Οι εθνικοί αερομεταφορείς παλεύουν για την επιβίωση
08:12 - 17 Σεπτεμβρίου 2014
Την ώρα που οι πιλότοι της Air France αγωνίζονται για να διατηρήσουν το εργασιακό τους καθεστώς, η ίδια η Air France αγωνίζεται να διατηρηθεί στη ζωή. Όπως οι περισσότεροι εθνικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης, συμπιέζεται, συνεχώς, μεταξύ των εταιρειών χαμηλού κόστους και των ανταγωνιστών από τη Μέση Ανατολή.
Εξ ου και η διοίκηση αποφάσισε ανάπτυξη της χαμηλού κόστους Transavia: «Το σχέδιό μας δεν είναι η αντικατάσταση της Air France από τη Transavia» εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος, Φρεντερίκ Γκαγκέι, «αλλά να συμπληρώσουμε τα μέσα της Air France για να μπούμε στη νέα αγορά της ψυχαγωγίας, αναπτύσσοντας τη Transavia».
Σύμφωνα με τη διοίκηση, το ωριαίο κόστος ενός πιλότου της μητρικής Air France είναι 70% υψηλότερο από το αντίστοιχο ενός πιλότου της θυγατρικής Transavia. O δημοσιογράφος του euronews, Τζιοβάνι Μάτζι, σημειώνει: «Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν φτάσει στα όριά τους: στα μικρής και μεσαίας διάρκειας δρομολόγια κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες. Έχουν ανάγκη από αναδιάρθρωση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να συντηρήσουν τα πιο κερδοφόρα μακρινά δρομολόγια».
Το βάρος του σκληρού ανταγωνισμού από τις χαμηλού κόστους εταιρείες, όπως οι Ryanair, EasyJet και Norwegian, έχει «λυγίσει» τα συνδικάτα στη σκανδιναβική SAS και στην ιταλική Alitalia. Στη SAS ανακοινώθηκαν περικοπές 430 εκατομμυρίων ευρώ και 600 απολύσεις, μέχρι το 2015. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές €86 εκατομμυρίων, για το τρίμηνο Φεβρουαρίου – Απριλίου, διπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό. Στην Alitalia, τα συνδικάτα συμφώνησαν σε 2.200 απολύσεις προκειμένου να προχωρήσει η εξαγορά από την Etihad Airways.
Η φινλανδική και υπό κρατικό έλεγχο Finnair, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων, ανακοίνωσε ενοικίαση 500 αεροσυνοδών και τώρα διαπραγματεύεται μειώσεις μισθών με τους πιλότους. Η Finnair ανακοίνωσε λειτουργικές ζημιές €20 εκατομμυρίων για το δεύτερο τρίμηνο, από κέρδη €7,5 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
ΠΗΓΗ: Εuronews