Διαδικτυακή διαφήμιση: Το 2018 θα ξεπεράσει τηλεοπτική

Αυξημένες κατά 12,2% αναμένεται ότι θα είναι μέχρι το 2018 οι  συνολικές δαπάνες του κλάδου ψυχαγωγίας και ΜΜΕ σε ψηφιακά μέσα (εκτός των δαπανών πρόσβασης στο διαδίκτυο), με τη διαφήμιση να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Σύμφωνα με την «Παγκόσμια Ανασκόπηση του Κλάδου Ψυχαγωγίας και ΜΜΕ 2014-2018» της PwC, οι συνολικές δαπάνες του κλάδου θα αγγίξουν το 65% των παγκόσμιων καταναλωτικών του δαπανών, ενώ το 2018 προβλέπεται ότι η διαδικτυακή διαφήμιση θα ξεπεράσει την τηλεοπτική.

Επίσης, το 2018 αναμένεται ότι το 33% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων θα προέρχεται από ψηφιακές εφαρμογές, σε σύγκριση με 17% για καταναλωτικά έσοδα. Ωστόσο, η αξιοποίηση των ευκαιριών κέρδους που προσφέρει η ψηφιακή κατανάλωση δεν έχει να κάνει μόνο με την εφαρμογή της κατάλληλης τεχνολογίας. Σύμφωνα, με τα στοιχεία της PwC, απαιτείται η υιοθέτηση μιας «ψηφιακής νοοτροπίας» που θα υποστηρίζει τις κατάλληλες πρακτικές, ώστε να διασφαλιστεί η μετάβαση από μια ψηφιακή στρατηγική σε μια επιχειρηματική στρατηγική προσαρμοσμένη στην ψηφιακή εποχή.

Ο κλάδος της διαφήμισης πλησιάζει σε ένα σημαντικό σημείο καμπής

 

Η διείσδυση του κινητού διαδικτύου θα ανέλθει στο 55% το 2018 συμβάλλοντας στην αύξηση του μεριδίου της ψηφιακής διαφήμισης από το 14% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων το 2009 στο 33% το 2018. Με τη διαδικτυακή διαφήμιση να αυξάνεται κατά ένα σύνθετο ετήσιο ποσοστό αύξησης 10,7% (σε σύγκριση με 4,4% για τη διαφήμιση συνολικά), ο κλάδος πλησιάζει στο σημαντικό σημείο καμπής, όπου η διαδικτυακή διαφήμιση θα ξεπεράσει την τηλεοπτική. Αυτό, σύμφωνα με την Ανασκόπηση, τοποθετείται χρονικά το 2018.

 

Αξιοποίηση των ευκαιριών κέρδους: Προκλήσεις και ευκαιρίες
Οι δαπάνες σε ψηφιακό περιεχόμενο θα αντιπροσωπεύουν το 2018 μόλις το 17% των συνολικών καταναλωτικών δαπανών (εκτός των δαπανών πρόσβασης στο διαδίκτυο), σε σύγκριση με το 33% των συνολικών διαφημιστικών δαπανών. Ωστόσο, η αύξηση της «πρόσβασης 24/7» και των μικρο-συναλλαγών υποδηλώνουν ότι το κλειδί για την αξιοποίηση των ευκαιριών κέρδους από την ψηφιακή κατανάλωση είναι η υιοθέτηση ευέλικτων επιχειρηματικών μοντέλων που προσφέρουν περισσότερες επιλογές και βελτιωμένες εμπειρίες. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες μετάδοσης περιεχομένου μέσω internet ανεξαρτήτως παρόχου (over-the-top -OTT) / η συνεχής ροής (streaming) καθώς και η συνεχής ροή ψηφιακής μουσικής είναι δύο από τους τομείς που σημειώνουν την πιο ραγδαία ανάπτυξη. Οι συγκεκριμένοι τομείς αναμένεται να καταγράψουν σύνθετο ετήσιο ποσοστό αύξησης 28,1% και 13,4% αντίστοιχα.

Εννέα αγορές ηγούνται της ανάπτυξης
Σύμφωνα με την «Παγκόσμια Ανασκόπηση του Κλάδου Ψυχαγωγίας και ΜΜΕ 2014-2018» της PwC, καθοριστική είναι η συμβολή εννέα αγορών με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στα παγκόσμια έσοδα του κλάδου ψυχαγωγίας και ΜΜΕ. Η προσοχή θα πρέπει να στραφεί προς την Κίνα, τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία, το Μεξικό, τη Νότια Αφρική, την Τουρκία, την Αργεντινή και την Ινδονησία, αφού σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2018 θα αντιπροσωπεύουν από κοινού το 21,7% των παγκόσμιων εσόδων του κλάδου, σε σύγκριση με μόλις 12,4% το 2009.

Η διαφήμιση πρωταγωνιστεί στην ψηφιακή εποχή
•    Τα επόμενα πέντε χρόνια, η διαφήμιση στη διαδικτυακή τηλεόραση θα διπλασιάσει το μερίδιό της ως προς το σύνολο των εσόδων της τηλεοπτικής διαφήμισης
•    Το 2014, η διαφήμιση μέσω κινητών συσκευών θα ξεπεράσει τις διαφημιστικές αγγελίες στο διαδίκτυο
•    Τα έσοδα της διαφήμισης σε ψηφιακές εκδόσεις για καταναλωτές είναι πολύ μεγαλύτερα από την ψηφιακή διανομή
•    Η ψηφιακή διαφήμιση εκτός σπιτιού (DOOH) θα καταγράψει σημαντική αύξηση στις αγορές με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

… ενώ η επιτυχημένη αξιοποίηση των ευκαιριών κέρδους που προσφέρει η ψηφιακή κατανάλωση είναι άμεσα συνυφασμένη με την παροχή επιλογών και βελτιωμένων εμπειριών

•    Η συνδρομητική τηλεόραση δεν απειλείται από την άνοδο των υπηρεσιών ΟΤΤ, καθώς καταγράφει αύξηση στις παγκόσμιες αγορές.  
•    Η ανθεκτικότητα του box office αποδεικνύει ότι η κινηματογραφική εμπειρία παραμένει δημοφιλής
•    Οι πληρωμές για ψηφιακές εφημερίδες καταγράφουν αύξηση, χωρίς ωστόσο να αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά
•    Η πρόσβαση 24/7 ενδέχεται να τροφοδοτήσει την αύξηση των εσόδων από τους ψηφιακούς καταναλωτές
•    Τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό βίντεο οικιακής προβολής θα ξεπεράσουν το 2018 τα έσοδα από το παραδοσιακό βίντεο οικιακής προβολής
•    Τα έσοδα από την ψηφιακά ηχογραφημένη μουσική θα ξεπεράσουν τα έσοδα της «φυσικής» διανομής το 2014
•    Οι συνδρομητικές υπηρεσίες τύπου all-you-can-read βρίσκονται ακόμη σε αρχικά στάδια, αλλά αναμένεται να επιφέρουν σαρωτικές αλλαγές στην αγορά
•    Αύξηση καταγράφει η συμμετοχή σε διαδικτυακά παιχνίδια ενώ οι μικρο-συναλλαγές συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων.

 

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης