Κόστος ενέργειας και τερματικό LNG

Αρχίζει να καταντά τραγελαφική η ιστορία με το φυσικό αέριο και την εμπορική του εκμετάλλευση. Σε μία περίοδο που ο πρόεδρος δέχεται φιλανθρωπίες για να μην βολοδέρνει με τις ώρες σε αεροδρόμια επιμένουμε να ασχολούμαστε με ένα έργο δισεκατομμυρίων που ακόμα δεν ξέρουμε αν είναι βιώσιμο.

Το υπουργείο Ενέργειας έριξε όλο του το ενδιαφέρον στο τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου την ίδια ώρα που το μεγαλύτερο κόστος για τις κυπριακές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά είναι αυτό της ενέργειας. Την ίδια που το Ισραήλ, με πολλαπλάσια επιβεβαιωμένα κοιτάσματα από εμάς, χρειάστηκε μία δεκαετία και βάλε για να αποφασίσει αν θα προχωρήσει με εμπορική εκμετάλλευση, αποφασίζοντας τελικά να προχωρήσει με κοντινές αγορές που μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω αγωγών.

Για ποιο λόγο η μικρή Κύπρος με σωρεία γεωπολιτικών θεμάτων, με μικρές επιβεβαιωμένες ποσότητες σε δύσκολα βάθη επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στην εμπορική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων; Πολύ πιο λογικό θα ήταν η σημασία του υπουργείου Ενέργειας να στρεφόταν στην εγχώρια χρήση, ειδικά μετά το ανέκδοτο με τις αποτυχημένες απόπειρες για τη λεγόμενη «ενδιάμεση λύση».

Το κόστος ενός αγωγού για μεταφορά φυσικού αερίου για τις ανάγκες της ΑΗΚ και όποιας άλλης ιδιωτικής εταιρείας, είναι πολύ μικρότερο και σίγουρα πιο εύκολο να χρηματοδοτηθεί. Αποτυχημένες ιστορίες εκμετάλλευσης φυσικού αερίου υπάρχουν πολλές, μερικές μάλιστα, από χώρες πολύ πιο σοβαρές από την Κύπρο που κάθε δέκα μέρες δημιουργεί και νέα εταιρεία που ασχολείται με το θέμα.

Αν λάβουμε υπόψη πως είμαστε εκ των χειρότερων οικονομιών στην Ευρώπη, τότε σίγουρα πρέπει να μετράμε κάθε μας βήμα δύο και τρεις φορές. Δίκαια λοιπόν κάποιος θα μπορούσε να αρχίσει να διερωτάται γιατί τόσο θέρμη για τη δημιουργία τερματικού, γιατί τόσος οίστρος; Μπας και κάποιοι κοιμούνται και ονειρεύονται ποσοστά και δισεκατομμύρια;

 

Δειτε Επισης

Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!
Γεωπολιτικοί κίνδυνοι και τράπεζες