powered by

Απορίες για προεδρικό ακίνητο

Δύο απορίες γεννιούνται από την επιστολή του αναπληρωτή διευθυντή του Κτηματολογίου Κυριάκου Τσολάκη αναφορικά με την εκτίμηση του οικοπέδου που αγόρασε η σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας από την Αρχιεπισκοπή Κύπρου.

Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλη του 2013 το ακίνητο εκτιμήθηκε στις 500χιλ. ευρώ και σ’ αυτήν την τιμή έγινε η πράξη ενώ με τις νέες εκτιμήσεις του Κτηματολογίου, το ακίνητο εκτιμήθηκε στις 700χιλ. ευρώ.
Το ότι χρησιμοποιήθηκαν τιμές του Γενάρη του 2013 για την εκτίμηση μπορεί να γίνει αποδεκτό γιατί αυτή ήταν η απόφαση για την ημερομηνία βάσης όλων των εκτιμήσεων (αν και υπάρχει αδικία στο τέλος της μέρας).

 Τα δύο σημεία που προκαλούν προβληματισμό είναι:

Α. υπολογίστηκε μείωση της αξίας κατά 15% λόγω ύπαρξης υποσταθμού της ΑΗΚ κοντά στο οικόπεδο και λόγω μεγέθους. Γιατί δεν λήφθηκαν υπόψη τα δύο αυτά δεδομένα και στην αρχική εκτίμηση;

Β. Ο κ. Τσολάκης επικαλείται τον δείκτη τιμών του RICS για να πει ότι παρουσιάζει μείωση των τιμών των ακινήτων πριν και μετά την απόφαση του Eurogroup της τάξης του 15% περίπου. Ο δείκτης τιμών RICS, δεν περιλαμβάνει εκτιμήσεις τιμών για γη αλλά για κτίρια (οικιστικά, εμπορικά γραφειακά).

 

Δειτε Επισης

Δημόσια διαβούλευση για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Στροβόλου-Κάλεσμα προς τους δημότες για εισηγήσεις
Μεγάλη πρόοδος στην ταχύτητα εξέτασης πολεοδομικών αιτήσεων από ΕΟΑ Αμμοχώστου-Τι δείχνουν τα στοιχεία
Δυναμική παρουσία GoGordian στο 7ο Doing Business with Cyprus Summit στο Τελ Αβίβ
Ακίνητα στην Πάφο: Γιατί το μέγεθος, το ύψος και οι παροχές έχουν σημασία
Καθυστερήσεις στην έκδοση πολεοδομικών αδειών και πολεοδομικών ελέγχων συζήτησαν ΕΒΕΛ-ΕΟΑ Λάρνακας
Η ακμάζουσα αγορά ακινήτων της Λευκωσίας και το top 5 των ακριβότερων συναλλαγών
Πράσινο Υπουργικού για καταβολή εφάπαξ ποσού χορηγίας σε μη συμμετέχοντες δικαιούχους του Σχεδίου «κτίΖΩ»
Horizon Towers: Σε διαβούλευση η ανάπτυξη μαμούθ που θα αναβαθμίσει την περιοχή των διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ