Powered by

Οι εθνικοί αερομεταφορείς παλεύουν για την επιβίωση

Την ώρα που οι πιλότοι της Air France αγωνίζονται για να διατηρήσουν το εργασιακό τους καθεστώς, η ίδια η Air France αγωνίζεται να διατηρηθεί στη ζωή. Όπως οι περισσότεροι εθνικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης, συμπιέζεται, συνεχώς, μεταξύ των εταιρειών χαμηλού κόστους και των ανταγωνιστών από τη Μέση Ανατολή.

Εξ ου και η διοίκηση αποφάσισε ανάπτυξη της χαμηλού κόστους Transavia: «Το σχέδιό μας δεν είναι η αντικατάσταση της Air France από τη Transavia» εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος, Φρεντερίκ Γκαγκέι, «αλλά να συμπληρώσουμε τα μέσα της Air France για να μπούμε στη νέα αγορά της ψυχαγωγίας, αναπτύσσοντας τη Transavia».

Σύμφωνα με τη διοίκηση, το ωριαίο κόστος ενός πιλότου της μητρικής Air France είναι 70% υψηλότερο από το αντίστοιχο ενός πιλότου της θυγατρικής Transavia. O δημοσιογράφος του euronews, Τζιοβάνι Μάτζι, σημειώνει: «Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν φτάσει στα όριά τους: στα μικρής και μεσαίας διάρκειας δρομολόγια κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες. Έχουν ανάγκη από αναδιάρθρωση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να συντηρήσουν τα πιο κερδοφόρα μακρινά δρομολόγια».

Το βάρος του σκληρού ανταγωνισμού από τις χαμηλού κόστους εταιρείες, όπως οι Ryanair, EasyJet και Norwegian, έχει «λυγίσει» τα συνδικάτα στη σκανδιναβική SAS και στην ιταλική Alitalia. Στη SAS ανακοινώθηκαν περικοπές 430 εκατομμυρίων ευρώ και 600 απολύσεις, μέχρι το 2015. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές €86 εκατομμυρίων, για το τρίμηνο Φεβρουαρίου – Απριλίου, διπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό. Στην Alitalia, τα συνδικάτα συμφώνησαν σε 2.200 απολύσεις προκειμένου να προχωρήσει η εξαγορά από την Etihad Airways. 

Η φινλανδική και υπό κρατικό έλεγχο Finnair, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων, ανακοίνωσε ενοικίαση 500 αεροσυνοδών και τώρα διαπραγματεύεται μειώσεις μισθών με τους πιλότους. Η Finnair ανακοίνωσε λειτουργικές ζημιές €20 εκατομμυρίων για το δεύτερο τρίμηνο, από κέρδη €7,5 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

ΠΗΓΗ: Εuronews

Δειτε Επισης

Τουρκία: Επιβράδυνση στο 1% για την οικονομία παρά τις μειώσεις επιτοκίων
Σ. Μπέσεντ: Σε αδιέξοδο οι εμπορικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας
Γκούλσμπι (Fed): Αν φύγουν οι δασμοί υπάρχουν πιθανότητες για μείωση επιτοκίων
Πώς το brain drain των ΗΠΑ εξελίσσεται σε ευκαιρία για την Ευρώπη και τα πανεπιστήμιά της
Αναλυτές: Καλύτερος για τις αγορές ένας καθολικός οριστικός δασμός παρά η αβεβαιότητα
ΗΠΑ: Εφετείο «παγώνει» την ακύρωση των δασμών Τραμπ-Επανέρχονται προσωρινά
Δασμοί Τραμπ: Τι σημαίνει η απόφαση του εμπορικού δικαστηρίου για τις αγορές και τι ακολουθεί
Ρεκόρ $9 δις στις εισροές ETF Bitcoin-Χάνουν έδαφος τα ETF χρυσού
Νέες απώλειες για τον χρυσό μετά το δικαστικό μπλόκο στους δασμούς Τραμπ-Στα $3.264,15 η ουγγιά
Ηνωμένο Βασίλειο: Τη μεγαλύτερη πτώση από το 2023 κατέγραψαν οι τιμές κατοικιών