Powered by

Ούτε σεντ παραπάνω...

Αυστηρές οδηγίες προς τα υπουργεία που έχουν υπό την σκεπή τους ημικρατικούς οργανισμούς έδωσε το υπουργείο Οικονομικών καλώντας τους να εφαρμόσουν  την ίδια αυστηρή δημοσιονομική πολιτική του 2014 και κατά το 2015. Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών Χρίστος Πατσαλίδης, απέστειλε την Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014, επείγουσα εγκύκλιο προς όλα τα υπουργεία, με την οποία τους καθορίζει τις αρχές πάνω στις οποίες θα στηριχθεί η ετοιμασία των προϋπολογισμών των Νομικών  Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που υπάγονται σ' αυτούς. Η εγκύκλιος αφορά οργανισμούς όπως η Cyta, η AHK, το ΡΙΚ, ο ΚΟΑ, το Πανεπιστήμιο Κύπρου κ.ά. Συγκεκριμένα, υπενθυμίζει στα υπουργεία ότι θα πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια αυστηρή γραμμή και για το 2015, δηλαδή ούτε να παραχωρήσουν σε μισθολογικές αυξήσεις και ΑΤΑ κι ούτε να προχωρήσουν σε προσλήψεις προσωπικού.

ΔΑΠΑΝΕΣ:

Οι τακτικές δαπάνες για το 2015 στο σύνολό τους δεν θα πρέπει να υπερβούν τις αντίστοιχες που είχαν περιληφθεί στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του 2014. Για τις αναπτυξιακές δαπάνες σημειώνεται ότι η συμπερίληψη νέων έργων θα πρέπει να γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί αξιολόγηση, η οποία θα επιβεβαιώνει ότι το έργο είναι οικονομικά προσιτό και βιώσιμο, έχει υψηλή προστιθέμενη αξία και συνάδει με τις προτεραιότητες πολιτικής των ημικρατικών.

ΑΠΟΛΑΒΕΣ: 

 Η πολιτική απασχόλησης και επιδομάτων το 2015 θα παραμείνει η ίδια με τον προηγούμενο χρόνο. Το ύψος των απολαβών των υπαλλήλων τόσο για την ετοιμασία του προϋπολογισμού για το 2015 όσο και για το 2016 παγοποιείται στα επίπεδα του 2014, δηλαδή χωρίς να λογίζονται στις απολαβές οι ετήσιες προσαυξήσεις και η αναπροσαρμογή του δείκτη της ΑΤΑ. Εξαίρεση αποτελεί το έτος 2017, όπου στις απολαβές των υπαλλήλων θα λογίζονται οι ετήσιες προσαυξήσεις και η αναπροσαρμογή της ΑΤΑ σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού. Για τον υπολογισμό τους σημείο εκκίνησης θα είναι το ύψος που ίσχυε πριν την παγοποίηση. 

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ:

Για τις κενές θέσεις προαγωγής και πρώτου διορισμού και προαγωγής θα περιληφθεί πρόνοια για τρεις μήνες μόνο, ενώ για τις κενές διευθυντικές θέσεις θα περιληφθεί πρόνοια για 6 μήνες. Αντίθετα για τις θέσεις πρώτου διορισμού δεν θα περιληφθεί πρόνοια. Για τις κενές θέσεις ωρομισθίων δεν θα περιληφθεί πρόνοια.  Συγκεκριμένα:

Μόνιμοι: Συνεχίζεται η πολιτική της απαγόρευσης πλήρωσης κενών θέσεων, παγοποίηση στις προσλήψεις ωρομίσθιου προσωπικού και μη δημιουργία πρόσθετων μόνιμων θέσεων και μη αναβάθμιση μισθολογικών κλιμάκων σε προσωπική βάση. 

Εποχικό ωρομίσθιο προσωπικό: η απασχόλησή του για το 2015 διατηρείται στα ίδια επίπεδα με το 2014. 

Μη- μόνιμο προσωπικό: η απασχόλησή τους (εργοδοτούμενων αορίστου χρόνου, εργοδοτούμενων καθορισμένης διάρκειας και εκτάκτων που απασχολούνται σε δεκαπενθήμερη βάση) κατά το 2015 διατηρείται, κατ’ ανώτατο όριο, στα επίπεδα του 2014, και μειώνεται όπου είναι δυνατόν. Σημειώνεται ότι η πρόσληψη εργοδοτούμενων καθορισμένης διάρκειας απαγορεύεται για ολόκληρη τη δημόσια υπηρεσία και για το 2015 με εξαίρεση τα τμήματα και τις υπηρεσίες που απασχολούσαν εργοδοτουμένους καθορισμένης διάρκειας και για το 2014. Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται η αντικατάσταση υπαλλήλων που αποχωρούν από την υπηρεσία, ενώ διατηρούνται οι ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν με τον κρατικό προϋπολογισμό σε ότι αφορά την καταβολή επιδομάτων, αποζημιώσεων και άλλων οικονομικών ωφελημάτων.

ΑΤΑ:

Αναφορικά με τη ρύθμιση της Αυτόματης Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής (ΑΤΑ), το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι θα πρέπει να ενσωματωθεί το ακόλουθο νέο άρθρο:
«τηρουμένων των διατάξεων των περί της μη παραχώρησης προσαυξήσεων και τιμαριθμικών αυξήσεων στους μισθούς των αξιωματούχων και εργοδοτουμένων και στις συντάξεις της κρατικής υπηρεσίας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα νόμων του 2011-2012, όπως αυτοί εκάστοτε τροποποιούνται, οι μισθοί των αξιωματούχων και εργοδοτουμένων και οι συντάξεις των αξιωματούχων του ευρύτερου δημοσίου τομέα αναπροσαρμόζονται την 1η Ιανουαρίου με βάση το δείκτη της ΑΤΑ ως ακολούθως: 
α) καταβολή του 50% του ποσοστού αύξησης του υποκείμενου δείκτη της ΑΤΑ κατά το έτος που προηγείται του έτους αναφοράς σε σχέση με το προηγούμενο έτος του έτους αναφοράς.
β) η πιο πάνω αναπροσαρμογή αναστέλλεται σε περίπτωση που κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του έτους αναφοράς ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης σε πραγματικούς όρους διορθωμένος ως προς τις εποχικές διακυμάνσεις είναι αρνητικός».

Δειτε Επισης

Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Συνεχίζει σε αυξητικό μοτίβο ο ΣΠΟΔ... Τι αντικατοπτρίζει η θετική του πορεία
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας
Εμπλουτίζεται το Metropolis Mall με τέσσερις νέες αφίξεις