ΕΚΕ: Επικοινωνείτε υπεύθυνα

Δέκα τρόποι για να προωθήσετε υπεύθυνα και έξυπνα τη στρατηγική και τις δράσεις της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) που εφαρμόζετε, ώστε να κερδίσετε πρώτιστος την εκτίμηση των καταναλωτών, αλλά και την ενδυνάμωση της μάρκας σας.

1. Κάνε το καλό και ρίξτο στον γιαλό
Η λαϊκή ρήση αφορά στην κοινωνική προσφορά όταν αυτή δεν αποτελεί μέρος της ΕΚΕ, την οποία κάθε εταιρεία οφείλει να επικοινωνεί, από τη στιγμή που την εφαρμόζει, προς όφελος της ίδιας και της κοινωνίας. Αν τη… ρίξει στο γιαλό κανείς ποτέ δεν θα μάθει γι’ αυτήν, οι δράσεις θα μείνουν πιθανόν χωρίς αποδέκτες, η κοινή γνώμη δεν θα ευαισθητοποιηθεί, οι καταναλωτές δεν θα μάθουν πως μια εταιρεία νοιάζεται γι’ αυτούς και την ποιότητα της ζωής τους.

2. Επένδυσε στο σωστό CSR brand
Χτίσε το CSR brand σου όπως θα έχτιζες μια εμπορική μπράντα. Με ταυτότητα, όνομα, λογότυπο, σλόγκαν, επικοινωνία και ενέργειες που να του προσδίδουν δικό του χαρακτήρα και κοινό. Πρέπει να μιλά στον καταναλωτή, να προκαλεί το ενδιαφέρον και να κερδίζει την εμπιστοσύνη, γιατί ο σημερινός stakeholder είναι πολύ έξυπνος και μελετημένος. Αν προσπαθήσεις να τον ξεγελάσεις με τσαπατασουλιές θα σε κράξει στα social media και στις παρεές, άρα η όλη σου προσπάθεια θα πάει στράφι.

3. «Φόρεσε» την ΕΚΕ που σου πάει
Επέλεξε δράσεις ΕΚΕ που να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία, το όραμα, το χαρακτήρα και τις δραστηριότητες της εταιρείας σου. Πρόσεξε ώστε αυτές να ταυτίζονται με το προφίλ του κοινού σου και προσέγγισέ το ανάλογα με το δικό σου στιλ, αλλά και το δικό του, σε μια σχέση επικοινωνίας που να μπορεί να αποδώσει.

4. Call For Action
Το μήνυμα, για να έχει ενεργούς αποδέκτες, πρέπει να είναι ξεκάθαρο, ώστε οι άνθρωποι να το αντιληφθούν γρήγορα και εύκολα, να το αποδεχτούν και να συνδράμουν στην πραγμάτωση του στόχου του.

5. Άρχισε την ΕΚΕ από το σπίτι σου
«Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει». Άρχισε, λοιπόν, να επικοινωνείς το σκοπό της ΕΚΕ στρατηγικής σου πρώτα στους συνεργάτες μέσα στην εταιρεία σου, ώστε κι αυτοί με τη σειρά τους να την παινεύουν, μετατρεπόμενοι από παίκτες στους καλύτερους οπαδούς και πρεσβευτές της.

6. «Ουφ, το βαρέθηκα. Δεν κάνουμε κάτι άλλο;»
Δεν γίνεται μια καλή πρωία να βαρεθείς το σκοπό στον οποίο έχεις ταχθεί και έχεις χτίσει μια μπράντα, να τον εγκαταλείψεις και μετά να τρέχεις για «κάτι άλλο». Οι stakeholders και το κοινό σου σε έχουν ταυτίσει με συγκεκριμένες δράσεις, τις οποίες οφείλεις να ανανεώνεις και να αναβαθμίζεις επικοινωνιακά, εξευρίσκοντας συνεχώς νέα κανάλια και σύγχρονους τρόπους, αλλά και μηνύματα επικοινωνίας που να τονώνουν το ενδιαφέρον όλων.

7. Don’t show off
Μην βγαίνεις, προς Θεού, στα ΜΜΕ διακηρύττοντας τι σπουδαίο έργο κάνεις, πώς βοηθάς τους φτωχούς, τους αδύνατους και την υπό εξαφάνιση χελώνα! Θα σου γυρίσει boomerang. Αφουγκράσου πρώτα τι ζητά η κοινωνία, δώσε το, αλλά βρες τους τρόπους να μιλήσεις για την προσφορά σου με τρόπο που να μην προκαλείς, χτίζοντας ταυτόχρονα σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού.

8. Be true, inspire by example
Μην επικοινωνήσεις ότι δεν μπορείς ή δεν θέλεις πραγματικά να υποστηρίξεις. Aν δεν είσαι αληθινός το κοινό θα το καταλάβει γρήγορα και θα σε απορρίψει. Ταυτόχρονα, αν εσύ ο ίδιος δεν πράττεις ανάλογα με το ό,τι επικοινωνείς στην ΕΚΕ στρατηγική σου - δάσκαλε που δίδασκες - τότε οι… μαθητές απού φύγει - φύγει και η «τάξη» άδεια.

 9. Empower & Engage
Αξιοποίησε την επικοινωνία για να δώσεις πρόσβαση στον αποδέκτη να έρθει κοντά στο έργο σου και να το δυναμώσει. Χρησιμοποίησε μέσα και μηνύματα που θα χτίσουν engagement. Η online επικοινωνία δίνει σήμερα αμέτρητες ιδέες και λύσεις για empowerment engagement.

10. Παρακαλώ, επικοινωνείτε υπεύθυνα
Η ΕΚΕ είναι έργο που προσφέρει στην κοινωνία που σε συντηρεί, που αυξάνει τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς σου, που είναι σε τελική ανάλυση ο λόγος της ύπαρξής σου. Γι’ αυτό και πρέπει να το χειριστείς με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και σεβασμό. Να του δόσεις πνοή και δύναμη με τις απεριόριστες δυνατότητες της σωστής επικοινωνίας. Παρακαλώ, προσφέρετε και επικοινωνείτε υπεύθυνα!

 

Δειτε Επισης

Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!
Γεωπολιτικοί κίνδυνοι και τράπεζες
To Μέλλον των τηλεπικοινωνιών: Τάσεις και στρατηγικές