Powered by

Δημητριάδης: Στα σκαριά έργα με τη μέθοδο BOT

- Ο επενδυτής δεν θα αγοράσει τις ΚΑ για τα περιουσιακά της στοιχεία, αλλά για το πελατολόγιο και το όνομά της, ενώ θα εκμεταλλευτεί και τις διακρατικές συμφωνίες που έχει η Κύπρος.

- Ήδη, μια μεγάλη εταιρεία με έδρα την  Ασία που χειρίζεται αρκετά λιμάνια εξέφρασε αρχικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια μας.

- Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης από την ΖΗΝΩΝ, μια πιθανότητα είναι ο δεύτερος σύμβουλος που θα διοριστεί για το λιμάνι της Λεμεσού να μας βοηθήσει στην εξεύρεση επενδυτών και για τη Λάρνακα.

- Προωθούνται με τη μέθοδο ΒΟΤ: η ενεργειακή αναβάθμιση των κυβερνητικών κτιρίων, το σύστημα φωτοεπισήμανσης, το τηλεφωνικό σύστημα της Δημόσιας Υπηρεσίας, οι κάμερες στους δρόμους  και ο οδικός φωτισμός.

- Θα προχωρήσουμε άμεσα στον εκσυγχρονισμό των ταχυδρομείων,  ώστε να διευρύνουμε τις υπηρεσίες τους.

- Σκοπεύουμε να τοποθετήσουμε κάμερες στα αυτοκίνητα όταν θα χρησιμοποιούνται για εξετάσεις, ώστε να μπορεί ο εξεταζόμενος να την επικαλεστεί εάν θεωρήσει ότι αδικήθηκε.  

Σε συνέντευξή του, ο υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης αποκαλύπτει στο InBusinessNews ποια έργα προγραμματίζεται να υποβληθούν σε προσφορές για να υλοποιηθούν με τη μέθοδο BOT.

Το υπουργείο Συγκοινωνιών, ανέφερε, περιμένει το ΟΚ του υπουργείου Οικονομικών που βάζει κάποιες τελευταίες πινελιές με την Τρόικα στους κανονισμούς που διέπουν την υλοποίηση έργων με τη μέθοδο BOT. Έτσι το 2015 θα είναι η χρόνια που θα γίνουν έργα – αναγκαία- με τη σημαντική συνεισφορά ιδιωτών. 

Ο κ. Δημητριάδης αναφέρεται επίσης στις προσδοκίες που έχει το κράτος  για την πώληση των Κυπριακών Αερογραμμών, αλλά και το τι θα γίνει σε περίπτωση που η κοινοπραξία ΖΗΝΩΝ δεν προχωρήσει το έργο στο λιμάνι της Λάρνακας.

Πώς προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια; 

Αναφορικά με το λιμάνι της Λεμεσού, διορίστηκε η KPMG ως  ο πρώτος σύμβουλος που θα μας ετοιμάσει σχετική μελέτη, ενώ μέχρι το τέλος της βδομάδας θα ανακοινωθούν οι όροι προσφοράς για τον δεύτερο σύμβουλο, που αναμένεται να διοριστεί τον Οκτώβριο. Ο δεύτερος σύμβουλος θα μας βοηθήσει στην εξεύρεση επενδυτών αλλά και στη διαδικασία διαπραγμάτευσης μαζί τους. 

Σχετικά με το λιμάνι της Λάρνακας, υπάρχει ήδη προκαταρκτική συμφωνία με την κοινοπραξία “Ζήνων”, για το έργο της ενιαίας ανάπτυξης, το οποίο αφορά τόσο την Μαρίνα της Λάρνακας όσο και την ανάπτυξη του Λιμανιού για σκοπούς εξυπηρέτησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Δυστυχώς η κοινοπραξία δεν έχει καταφέρει ακόμα να εξεύρει τους οικονομικούς πόρους προς χρηματοδότηση της υλοποίησης αυτού του έργου και για αυτό τον λόγο της έχουν δοθεί διαδοχικές παρατάσεις με τελευταία αυτή που έχει δοθεί για την περίοδο μέχρι το τέλος του Αυγούστου. 

Τι θα γίνει σε περίπτωση που δεν εξευρεθούν τα χρήματα από την εταιρεία;

Θα πρέπει να περιμένουμε να τελειώσει η παράταση που δόθηκε στην εταιρεία. Ωστόσο, σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, μια πιθανότητα είναι ο δεύτερος σύμβουλος που θα διοριστεί για το λιμάνι της Λεμεσού να μας βοηθήσει στην εξεύρεση επενδυτών και για τη Λάρνακα.

Υπάρχει ενδιαφέρον για τα λιμάνια;

Υπάρχει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για τέτοια στοιχεία του ενεργητικού. Στην περίπτωση της Κύπρου, υπήρξε αρχικό ενδιαφέρον, ωστόσο, δεν αρχίσαμε να μιλάμε σε επίσημο επίπεδο. Θα πρέπει να διοριστούν οι σύμβουλοι και να γίνει επίσημα η διαδικασία. Ήδη, μια μεγάλη εταιρεία με έδρα την  Ασία που χειρίζεται αρκετά λιμάνια εξέφρασε αρχικό ενδιαφέρον.

Έχει καταχωρηθεί στο Τύπο ανακοίνωση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση των ΚΑ. Ποιος ο στόχος σας και ποια τα χρονοδιαγράμματα;  

Στόχος μας είναι να εξευρεθεί στρατηγικός επενδυτής. Εάν δεν βρεθεί, η εταιρεία δεν  θα είναι βιώσιμη μεσοπρόθεσμα. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν μια βδομάδα διορία να εκδηλώσουν ένα πρώτο ενδιαφέρον καταγράφοντας το όνομα και  τον οργανισμό που εκπροσωπούν. Μετά θα υποβληθούν οι επίσημες προτάσεις. Στόχος μας είναι μέχρι τον Σεπτέμβρη να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες. 

Ποια περιουσιακά στοιχεία έχουν απομείνει στην εταιρεία; Πού αποτιμάται η αξία τους;

Ο επενδυτής δεν θα αγοράσει την εταιρεία για τα περιουσιακά της στοιχεία, αλλά για το πελατολόγιο και το όνομά της, ενώ θα εκμεταλλευτεί και τις διακρατικές συμφωνίες που έχει η Κύπρος.

Υπήρξε ενδιαφέρον από επενδυτές;

Υπάρχουν κάποιοι που γράφτηκαν στη λίστα, ενώ μεταξύ αυτών είναι και κάποιοι που είχαν ζητήσει και στο παρελθόν πληροφορίες, ωστόσο δεν υπήρχαν οι κατάλληλες διαδικασίες και έτσι δεν προχωρούσαν οι διαπραγματεύσεις. Τώρα ακολουθείται ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να βρεθεί ο στρατηγικός επενδυτής. 

Υπάρχει κατώτατη τιμή στην πώληση των ΚΑ;

Δεν υπάρχουν όροι και δεν είναι θέμα χρημάτων η πώληση των ΚΑ. Στόχος μας είναι η επιβίωση των Αερογραμμών. Οι επενδυτές θα υποβάλουν την πρότασή τους  κι αφού αξιολογηθούν οι προτάσεις τους, θα παρθούν οι τελικές αποφάσεις.

Υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών για τα παλιά αεροδρόμια;

Όχι. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και δεν επιδείχτηκε κανένα ενδιαφέρον από επενδυτές. Βγήκαμε σε προσφορές όταν το κλίμα ήταν άσχημο, τώρα που βελτιώνεται το κλίμα ίσως εκδηλωθεί κάποιο ενδιαφέρον. Έχει συσταθεί διυπουργική επιτροπή που θα αναλάβει την πιο αποτελεσματική διαχείριση των περιουσιών του κράτους. 

Θα προχωρήσουμε στην κατασκευή τραμ;

Ήδη εκπονείται μελέτη βιωσιμότητας και αναμένουμε τα πρώτα αποτελέσματά  της σύντομα. Η μελέτη θα δείξει εάν είναι βιώσιμο να λειτουργεί τραμ στη Λευκωσία. Αναφορικά με τη σύνδεση των πόλεων με τον ελαφρύ σιδηρόδρομο, έγινε μια μελέτη παλαιότερα που κατέδειξε ότι  στοιχίζει σημαντικά να κατασκευάσεις σιδηρογραμμές, ενώ αμφισβητείται η βιωσιμότητά του έργου. Ωστόσο, προσπαθούμε να βρούμε κονδύλια, ώστε να πραγματοποιηθεί το έργο. 

Πώς προχωρούν οι διαπραγματεύσεις για το οικόπεδο απέναντι από το Χίλτον;

Υποβλήθηκε σχετική πρόταση, ενώ συστάθηκε επιτροπή που είναι σε διαπραγματεύσεις με την εταιρεία.

Υπάρχουν προοπτικές για άλλες συνεργασίες με τη μέθοδο του BOT, όπως τα αεροδρόμια;

Ήδη έχουν προγραμματιστεί κάποια έργα που βρίσκονται ενώπιον του υπουργείου Οικονομικών. Για παράδειγμα, προωθείται η ενεργειακή αναβάθμιση των κυβερνητικών κτιρίων, το σύστημα φωτοεπισήμανσης, το τηλεφωνικό σύστημα της Δημόσιας Υπηρεσίας  και ο οδικός φωτισμός. Είμαστε έτοιμοι να βγούμε με προσφορές, ωστόσο αναμένουμε το πράσινο φως του υπουργείου Οικονομικών. Υπάρχουν κάποια guidelines από την τρόικα που θα πρέπει να εγκριθούν. Υπολογίζω μέχρι το Σεπτέμβρη να μπορούμε να βγούμε σε προσφορές για τα διάφορα έργα.

Θα υπάρξει προκήρυξη διαγωνισμού για την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους; Πού βρίσκεται το ζήτημα;

Και η τοποθέτηση καμερών στο δρόμο βρίσκεται στα έργα που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο ΒΟΤ. Μόλις εγκριθούν από το υπουργείο Οικονομικών θα είμαστε έτοιμοι. Υπάρχει καινούργιος σχεδιασμός για το πού θα μπουν οι κάμερες, ενώ πάρθηκε απόφαση από το Συμβούλιο Οδικών Μεταφορών να επανεξεταστούν τα όρια ταχύτητας των δρόμων.

Το  Eurocontrol σάς παρέδωσε πρόσφατα τη μελέτη για την αναδιάρθρωση της πολιτικής αεροπορίας. Ποια τα βασικά πορίσματα και ποια τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής τους;

Έχουμε πάρει την τελική μελέτη στα χέρια μας, ενώ εκκρεμεί το σχέδιο εφαρμογής  της και ο διορισμός Διευθυντή Έργου. Το σημαντικό είναι ότι θα δημιουργηθεί ξεχωριστή εταιρεία με μέτοχο το κράτος και θα της ανατεθούν οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Η νέα εταιρεία θα είναι πιο ευέλικτη και έτσι στοχεύουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα των καθυστερήσεων στον εναέριο χώρο. Φτάσαμε στο σημείο, το 25% των καθυστερήσεων στην Ευρώπη να οφείλεται σε δικές μας καθυστερήσεις.

Πώς στοχεύετε στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της εμπορικής ναυτιλίας;

Παρά την κρίση, δεν επηρεάστηκε αρνητικά ο τομέας της εμπορικής ναυτιλίας, αλλά παρέμεινε στάσιμος. Ωστόσο, πιστεύω ότι ο τομέας αυτός έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες.Έχει δημιουργηθεί αρμόδια επιτροπή που μελετά τρόπους  για την περαιτέρω ενίσχυση της εμπορικής ναυτιλίας. Στόχος μας είναι να διευρυνθεί ο στόλος κάτω από την κυπριακή σημαία. Όσες περισσότερες εταιρείες συμμετέχουν στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας, τόσο καταπολεμούμε την ανεργία. 

Θα αλλάξουν πρόσωπο τα Ταχυδρομεία;

 Θα προχωρήσουμε άμεσα στον εκσυγχρονισμό των ταχυδρομείων,  ώστε να διευρύνουμε τις υπηρεσίες τους, εφόσον μειώνεται η παραδοσιακή τους λειτουργία  με την εξέλιξη της τεχνολογίας.Θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να μπορούν κάποια ταχυδρομεία να προσφέρουν κάποιες υπηρεσίες που προσφέρουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη. Στόχος μας είναι λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού να λειτουργούν πιο ευέλικτα, ενώ μελετούμε σοβαρά και την πιθανότητα αυτονόμησής τους. 

Σκοπεύετε να εκσυγχρονίσετε το σύστημα χορήγησης αδειών  αυτοκινήτου; Υπάρχουν διαχρονικά καταγγελίες για μεροληπτική στάση κάποιων εξεταστών απέναντι στον εξεταζόμενο όταν πραγματοποιούνται εξετάσεις.

Η σύγχρονη τάση είναι να τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούνται για εξετάσεις. Το σύστημα που λειτουργεί στην Ελλάδα, ώστε να μπαίνει στο αυτοκίνητο και ο δάσκαλος ης οδήγησης είναι ξεπερασμένο. Έχουμε υπόψη μας το ζήτημα και σκοπεύουμε να τοποθετήσουμε κάμερες στα αυτοκίνητα όταν θα χρησιμοποιούνται για εξετάσεις, ώστε να μπορεί ο εξεταζόμενος να την επικαλεστεί εάν θεωρήσει ότι αδικήθηκε. 

 

Δειτε Επισης

Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
Κυριάκος Χρυσοχός: Στον πάγο σημαντικά έργα του δημοσίου και ντόμινο επιπτώσεων-Να λογικευτούν οι συντεχνίες
Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών-Πράσινο φως από τη Βουλή
Οριακές απώλειες για το ΧΑΚ την Πέμπτη
Οικονομία και διμερείς σχέσεις στο επίκεντρο συνάντησης Μάκη Κεραυνού με τον Πρέσβη της Ολλανδίας
Καθαρός αποδέκτης κονδυλίων €126 εκατ. από την Ε.Ε. η Κύπρος το 2023-Άντλησε €750 εκατ.
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»