Ο γάμος των Daimler και Nissan

Η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να δημιουργήσει περίεργες συναναστροφές. Σε κανένα άλλο τομέα δεν είναι πιο εμφανής από ό, τι στην ταχέως αναπτυσσόμενη  συμμαχία μεταξύ της γερμανικής εταιρείας Daimler, της ιαπωνικής Nissan και της γαλλικής Renault. Όταν οι ανταγωνιστές έχουν συνειδητοποιήσει ότι η συνεργασία ξεπερνά κατά πολύ τα ανταγωνιστικά μειονεκτήματα. 

Η Renault και η Nissan δημιούργησαν μια συμμαχία το 1999 και ενώθηκε μαζί τους η Mercedes της Daimler το 2010. Οι τρεις εταιρείες έχουν τμήματα που μοιράζονται, όπως μηχανές, ενώ έχουν κοινά εργοστάσια για παραγωγή.  Οι αρχικοί στόχοι της συνεργασίας αυτής ήταν σχετικά μικροί: οι εταίροι ήθελαν να δημιουργήσουν μόλις τρεις κοινοπραξίες. Ο αριθμός αυτός έχει φτάσει τώρα δέκα. 

Αλλά την περασμένη εβδομάδα οι Ιάπωνες και οι Γερμανοί πήγαν ένα βήμα παραπέρα: Οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν μια μεγάλη επένδυση για την παραγωγή αυτοκινήτων Mercedes και Infiniti στο εργοστάσιο της Nissan στο Aguascalientes στο Μεξικό, σε μια κοινοπραξία που θα αυξήσει την παραγωγή Mercedes στη Βόρεια Αμερική και θα ενισχύσει την γερμανό-γαλλό-ιαπωνική συμμαχία στον κλάδο του αυτοκινήτου. Το σχέδιο είναι να παράγει πολυτελή οχήματα που θα πωλούνται σε τόσο Infiniti μάρκα της Nissan, καθώς και μια φίρμα της Mercedes-Benz. 

Η συμμαχία βρισκόταν στα χαρτιά για περισσότερο από ένα χρόνο και εξέπληξε ορισμένους παρατηρητές: η Mercedes θα μπορούσε να βοηθήσει την Infiniti, μιας δεύτερης κατηγορίας αυτοκινητοβιομηχανία, να αποκτήσει τη δυναμική που χρειάζεται για να γίνει ένας σοβαρός διεκδικητής  στην αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Αλλά κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών επέμειναν ότι τα δύο εμπορικά τους σήματα δεν έχουν ουσιαστικά καμία επικάλυψη. 

Μέσα στο εργοστάσιο, οι δύο εταίροι σκοπεύουν να επωφεληθούν και να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής στο μισό. Τα μοντέλα Infiniti και η Daimler θα μοιραστούν μια «πλατφόρμα», που σημαίνει ότι θα χρησιμοποιούν ένα κοινό σχέδιο για τέτοια πράγματα, όπως το σύστημα του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης. 

Η Infiniti αναμένει να ξεκινήσει την παραγωγή της στο νέο εργοστάσιο το 2017. Η Daimler θα αρχίσει την κατασκευή του πρώτου μοντέλου της εκεί ένα χρόνο αργότερα. Αρχικά, κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα λειτουργεί σε ξεχωριστή γραμμή συναρμολόγησης, αλλά, τελικά, θα μπορούσαν να παράγουν μοντέλα και από τις δύο μάρκες. Έτσι το Economist αναρωτιέται: «μήπως αυτό σημαίνει ότι τα μοντέλα όλο και περισσότερο θα μοιάζουν μεταξύ τους;» Όμως, οι επικεφαλής επιμένουν: «Η Infiniti θα παραμείνει Inifiniti και η Mercedes θα εξακολουθεί να είναι η Mercedes».

ΠΗΓΗ: Economist

Δειτε Επισης

Τα δύο νέα συναρπαστικά αυτοκίνητα που αποκάλυψε ο Όμιλος Πηλακούτα-Σχεδιασμένα για οδηγική απόλαυση
Ocean Basket: Γιορτάζουν 16 χρόνια δυναμικής παρουσίας-Συνεργασία με το ίδρυμα Always Ioanna Skordi
Υπεύθυνη ηλεκτροκίνηση σε ένα ανυψωμένο πακέτο SUV-Tο Kia EV3 είναι έτοιμο για την Ευρώπη
Η χριστουγεννιάτικη ταινία της Lidl και το ερώτημα που θέτει η φετινή καμπάνια(video)
Η FASTAQ λανσάρει μια καινοτόμο πλατφόρμα ανταλλαγής ακινήτων στην Κύπρο
Στην Κύπρο με ανανεωμένο στυλ και κορυφαίες επιδόσεις η νέα Ford Mustang-Τα 60 χρόνια ιστορίας
Volkswagen: Αναθεώρησε τις προοπτικές της για το 2024-Πιο αδύναμη απόδοση από την αναμενόμενη
Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις