Κ.Α.: Νέος «πιλότος» ίδιες προκλήσεις
08:02 - 25 Αυγούστου 2014
Στον 67ο χρόνο ζωής τους οι Κυπριακές Αερογραμμές βρίσκονται στον προθάλαμο της πλήρους αποξένωσης από την κυβέρνηση, την ώρα που οι μνηστήρες παρελαύνουν προκειμένου να διαφανεί ποιος και πότε θα αναλάβει την εταιρεία.
Η πορεία του Τώνη Αντωνίου στις Κυπριακές διήρκησε μόλις 15 μήνες και κατά τη θητεία του το σημαντικότερο βήμα για την εταιρεία αφορά στην αποδέσμευση εκατοντάδων ατόμων από τον κρατικό αερομεταφορέα. Εντός της εβδομάδας νέος πρόεδρος θα αναλάβει ο Μαρίνος Καλλής, έχοντας στην ατζέντα τον ήδη ανοικτό διάλογο με υποψήφιους επενδυτές.
Πλέον οι Κ.Α. έχοντας έξι αεροσκάφη, προσωπικό που περιορίζεται κάτω από 500 άτομα και με πτήσεις που δεν περιλαμβάνουν το Heathrow στο Λονδίνο, αλλά πλέον το Stansted αναζητούν τον επενδυτή που θα τις σώσει.
Πάντως, τα δεδομένα δείχνουν πως εάν και εφόσον προκύψει συμφωνία με δυνητικό επενδυτή οι Κυπριακές Αερογραμμές θα παραμείνουν… μόνο κατ’ ευφημισμόν κυπριακές, αφού οι αποφάσεις και τα όποια κέρδη θα λαμβάνονται και θα πηγαίνουν στο εξωτερικό.
Έγιναν ήδη οι πρώτες επαφές με τη Ryanair, ενώ σειρά στις συζητήσεις παίρνει η Aegean. Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί υπαγορεύει πως μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με ξένους ομίλους και μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προτάσεις από μέρους τους.
Η εταιρεία που δημιουργήθηκε από ξένους (τους Άγγλους) το 1947 σε ξένους οδεύει και σήμερα με το σημαντικό να είναι πλέον η διασφάλιση με την όποια συμφωνία προκύψει, των τακτικών πτήσεων από/προς σημαντικές αγορές όπως η λληνική και η κυπριακή και βεβαίως η επιβατική κίνηση της τάξης των 600 χιλιάδων που σήμερα μεταφέρει η εταιρεία στην Κύπρο.