Κάντε το brand σας ακαταμάχητο

Στον κόσμο υπάρχουν πολλά δημοφιλή brands μα μόνο πολύ λίγα και εκλεκτά έχουν την μαγνητική δύναμη που τα κάνει ακαταμάχητα και διαχρονικά.

Όλοι λέμε  ότι αυτά είναι τεράστια πολυεθνικά ονόματα που έχουν τεράστιους προϋπολογισμούς. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Τα περισσότερα έχουν ξεκινήσει από ένα γκαράζ, ένα μικρό εργαστήριο, μια μικρή επαρχιακή πόλη με μηδενικό προϋπολογισμό και ελάχιστη υποστήριξη.  

Τι κοινό έχει η Nike, η Google, η Apple, η Estee Lauder και τα Starbucks; Η πιο προφανής απάντηση είναι ότι είναι όλα υπερβολικά επιτυχημένα    Mα δεν είναι μόνο αυτό.  Αυτά τα brands δεν είναι απλά δυνατά, αναγνωρίσιμα και δημοφιλή είναι ακαταμάχητα.  Όταν οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και πρέπει να επιλέξουν, κάτι τους μαγνητίζει σε αυτά τα συγκεκριμένα brands και τους κάνει να αδυνατούν και να είναι απρόθυμοι στο να δουν την οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική επιλογή.   Τα brands αυτά έχουν τέτοια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κι έχουν σχεδιαστεί σκόπιμα, αλλά και διαχειριστεί μέσα στον χρόνο τόσο προσεκτικά ώστε να ασκούν ισχυρή έλξη στους καταναλωτές.

Πως μπορείτε να κάνετε και εσείς το brand σας ακαταμάχητο;

Τα brands καταφέρνουν να χαρακτηριστούν ακαταμάχητα όταν φτάσουν να γίνουν η αυτόματη ενστικτώδης επιλογή για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών.   Το επιτυγχάνουν αφού καταφέρουν να είναι ελκυστικά και στα δυο συστήματα που διέπουν την ανθρώπινη συμπεριφορά - την δύναμη της ταχύτητας του μυαλού που καθοδηγεί τις καθημερινές μας αποφάσεις μέσω των συναισθημάτων και της διαίσθησης, και της αργής επεξεργασίας του μυαλού που λειτουργεί συνειδητά και ορθολογιστικά.  Για να εξετάσουμε πως αυτά τα δυο συστήματα δουλεύουν μαζί και δημιουργούν την δύναμη του ακαταμάχητου, σκεφτείτε την γυναίκα που σταθερά και πιστά αγοράζει την ίδια ενυδατική κρέμα για μια δεκαετία παρόλο που γύρω τις υπάρχουν δεκάδες άλλες νεότερες επιλογές που δεν σκέφτηκε να τις χρησιμοποιήσει ποτέ.  Είναι ευχαριστημένη ακόμη κι αν πληρώνει κάτι παραπάνω και δεν θα την ενοχλήσει αν δεν την βρει σε ένα συγκεκριμένο κατάστημα να την γυρέψει αλλού.  Επειδή την κάνει να νιώθει ότι είναι η γυναίκα που θέλει να είναι, δυναμική και με αυτοπεποίθηση, έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο.  Μα αν την ρωτήσεις γιατί αγοράζει την συγκεκριμένη κρέμα θα σου αραδιάσει ένα σωρό ορθολογιστικές απαντήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της πάνω στην επιδερμίδα, την υφή της, την πρακτική της συσκευασία κοκ.    

Τα ακαταμάχητα brands είναι ικανά στο να ευθυγραμμίζονται με τις πιο βαθιές προτεραιότητες και κίνητρα των χρηστών τους.  Επιλέγονται χρησιμοποιώντας πολύ λίγη συνειδητή σκέψη αν και η επιλογή αποπνέει βαθιά ικανοποίηση.  Τα brands αυτά έχουν γίνει συνώνυμα με την ανάγκη την οποία εξυπηρετούν.   Σαν ένας δυνατός μαγνήτης αυτά τα brands μαγνητίζουν τεράστιους αριθμούς καταναλωτών επειδή έχουν αναγνωρίσει τον λόγο της ύπαρξης τους και έχουν χτίσει την δική τους πρόταση ικανοποίησης πάνω στον ίδιο τους τον εαυτό.  

10 σημεία που πρέπει να συνδυάζει ένα brand για να είναι ακαταμάχητο:

1.    Απαιτείται να έχει θάρρος, να έχει χαρακτηριστικά ηγέτη, και να το διέπει η αποφασιστικότητα και η αυτοπεποίθηση.  
2.    Πρέπει να έχει τεχνογνωσία και να είναι απόλυτα αξιόπιστο, κι όταν επικαλείται ότι είναι η καλύτερη πιθανή επιλογή στην ικανοποίηση μιας συγκεκριμένης ανάγκης πρέπει και να είναι.  
3.    Πρέπει να μπορεί να παραμένει πάντα μπροστά στο παιχνίδι.  Τα ακαταμάχητά brands δεν μπορούν να παραμένουν στάσιμα πρέπει να οδηγούν την αλλαγή.  
4.    Πρέπει να εξελίσσονται με τρόπους που να κρατούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών ζωντανό και να τους αναγκάζει να ασχολούνται με αυτά.  Τα ακαταμάχητα brands δεν χρειάζονται μόνο ένα σημείο διαφοροποίησης χρειάζονται ένα σημείο διαφοροποίησης που είναι πραγματικά σημαντικό στους καταναλωτές και το θάρρος στο να προασπίζονται αυτό τους το χαρακτηριστικό.
5.     Όλα τα ακαταμάχητά brands ταιριάζουν συναισθηματικά με τους χρήστες τους με ένα συγκεκριμένο τρόπο που τα καθιστούν αναγκαία.  
6.    Επίσης τα ακαταμάχητα brands αντιλαμβάνονται την συμβολική σημασία στο κάθε τι.  Τη συσκευασία, τον σχεδιασμό του προϊόντος, την εξυπηρέτηση, το λογότυπο, την γραμματοσειρά, τον τρόπο που επικοινωνεί ένα brand κλπ.  
7.    Τα ακαταμάχητά brand μπορούν να ενσωματώσουν επιτυχημένα τα κύρια προϊόντα τους, μαζί με τα προϊόντα των υποκατηγοριών τους και τις παραλλαγές τους διατηρώντας μια έμφυτη ενότητα στην αξία τους.  
8.    Τα brands πρέπει να συνάδουν με τις ανάγκες των καιρών και να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και όχι να προσπαθούν να επιβάλουν τον εαυτό τους μέσα από την ιστορική τους αξία
9.    Τα ακαταμάχητα brands πάντα είναι σε επικοινωνία και επαφή με τον καταναλωτή. Είναι στην πρώτη γραμμή ώστε να του επιβεβαιώνουν την επιλογή του και να μην αφήνουν περιθώρια σε άλλα brands να τα βάλουν σε δεύτερη μοίρα.
10.    Το ακαταμάχητο brand πρέπει να μπορεί να ικανοποιεί τρείς βαθμούς συνειδητής και ασυνείδητης ανάγκης των καταναλωτών – λειτουργικής, κοινωνικής και συναισθηματικής.  Τα brands που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά είναι πιο πειστικά και ακαταμάχητα καθώς τα συναισθήματα που διαχύουν αντικατοπτρίζονται έντονα στην λειτουργία και κοινωνική τους ταυτότητα.  

Τα ακαταμάχητα brands δεν χρειάζεται να είναι διεθνή και μεγάλα – παρόλο που αναπόφευκτα μεγαλώνουν – και δεν χρειάζεται να είναι ακριβά – παρόλο που η ακατανίκητη γοητεία τους, τους επιτρέπει μια πριμοδότηση στην τιμή τους.  Αυτό που τα χαρακτηρίζει πάνω από όλα είναι ότι καταλαβαίνουν και αντιλαμβάνονται την σύνθετη και συναισθηματική θέση που κατέχουν στα μυαλά των καταναλωτών και το θάρρος που έχουν στο να χρησιμοποιούν τις δέκα εφαρμογές που τα κάνει ακαταμάχητα και τα διατηρεί σε αυτή την θέση.  

 

Δειτε Επισης

Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!
To Μέλλον των τηλεπικοινωνιών: Τάσεις και στρατηγικές