Εκτελεστικοί: Άλλα σχεδιάζουν αλλού επικεντρώνονται
12:11 - 25 Ιουλίου 2014
Σύμφωνα με τη Strategy&, οι εταιρείες και οι ηγέτες τους δυσκολεύονται να ευθυγραμμίσουν το χρόνο και τους πόρους που διαθέτουν με τις γενικότερες στρατηγικές ανάπτυξής τους
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα εκτελεστικά στελέχη και οι ηγέτες των επιχειρήσεων είναι σήμερα πιο απασχολημένοι από ποτέ. Αφιερώνουν όμως τον πολύτιμο χρόνο τους στα θέματα με τη μεγαλύτερη σημασία τα οποία θα συμβάλουν στην ενίσχυση των επιδόσεων και της ανταγωνιστικής θέσης της εταιρείας τους;
Σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήγε η Strategy&, μέλος του δικτύου εταιρειών της PwC, ανάμεσα σε περισσότερα από 500 εκτελεστικά στελέχη από όλο τον κόσμο, η απάντηση είναι όχι.
Έλλειψη ευθυγράμμισης μεταξύ στρατηγικής και κατανομής χρόνου
Στην ερώτηση σε ποιο βαθμό οι στρατηγικοί στόχοι της εταιρείας υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο τα εκτελεστικά στελέχη κατανέμουν το χρόνο τους, μόλις το 18% απάντησε «σε μεγάλο βαθμό». Κατ’ακρίβειαν, το ένα τρίτο περίπου των στελεχών (29%) πιστεύει ότι η διεύθυνση αναλώνει το χρόνο της σε πράγματα που δεν σχετίζονται άμεσα με τις στρατηγικές της εταιρείας.
Επιπλέον, μόλις το 38% των εκτελεστικών στελεχών δήλωσε ότι οι πρωτοβουλίες και τα θέματα εργασίας με τα οποία καταπιάνονται, συντάσσονται με τη γενικότερη στρατηγική της εταιρείας.
«Εξάγεται συνεπώς το συμπέρασμα ότι η προσοχή των πλείστων εταιρειών αποσπάται από δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, εργασίες και ευκαιρίες που δεν διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη στρατηγική τους», δήλωσε ο Vinay Couto, Ανώτερος Συνέταιρος της Strategy& (πρώην Booz & Company) και ένας εκ των συντακτών του Δείκτη «Fit for Growth» και της σχετικής έρευνας. «Θεωρούμε ότι πρόκειται για σημαντικό πρόβλημα. Οι επιδόσεις στη χρηματιστηριακή αγορά ενδεχομένως να συγκαλύπτουν το γεγονός ότι τεράστιος αριθμός εταιρειών δεν ιεραρχεί τις πρωτοβουλίες, τις επενδύσεις και τις προτεραιότητές του με βάση τη στρατηγική του. Αυτή η έλλειψη ευθυγράμμισης έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη κατάλληλης προετοιμασίας για την αντιμετώπιση πιο έντονου ανταγωνισμού αλλά και του ενδεχομένου ύπαρξης δυσκολότερων συνθηκών στην αγορά.»
Αποπροσανατολισμός από τη Στρατηγική
Τα συμπεράσματα του Δείκτη «Fit for Growth» υποδεικνύουν την έλλειψη εστίασης στην ευθυγράμμιση των όσων συμβαίνουν εντός του οργανισμού με τους στόχους της εταιρείας.
• Μόλις το ένα τέταρτο (24%) των εκτελεστικών στελεχών δήλωσε ότι η στρατηγική της εταιρείας τους μετουσιώνεται κατά τρόπο σταθερό σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς στόχους, πρωτοβουλίες και μέτρα.
• Τα δύο τρίτα σχεδόν (66%) των στελεχών δήλωσαν ότι στα χαρτοφυλάκια των εταιρειών τους περιλαμβάνονται σημαντικές εργασίες, προϊόντα και υπηρεσίες που δεν ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της εταιρείας.
• Το 66% των στελεχών δήλωσε ότι πρωτοβουλίες ή τομείς χαμηλής προτεραιότητας λαμβάνουν μεγαλύτερη χρηματοδότηση από ό,τι πραγματικά αξίζουν.
• Επίσης, μόλις το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (24%) δήλωσε ότι οι πόροι και η ισχύς της εταιρείας τους είναι καλά ευθυγραμμισμένοι με τους τομείς που καταγράφουν ανάπτυξη.
Στοχεύοντας σε μια πιο αποτελεσματική αξιοποίηση του χρόνου – Ποια μέτρα μπορούν να λάβουν οι ηγέτες των επιχειρήσεων
Ο κ. Couto και ο ανώτερος συνέταιρος της Strategy& John Plansky, εκ των συντακτών της έρευνας για το Δείκτη «Fit for Growth», δηλώνουν ότι τα εκτελεστικά στελέχη θα πρέπει να εξετάσουν τη λήψη διαφόρων μέτρων ώστε οι προσπάθειες τους να καταστούν πιο αποτελεσματικές. Για παράδειγμα:
• Φροντίστε, σε συνεργασία με τα άλλα ηγετικά στελέχη της εταιρείας σας, να προσδιορίσετε τις ικανότητες που αποτελούν κλειδί για να μπορέσει ο οργανισμός σας να υλοποιήσει τη στρατηγική του.
• Να είστε σαφείς αναφορικά με το δικό σας ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας σας – πώς εσείς και η ομάδα σας συμβάλλετε στην εξαιρετική απόδοση της εταιρείας στους τομείς που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία.
• Αξιολογήστε κατά πόσον κάθε έργο στο οποίο προτίθεστε να επενδύσετε υπηρετεί τη στρατηγική της εταιρείας. Δεσμεύστε πόρους και κεφάλαια μόνο στα έργα εκείνα που ενισχύουν τα δυνατά σημεία της εταιρείας σας.
• Να είστε ξεκάθαροι γι’ αυτά που δεν είναι σημαντικά, σε ποιους τομείς αρκεί να είσαι «αρκετά καλός».
• Μάθετε να λέτε «όχι» - για κάθε πρόσθετη εργασία που αναλαμβάνετε, να είστε σαφείς για τις εργασίες που θα διακόψετε γιατί συνεισφέρουν σε μικρότερο βαθμό στην υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας.