Επένδυση 100 εκ. στην Ουρουγουάη από τους αδελφούς Λασκαρίδη

Σε επενδυση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε υπερσύγχρονο λιμάνι στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης προχώρησε ο όμιλος Θανάση και Πάνου Λασκαρίδη από κοινού με επενδυτικό fund στο οποίο συμμετέχει και το αμερικανικό private equity Blackstone.

Η κίνηση Λασκαρίδη πραγματοποιείται σε μια χώρα με την οποία έχει εδώ και χρόνια αναπτύξει σχέσεις εξαιτίας των δραστηριοτήτων του εκεί στον κλάδο της θαλάσσιας μεταφοράς κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και σε αυτόν των αλιευτικών και άλλων ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων.

Στην Ουρουγουάη εκτενή επιχειρηματικά συμφέροντα διαθέτουν και οι όμιλοι Αγγελικής Φράγκου και Τσάκου. Η πρώτη λειτουργεί εκεί τερματικό σταθμό ενδοποτάμιων και παράκτιων μεταφορών της Navios South American Logistics ενώ ο δεύτερος ελέγχει την ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα Tsakos Industrias Navales Shipyard.

Η επένδυση Λασκαρίδη αφορά νέο λιμένα φόρτωσης ξηρού φορτίου χύδην στο Obrinel και ειδικότερα σιτηρών αλλά και ξυλείας που βρίσκεται ήδη υπο κατασκευή και αναμένεται να έχει παραδοθεί προς λειτουργία εντός έτους αναφερουν τοπικά και ναυτιλιακά μέσα. Στην Ουρουγουάη δε αντιμετωπίζεται ως αναπτυξιακό έργο για την οικονομία της.
 
Η επένδυση Λασκαρίδη γίνεται μέσω της εταιρείας συμμετοχών συμφερόντων του Lavinia, η οποία με τη σειρά της ελέγχει τον τοπικό όμιλο της Ουρουγουάης Christophersen SA. Γίνεται δε από κοινού με τον επενδυτικό όμιλο P2 Brasil που ελέγχεται από το επενδυτικό κεφάλαιο Patria Group στο οποίο συμμετέχει το αμερικανικό Private equity Blackstone (που έχει αναπτύξει συνεργασίες με τον ελληνικό εφοπλισμό από καιρό όπως με την Eletson συμφερόντων των οικογενειών Κερτσικώφ, Χατζηελευθεριάδη και Καρασταμάτη) και την κατασκευαστική Promon.
 
Σύμφωνα με την διεθνή ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds το λιμάνι «αποτελεί φυσική προέκταση των δραστηριοτήτων Λασκαρίδη καθώς οι χρήστες του θα περιλαμβάνουν όλους τους ομίλους με του; οποίου; ήδη συνεργάζεται ο εφοπλιστής». Με βάση τις ίδιες πηγές το λιμάνι θα προσφέρει υπηρεσίες σε ομίλους όπως οι  Glencore, Dreyfus, Bunge και Cargill.

Ο όμιλος Λασκαρίδη, παραδοσιακά μεγάλος παίκτης στα πλοία ψυγεία, έχει επεκταθεί επιθετικά και στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην ελέγχοντας πλεον 36 ποντοπόρα εκ των οποίων τα 16 στο νερό και τα 20 υπο ναυπήγηση.
 
Η επένδυση στο καινούργιο λιμάνι έχει την υποστήριξη της κυβέρνησης της Ουρουγουάης που επιδιώκει να αυξήσει την εξαγωγική της δυναμικότητα η οποία περιορίζεται αυτή την στιγμή απο την δυναμικότητα των λιμανιών της και έτσι ο ίδιος ο πρόεδρος της χώρας, Jose Mujica, παρέστη στα εγκαίνια των εργασιών κατασκευής του.
 
Οι αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης εκτός από την ναυτιλία –όπου ο στόλος τους εκτιμάται ότι ξεπερνά σήμερα τα 65 ποντοπόρα- και, τώρα, τα λιμάνια ελέγχουν εκτενέστατα επιχειρηματικά συμφέροντα σε τομείς όπως ο ξενοδοχειακός, ο ενεργειακός και η ψυχαγωγία. Μεταξύ αυτών η εισηγμένη στο ΧΑ Λαμψα, ναυαρχίδα της οποία είναι η Μεγάλη Βρετανία, τα Regency Casino Mont Parnes και Regency Casino Thessaloniki, συμμετοχή στην αεροπορική Aegean, δραστηριότητες στις κατασκευές και κοινοπραξίες με αντικείμενο την αγορά διαχείρισης απορριμμάτων, την αξιοποίηση υδάτινων πόρων, την παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής και άλλων μορφών ενέργειας.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Επαναπροκηρύσσεται το στεγαστικό σχέδιο για ενίσχυση νέων/νεαρών ζευγαριών-Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο ΥΠΕΣ
ΙδΕΚ: Διαβούλευση για πρόγραμμα €10 εκατ. για δημιουργία εγκαταστάσεων και γραμμών παραγωγής
Η επέκταση του American Medical Center στη Λεμεσό...Οι εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες που θα παρέχονται
Νικόλας Τρεππίδης: Σημαντική ανάπτυξη για EMIs, περαιτέρω εδραίωση της Moneygate στον τομέα
Shaul Keinan: Το Palm Beach Resort είναι κάτι περισσότερο από μια ανάπτυξη-Το όραμά μας για την Λάρνακα
Άδειασε Παναγιώτου ο Χριστοδουλίδης για τον ΑΠΟΕΛ-«Λανθασμένη η δημόσια αναφορά του»
Πλαφόν στο νερό... Λογικό περιθώριο κέρδους, να προστατεύεται ο καταναλωτής-Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο
Κάτω από 6% το ποσοστό της CarVal στην Τράπεζα Κύπρου-Νέα πώληση μετοχών από την μεγαλομέτοχο
Σε προσφορές η ΕΤΥΦΑ για το τερματικό πιστοποίησης του «Προμηθέα», ούτε φωνή ούτε ακρόαση από Ελλάδα για GSI
Balram Chainrai: Πέραν του 35% η συμμετοχή του στο «Ρόδον»