powered by

Λιμάνι-μαρίνα Λάρνακας: Σε σταυροδρόμι εξελίξεων

Αφού εξαντλήθηκαν τα περιθώρια, τόσο τα χρονικά όσο και σε επίπεδο επαφών για εξεύρεση ξένων επενδυτών, η κοινοπραξία Zenon προχωρεί σε κατασκευή των πρώτων σταδίων της διπλής ανάπλασης μαρίνας και λιμανιού στη Λάρνακα.

Τα μέλη της κοινοπραξίας παίρνοντας απανωτές παρατάσεις από την κυβέρνηση έλαβαν απόφαση να προχωρήσουν το έργο με μια αρχική επένδυση της τάξης των 45 με 55 εκ. ευρώ. Περαιτέρω χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει. Με δικά τους κεφάλαια οι εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Zenon, βάζουν ποσό αντίστοιχο της συμμετοχής τους. Αυτός τουλάχιστον είναι ο αισιόδοξος σχεδιασμός, βάσει των δεδομένων που διαμορφώθηκαν έως και σήμερα. Παρά τις πολλές επαφές που πραγματοποιήθηκαν τόσο με δυνητικούς επενδυτές όσο και με υποψήφιους χρηματοδότες, η κοινοπραξία Zenon δεν κατέληξε σε κάποια συμφωνία.

Στόχος πλέον είναι να ξεκινήσουν κατασκευαστικά έργα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015.

Το πλάνο δράσης της Zenon αφήνει κατά μέρους –τουλάχιστον προσωρινά- τους οικιστικούς και εμπορικούς σχεδιασμούς με χερσαίες αναπτύξεις και επικεντρώνεται στα θαλάσσια έργα και στις υποδομές που χρειάζονται, προκειμένου το έργο να τεθεί σε λειτουργία. Η αξιοποίηση των τελών προς τους ιδιοκτήτες σκαφών στη νέα μαρίνα αλλά και των εσόδων από τα πλοία που θα φτάνουν στο λιμάνι, θα αποφέρει τους οικονομικούς πόρους για σταδιακή ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου έργου.

Η κοινοπραξία Zenon θα προχωρήσει σε κατασκευή των χερσαίων έργων που αφορούν οικιστικά κτήρια όταν προχωρήσει η πρώτη φάση και αφότου προκύψει ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές.

Πάντως, η παράταση που πήρε η κοινοπραξία προκειμένου να παρουσιάσει στην κυβέρνηση την πρόοδο που καταγράφει σε σχέση με το έργο στη Λάρνακα ολοκληρώνεται τέλη Αυγούστου. Πολύ πιθανόν να δοθεί και νέα παράταση, ίσως δύο ή τριών μηνών, προκειμένου να οδηγηθούν σε τελικό στάδιο οι σημερινοί σχεδιασμοί κι έπειτα να αρχίσουν τα κατασκευαστικά έργα.

Δειτε Επισης

Δημόσια διαβούλευση για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Στροβόλου-Κάλεσμα προς τους δημότες για εισηγήσεις
Μεγάλη πρόοδος στην ταχύτητα εξέτασης πολεοδομικών αιτήσεων από ΕΟΑ Αμμοχώστου-Τι δείχνουν τα στοιχεία
Δυναμική παρουσία GoGordian στο 7ο Doing Business with Cyprus Summit στο Τελ Αβίβ
Ακίνητα στην Πάφο: Γιατί το μέγεθος, το ύψος και οι παροχές έχουν σημασία
Καθυστερήσεις στην έκδοση πολεοδομικών αδειών και πολεοδομικών ελέγχων συζήτησαν ΕΒΕΛ-ΕΟΑ Λάρνακας
Η ακμάζουσα αγορά ακινήτων της Λευκωσίας και το top 5 των ακριβότερων συναλλαγών
Πράσινο Υπουργικού για καταβολή εφάπαξ ποσού χορηγίας σε μη συμμετέχοντες δικαιούχους του Σχεδίου «κτίΖΩ»
Horizon Towers: Σε διαβούλευση η ανάπτυξη μαμούθ που θα αναβαθμίσει την περιοχή των διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ