Πιέσεις θα αυξήσουν τις τιμές αεροπορικών εισιτηρίων
07:44 - 21 Ιουλίου 2014
Το μέσο κέρδος που αποκομίζει μία αεροπορική εταιρεία από κάθε επιβάτη δεν ξεπερνά τα 4 ευρώ. Τα περιθώρια καθαρού κέρδους της βιομηχανίας είναι από τα μικρότερα της παγκόσμιας οικονομίας: μόλις 2,4%.
Τώρα, εκφράζονται φόβοι ότι θα δεχτούν νέες πιέσεις, μετά την κατάρριψη του μαλαισιανού αεροσκάφους.
Καταρχήν, η αλλαγή των δρομολογίων στοιχίζει σε χρόνο και καύσιμα, όπως παραδέχτηκε εκπρόσωπος της εταιρείας Asiana, που είχε τροποποιήσει τα δρομολόγιά της, πριν την τραγωδία.
«Τα τελευταία 25 χρόνια, το ποσοστό των θυμάτων αεροπορικών δυστυχημάτων έχει μειωθεί πάνω από 50%, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων, που εκπροσωπεί τον κλάδο.
Αυτό δεν παρηγορεί τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες. Αντιμετωπίζουν τόσα άλλα προβλήματα, που ακόμα και το παραμικρό σοκ, μπορεί να τις σπρώξει στον γκρεμό. Προβλήματα όπως ανταγωνισμός από χαμηλού κόστους εταιρείες, όλο και πιο ακριβά καύσιμα και κρατικές επιδοτήσεις δεν επιτρέπουν στις εταιρείες να κάνουν περικοπές, αν και το έχουν ανάγκη.» εξηγεί ο αναλυτής του Reuters, Τζον Φόλεϊ.
Ανοδικά θα κινηθεί και το κόστος ασφάλισης των εταιρειών. Το ερώτημα είναι αν τα επιπλέον κόστη μετακυληθούν στις τιμές των εισιτηρίων.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων είχε προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ουκρανία, από το Μάρτιο, εκτιμώντας ότι θα αφαιρέσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια από τα κέρδη των εταιρειών, φέτος.