποτε χρήση υπηρεσιακών οχημάτων θα γίνεται μόνο για υπηρεσιακούς σκοπούς», είπε.
Τέλος αναφορικά τις τροπολογίες, ο κ. Προδρόμου είπε πως οι τροπολογίες θα αποσκοπούν στο να γίνει σαφές ότι με μέγιστο χρονικό σημείο την 1η Ιανουαρίου του 2016 σταματούν αξιωματούχοι να έχουν το δικαίωμα χρήσης αυτοκινήτων και να γίνει σαφές ότι και μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 όσα από αυτά τα οχήματα είναι σε χρησιμοποιήσιμη κατάσταση θα παραδοθούν στις ηλεκτρομηχανικές υπηρεσίες του κράτους.
Με βάση τους κανονισμούς δικαιούχοι υπηρεσιακού οχήματος για αποκλειστική χρήση θα είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Βουλής, ο Πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ο Γενικός και Βοηθός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας, ο Γενικός Ελεγκτής και οι πρώην Πρόεδροι της Δημοκρατίας, ενώ ex officio δικαιούχοι είναι οι Υπουργοί, ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, η σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας, καθώς και για λόγους ασφαλείας δικαιούχος θα είναι ο Αρχηγός και Υπαρχηγός της Εθνικής Φρουράς, ο Αρχηγός της Αστυνομίας και ο Προϊστάμενος της ΚΥΠ.
Με βάση τους κανονισμούς, εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η παραχώρηση υπηρεσιακού οχήματος ρητά διαλαμβάνεται σε υφιστάμενη σύμβαση απασχόλησης που λήγει μετά την 1η Ιανουαρίου 2016. Όλοι οι υπόλοιποι δικαιούχοι θα διατηρήσουν το ωφέλημα μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2016.
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Προδρόμου εισηγήθηκε στον κατάλογο των δικαιούχων περιληφθούν και οι Γενικοί Διευθυντές των Υπουργείων και ο Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου.Διερωτήθηκε τι θα γίνει μετά το 2016 και ποια πολιτική θα εφαρμόζεται αναφορικά με το ποιες υπηρεσίες θα δικαιούνται να έχουν υπηρεσιακά οχήματα και κατά πόσον η έλλειψη κανονισμών θα ενθαρρύνει πιέσεις για αγορά υπηρεσιακών οχημάτων. Ζήτησε όπως θεσπιστεί κανονισμός που θα διέπει τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων.
Ο κ. Προδρόμου σημείωσε πως αν από το παράρτημα Β αφαιρεθούν οι Γενικοί Διευθυντές των Υπουργείων για τους οποίους υπήρχε κατανόηση, όπως και ο Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, οι υπόλοιποι αξιωματούχοι να μην αναφέρονται ονομαστικά. «Να συνδυάζονται τα οχήματα με τους αξιωματούχους δεν είναι ορθή διαδικασία και θα συνεχίσουν να μας παίρνουν τηλέφωνο», είπε.
Ο ΔΗΣΥ προτίθεται να καταθέσει τροπολογία που να καθορίζει ρητά ότι οι αξιωματούχοι που μέχρι τώρα κατέχουν υπηρεσιακό όχημα θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτού του δικαιώματος μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2016 και από τούδε και στο εξής θα πρέπει να παραδώσουν τα οχήματά τους στις ηλεκτρομηχανολογικές υπηρεσίες, ενώ εισηγείται να διαγραφεί το παράρτημα Β από τους κανονισμούς.
Εξάλλου ο κ. Παπαδόπουλος παρατήρησε ότι οι κανονισμοί δεν προνοούν ρητά ότι υπάρχει μεταβατική διάταξη μέχρι την κατάργηση μιας σύμβασης απασχόλησης. Μετά το 2016, διερωτήθηκε, ποιος θα αποφασίζει ποιοι θα δικαιούνται να διατηρήσουν το δικαίωμα υπηρεσιακού οχήματος. Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Άγγελος Βότσης διατύπωσε ερωτηματικά για το τι θα γίνει με τα οχήματα που θα αφαιρεθούν από τους αξιωματούχους.
Ο ΥΠΟΙΚ εξέφρασε επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα μπορούν να πωλούνται κρατικά οχήματα διότι πολλά από αυτά είναι παλαιά.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ