Powered by

Προς διαχείριση 14 ελληνικά αεροδρόμια

Την 30ή Σεπτεμβρίου όρισε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που θα συνοδευτεί με επενδύσεις τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των αεροδρομίων.

Όπως εκτιμάται θα γίνει σκληρή μάχη από τα επτά σχήματα που έχουν προεπιλεγεί αφού τα περίπου 18 εκατ. επιβατών που διακινούνται από τα υπό παραχώρηση αεροδρόμια είναι ένα μέγεθος που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Μάλιστα, επειδή η κίνηση παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη, στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ιδανική τη συγκυρία για την επίτευξη υψηλού τιμήματος.

Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.

Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατομμύρια.

Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές - παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν και συμμαχίες της τελευταίας στιγμής- είναι οι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent International.

ΠΗΓΗ: in.gr

Δειτε Επισης

Θετικό σήμα από Κομισιόν για ελληνική οικονομία-Αβεβαιότητα από την επιβράδυνση της Ευρώπης
Επιδεινώθηκε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Οκτώβριο-Πού οφείλεται η εξασθένιση
Δέσμευση Κ. Μητσοτάκη-Ο μέσος μισθός στην Ελλάδα θα είναι πάνω από 1.500 ευρώ το 2027
Έτσι θα υπολογίζεται ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα-Ποιοι δείκτες θα τον επηρεάζουν
ΔΝΤ: Η Ελλάδα θα πετυχαίνει πρωτογενή πλεονάσματα 2,1% του ΑΕΠ έως το 2029
Scope: Οι θετικές προοπτικές της Ελλάδας στηρίζονται από τη μείωση του χρέους
Από τις φθηνότερες χώρες της Ευρώπης στο ψωμί η Ελλάδα-Ο αριθμός των επιχειρήσεων στον κλάδο
Πού βάζει τον πήχη για τις ελληνικές τράπεζες η Goldman Sachs-Πώς επηρεάζουν τα επιτόκια
XA: Ένας επώδυνος χρηματιστηριακός κύκλος 13 και πλέον ετών φαίνεται να ολοκληρώνεται
S&P: Επιβεβαίωσε για την Ελλάδα την επενδυτική βαθμίδα BBB- με θετική προοπτική