Οι τουρίστες σέρνουν την κατανάλωση

Αυξημένη κατά 8.40% ήταν η χρήση καρτών σε εμπόρους στην Κύπρο κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2014 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με στοιχεία της JCC που επεξεργάστηκε το InBusinessNews, από τα 1883εκ. του πρώτου εξαμήνου, τα 1466εκ. (+6%) δαπανήθηκαν από Κύπριους και τα υπόλοιπα 417εκ. (+17%) από τουρίστες.

Ανά κατηγορία, ελάχιστες κατηγορίες σημείωσαν μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2013 και πρόκειται κυρίως για τομείς με μικρούς τζίρους. Εξαίρεση αποτελεί ο τομέας των αερογραμμών όπου οι πληρωμές μειώθηκαν κατά 26% στα 7.6εκ. ευρώ. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στις πληρωμές προς την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, καταβλήθηκαν μέσω καρτών 263.1εκ. ευρώ που αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση 12.81%.

Δείτε πιο κάτω τους δέκα μεγαλύτερους τομείς στους οποίους δαπανήθηκε το περισσότερο πλαστικό χρήμα.

Τομέας

Εκατομμύρια

Αλλαγή το οκτάμηνο

Υπεραγορές

347.3

5.35%

Κυβέρνηση

263.1

12.81%

Ένδυση-υπόδηση

172

10.07

Ξενοδοχεία

140.7

17.23%

Καύσιμα

132.6

2.73%

Κοινής ωφελείας

113.3

2.69

DIY

90.9

7.14

Εστίαση

89.1

16.86

Υγεία

51.7

15.33

Πολυκαταστήματα

50.9

0.7

 

Με δεδομένο ότι από τα 88εκ. που αυξήθηκαν οι πληρωμές με κάρτες από Κύπριους τα 30εκ. δόθηκαν στην κυβέρνηση, διαφαίνεται πως σημαντικό κομμάτι στην αύξηση της κατανάλωσης προέρχεται από τουρίστες.  

Δειτε Επισης

Η κυκλοφοριακή ρύθμιση που προκρίνει για την Μακαρίου η Πρωτοβουλία «Λευκωσία-Πρωτεύουσα Κύπρου»
Είχαν την τιμητική τους οι υπεραγορές...Ιδιαίτερα αυξημένη και στα ίδια επίπεδα με το περσινό Πάσχα η κίνηση
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών