Ο γάμος των Daimler και Nissan

Η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να δημιουργήσει περίεργες συναναστροφές. Σε κανένα άλλο τομέα δεν είναι πιο εμφανής από ό, τι στην ταχέως αναπτυσσόμενη  συμμαχία μεταξύ της γερμανικής εταιρείας Daimler, της ιαπωνικής Nissan και της γαλλικής Renault. Όταν οι ανταγωνιστές έχουν συνειδητοποιήσει ότι η συνεργασία ξεπερνά κατά πολύ τα ανταγωνιστικά μειονεκτήματα. 

Η Renault και η Nissan δημιούργησαν μια συμμαχία το 1999 και ενώθηκε μαζί τους η Mercedes της Daimler το 2010. Οι τρεις εταιρείες έχουν τμήματα που μοιράζονται, όπως μηχανές, ενώ έχουν κοινά εργοστάσια για παραγωγή.  Οι αρχικοί στόχοι της συνεργασίας αυτής ήταν σχετικά μικροί: οι εταίροι ήθελαν να δημιουργήσουν μόλις τρεις κοινοπραξίες. Ο αριθμός αυτός έχει φτάσει τώρα δέκα. 

Αλλά την περασμένη εβδομάδα οι Ιάπωνες και οι Γερμανοί πήγαν ένα βήμα παραπέρα: Οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν μια μεγάλη επένδυση για την παραγωγή αυτοκινήτων Mercedes και Infiniti στο εργοστάσιο της Nissan στο Aguascalientes στο Μεξικό, σε μια κοινοπραξία που θα αυξήσει την παραγωγή Mercedes στη Βόρεια Αμερική και θα ενισχύσει την γερμανό-γαλλό-ιαπωνική συμμαχία στον κλάδο του αυτοκινήτου. Το σχέδιο είναι να παράγει πολυτελή οχήματα που θα πωλούνται σε τόσο Infiniti μάρκα της Nissan, καθώς και μια φίρμα της Mercedes-Benz. 

Η συμμαχία βρισκόταν στα χαρτιά για περισσότερο από ένα χρόνο και εξέπληξε ορισμένους παρατηρητές: η Mercedes θα μπορούσε να βοηθήσει την Infiniti, μιας δεύτερης κατηγορίας αυτοκινητοβιομηχανία, να αποκτήσει τη δυναμική που χρειάζεται για να γίνει ένας σοβαρός διεκδικητής  στην αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Αλλά κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών επέμειναν ότι τα δύο εμπορικά τους σήματα δεν έχουν ουσιαστικά καμία επικάλυψη. 

Μέσα στο εργοστάσιο, οι δύο εταίροι σκοπεύουν να επωφεληθούν και να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής στο μισό. Τα μοντέλα Infiniti και η Daimler θα μοιραστούν μια «πλατφόρμα», που σημαίνει ότι θα χρησιμοποιούν ένα κοινό σχέδιο για τέτοια πράγματα, όπως το σύστημα του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης. 

Η Infiniti αναμένει να ξεκινήσει την παραγωγή της στο νέο εργοστάσιο το 2017. Η Daimler θα αρχίσει την κατασκευή του πρώτου μοντέλου της εκεί ένα χρόνο αργότερα. Αρχικά, κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα λειτουργεί σε ξεχωριστή γραμμή συναρμολόγησης, αλλά, τελικά, θα μπορούσαν να παράγουν μοντέλα και από τις δύο μάρκες. Έτσι το Economist αναρωτιέται: «μήπως αυτό σημαίνει ότι τα μοντέλα όλο και περισσότερο θα μοιάζουν μεταξύ τους;» Όμως, οι επικεφαλής επιμένουν: «Η Infiniti θα παραμείνει Inifiniti και η Mercedes θα εξακολουθεί να είναι η Mercedes».

ΠΗΓΗ: Economist

Δειτε Επισης

Η ΕΚΟ στήριξε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ως μέγας χορηγός για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (pics)
Η Zooki παρουσιάζει το νέο Magnesium Zooki-Ο πιο απολαυστικός τρόπος να χαλαρώσεις, να ανακάμψεις και να επαναφορτιστείς
Θρίαμβος της Hyundai στο Ράλι Ακρόπολις, με 1η και 3η θέση στο βάθρο των νικητών
Toyota Gazoo Racing: Οδηγεί την κούρσα του WRC μετά το Ράλι Ακρόπολις
Σημαντική διάκριση για το Hyundai IONIQ 5 N… Βραβεύτηκε ως Five-Star Car
Διπλή αναγνώριση για τη Hyundai στα βραβεία Autotrader Drivers’ Choice Awards 2025
Διεθνείς διακρίσεις για το φυσικό μεταλλικό νερό ΚΥΚΚΟΣ
Παραδόθηκαν από την CTC Automotive οι νέες ηλεκτρικές λιμουζίνες κυβερνητικών αξιωματούχων
Defender Experience: Η πολυτελής περιπέτεια που ξεπερνά κάθε προσδοκία
Το νέο Lexus ES επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια και τη φινέτσα