Ωραία! Και μετά;

Η διυπουργική επιτροπή στην οποία ανατέθηκε η μελέτη, αλλά και η οριστική αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος των Κυπριακών Αερογραμμών, έκαμε ήδη βήμα προς τα εμπρός, με στόχο την αναζήτηση του κατάλληλου στρατηγικού επενδυτή,  θέτοντας κάποιες προϋποθέσεις.

Ο στρατηγικός επενδυτής:
1.    Θα διατηρήσει το όνομα των Κυπριακών Αερογραμμών.

2.    Θα διατηρήσει την Κύπρο ως βάση και έδρα των δραστηριοτήτων της εταιρείας.

3.    Σταδιακά να μεγαλώσει την εταιρεία.

Συμφωνούμε με αυτές τις προϋποθέσεις, που δεν εκφράζουν απλοϊκά κάποια σημασία συναισθηματική. Είναι ουσιώδεις. Διότι δεν επιτρέπουν αποστέρηση του τόπου μας από τον εθνικό του αερομεταφορά. Και διότι η Κύπρος θα έχει τεράστιο όφελος, σε πολλούς τομείς αφού θα παραμείνει η βάση εξόρμησης των αεροσκαφών των Κυπριακών Αερογραμμών. Τα οφέλη  θα είναι πολλά, μεταξύ αυτών η αύξηση διακίνησης στα αεροδρόμια μας και περισσότεροι προορισμοί θα εξυπηρετούνται για τον τουρισμό. Ένας σωστός επενδυτής θα μας ενώσει με νέους προορισμούς στην Ασία.

 Όλα αυτά καλώς έχουν διατυπωθεί και καλώς αποφασίστηκαν. Η διυπουργική επιτροπή ως πολιτικό επιτελικό όργανο έπραξε, προς το παρόν, τα δέοντα. Μετά, όμως; Ποια είναι η συνέχεια; Υπάρχει συνέχεια; Και γιατί, επιτέλους, δεν ακούμε το μαστίγωμα της επιτάχυνσης, που είναι απολύτως απαραίτητη, προκειμένου να βρει η εταιρεία τον προορισμό της;

Οι Κυπριακές Αερογραμμές έχουν τώρα επικεφαλής έναν άνθρωπο που με επάρκεια υπηρέτησε στη δημόσια υπηρεσία. Ο κ. Μάκης Κωνσταντινίδης θα κριθεί ασφαλώς  και στη νέα του θέση από τα έργα του. Αλλά, μήπως, ό,τι συμβαίνει ή μάλλον δεν συμβαίνει στις Κυπριακές Αερογραμμές, οφείλεται στον ίδιο; Ποιοι άλλοι στελεχώνουν το Διοικητικό Συμβούλιο και ποιες απόψεις εκφράζονται στις συνεδριάσεις του;

 Πολύ φοβούμαστε πως ορισμένα από όσα ακούγονται στις συνεδριάσεις αυτές συνιστούν τροχοπέδη, για την αναπτυξιακή προοπτική των Κυπριακών Αερογραμμών. Είναι φανερό πως υπάρχουν έξωθεν επηρεασμοί, που καθηλώνουν τις αποφάσεις.

 Οι Κυπριακές Αερογραμμές έχουν περάσει από σαράντα κύματα. Υπήρξαν περίοδοι, που κινδύνευσαν να μείνουν στον αέρα χωρίς καύσιμα. Αποστερήθηκαν αεροσκαφών. Στερήθηκαν σημαντικών περιουσιακών στοιχείων. Οι αποφάσεις ήταν ερασιτεχνικές, χωρίς να υπάρξει η στοιχειώδης αντίληψη του κακού, που σαν αφορολόγητο φορτίο, επιβάρυνε την καθημερινή λειτουργία τους.

 Άλλη χρονοτριβή δεν επιτρέπεται να υπάρχει. Η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή πρέπει να είναι η αδιάκοπη μέριμνα των ταγών της εταιρείας. Υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι επενδυτές. Ας μην τους αναμένουμε να μας ανακαλύψουν. Δεν θα το πράξουν ενόσω πληροφορούνται τα χάλια μας. Εμείς πρέπει να τους αναζητήσουμε και να συζητήσουμε μαζί τους. Και σε γειτονικές χώρες και σε ασιατικές υπάρχουν υποψήφιοι στρατηγικοί επενδυτές, που είναι έτοιμοι, σε ένα συμφωνημένο πλαίσιο να δώσουν την ευεργετική για όλους ανάπτυξη.

 Αυτή η πορεία είναι η μόνη πλέον που απομένει.          

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;