Εταιρική εικόνα, η επένδυση που αποδίδει.

Σήμερα, η εταιρική εικόνα μιας επιχείρησης, ενός οργανισμού, τοπικού ή πολυεθνικού, αποτελεί τον παράγοντα που καθορίζει σε ποιο βαθμό θα εμπιστευθεί το κοινό τις αξίες της, το όνομά της. Επίσης, σε ποιο βαθμό θα κατευθύνει την αγοραστική δύναμη στις υπηρεσίες και τα αγαθά της, ενισχύοντας τις πωλήσεις της είτε στα υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες της, είτε συντελώντας στην επιτυχή ανάπτυξη νέων.

Αυτό που οι έρευνες μας έχουν δείξει είναι ότι οι καταναλωτές, οι πελάτες, οι συνεργάτες, οι opinion leaders, αλλά και εργαζόμενοι σε μια επιχείρηση λειτουργούν ως πρεσβευτές της καλής εικόνας και φήμης μιας εταιρίας. Κατά συνέπεια, η σωστή διαχείριση της εικόνας της είναι θεμελιώδους σημασίας, γιατί ενδυναμώνει την αναγνωρισιμότητά της και τις σχέσεις εμπιστοσύνης. Επίσης αναδεικνύει τη μοναδικότητα της κουλτούρας και της εξειδίκευσης της στο τομέα που δραστηριοποιείται.

Στο σημερινό περιβάλλον της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που αντιμετωπίζει το σύνολο της κοινωνίας μας, η αντίληψη ότι οι οικονομικοί δείκτες μιας εταιρίας αποτελούν το μοναδικό κριτήριο της επιτυχίας της είναι πια παρελθόν. Γιατί πλέον, η οικονομική δύναμη θεωρείται το ίδιο σημαντική με την ποιότητα, την κοινωνική προσφορά αλλά και τις προοπτικές που έχει να προσφέρει μια εταιρία.

Έτσι, για να ενισχύσει κανείς την εταιρική του εικόνα σήμερα, πέρα από την ειδοποιό διαφορά που θα κερδίσει το ενδιαφέρον και το engagement χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας που θα αναδεικνύει το εταιρικό positioning, το όραμα και την αποστολή της επιχείρησης, τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και τις προοπτικές της, τις αξίες της, τα ποιοτικά της κριτήρια, αλλά και το κοινωνικό της πρόσωπο.

Τελευταία, αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των εταιριών και των επενδυτών που αναγνωρίζουν τα επιχειρηματικά οφέλη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η υπεύθυνη κοινωνική προσφορά μιας εταιρίας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κοινή γνώμη, όταν αυτή αποδεικνύεται στην πράξη, μέσω και της επικοινωνίας.

Επιπλέον, εκτός από τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης και τις στρατηγικές δημοσίων σχέσεων, το κτίσιμο μιας εταιρικής ταυτότητας έχει ανάγκη από μια συνεπή και συνεχή παρουσία στο internet γενικά, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα ειδικότερα. Γιατί, τα τελευταία αποτελούν πλέον έναν από τους παράγοντες που διαμορφώνουν τη φήμη των εταιριών. Ο αριθμός των επιχειρήσεων που εισέρχονται στα social media αυξάνει συνεχώς και για να ξεχωρίσει μία εταιρία χρειάζεται ένα γνήσιο περιεχόμενο, που να μην έχει αυτοσκοπό την ίδια προβολή αλλά αυτό που ενδιαφέρει και θα κερδίσει τον καταναλωτή. Αυτό που θα προκαλέσει το διάλογο και τη διάχυσή του.

Οι καταναλωτές σήμερα δεν θέλουν να αλληλεπιδρούν με μία απρόσωπη εταιρία. Αυτό είναι γεγονός. Για το λόγο αυτό, οι εταιρίες οφείλουν να δημιουργούν μία ισχυρή online εικόνα, η οποία θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργώντας στο κοινό τους την αίσθηση της αμεσότητας και της οικειότητας.

Αυτό που προσωπικά έχω συμπεράνει είναι ότι τα οφέλη ενός ολοκληρωμένου πλάνου επικοινωνίας για την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας είναι σημαντικά και πολλαπλά: Καταρχήν, ένα ολοκληρωμένο πλάνο ενισχύει τη φήμη και τη δημόσια εικόνα της εταιρείας, θωρακίζοντας κατά κάποιο τρόπο τις σχέσεις εμπιστοσύνης προς τα διάφορα κοινά της (πελάτες, συνεργάτες, καταναλωτές). Επίσης, δημιουργεί αξία για τον επιχειρηματία και τους μετόχους. Προσελκύει, διατηρεί και κινητοποιεί υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, που θα είναι πρόθυμο να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της. Ακόμη, αυξάνει την προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και βέβαια μπορεί να ελέγχει το αρνητικό αντίκτυπο μιας πιθανής κρίσης.

Εν κατακλείδι, θα έλεγα πως η αποτελεσματική προβολή των εταιρικών αξιών, της καινοτομίας και της επαγγελματικής ηθικής μιας εταιρίας, σε συνδυασμό πάντα με την υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών και προϊόντων, καθώς και οι ενέργειες επικοινωνιακής ενίσχυσης της εταιρικής εικόνας, αναπτύσσουν την πίστη του κοινού σε αυτήν και θέτουν τις βάσεις για την αναπτυξιακή της πορεία.

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;