Δημητριάδης για ΚΑ: Έχετε άλλες εισηγήσεις;
14:42 - 12 Ιουνίου 2014
Αυτοί που διαφωνούν με τους χειρισμούς του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών να αντιπροτείνουν λύσεις, απαντά ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Μάριος Δημητριάδης, σχολιάζοντας τις αντιρρήσεις που προβάλλουν τα κόμματα και ειδικά το ΑΚΕΛ στις πληροφορίες που φέρουν το ΔΣ της εταιρείας να έχει πωλήσει την τρίτη και τελευταία χρονοθυρίδα στο αεροδρόμιο Χίθροου και να έχει αποφασίσει από την 15η Σεπτεμβρίου τερματισμό των πτήσεων προς το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης.
Ο κ. Δημητριάδης προέβη στη δήλωση ερωτηθείς σχετικά μετά από συνάντηση με τον Πρόεδρο της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργο Λιλλήκα, ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές για να είναι βιώσιμες πρέπει να διατηρήσουν τους βασικούς προορισμούς τους.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι ένας χωριστός οργανισμός, ο οποίος λειτουργεί στη βάση ενός επιχειρηματικού πλάνου και όχι ως κρατική υπηρεσία. “Η ευθύνη μας ως κράτος είναι να παρακολουθούμε τη λειτουργία της εταιρείας και αυτές είναι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τις οποίες δεν θα ήθελα να σχολιάσω”, πρόσθεσε.
Ερωτηθείς εάν ήταν ενήμερος για αυτές τις αποφάσεις του ΔΣ των ΚΑ, είπε ότι ενημερωνόμαστε σε τακτά χρονικά διαστήματα από το ΔΣ και τον Πρόεδρο της εταιρείας για τις σημαντικές επιχειρηματικές τους πράξεις.
Σε ερώτηση εάν για τη συγκεκριμένη απόφαση, που κρίνεται σημαντική, ήταν ενήμερος, ο Υπουργός Συγκοινωνιών είπε πως αυτό που θέλει να δηλώσει αναφορικά με την πώληση της χρονοθυρίδας είναι ότι υπάρχει μια παρεξήγηση.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας, το οποίο θα πρέπει να ακολουθηθεί.
Συνεχίζοντας διευκρίνισε ότι πολλά από τα πράγματα που γίνονται προβλέπονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Ανέφερε ότι ο όποιος διαφωνεί με το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα πρέπει να έχει και συγκεκριμένες εναλλακτικές εισηγήσεις.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Συγκοινωνιών, δεν είναι αρκετό να διαφωνούμε, αλλά είναι σημαντικό να γίνονται εισηγήσεις για αυτό που πρέπει να κάνουμε.
Ο Πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών από πλευράς του εξέφρασε την άποψη ότι οι ΚΑ δεν μπορούν να είναι βιώσιμες αν χάσουν τους βασικούς προορισμούς τους. Πρόσθεσε ότι οι προορισμοί από τους οποίους η εταιρεία αντλεί έσοδα είναι το Λονδίνο και η Αθήνα.
Ο κ. Λιλλήκας πρόσθεσε ότι πουλώντας, ακόμα και σε καλή τιμή τη χρονοθυρίδα στο Χίθροου, η εταιρεία σταδιακά θα βγει εκτός της αγγλικής αγοράς και ανέφερε ότι αύριο θα τεθεί επιτακτικά το θέμα, επειδή με όσα εκατομμύρια και να εισπράξουν με την πώληση της χρονοθυρίδας δεν πρόκειται οι ΚΑ να συντηρηθούν και να καταστούν βιώσιμες, με λιγότερο εισοδήματα αφού χάσουν την αγγλική αγορά.
Σε λίγους μήνες πιθανόν να τεθεί θέμα πώλησης των χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Αθηνών για να κρατηθεί η εταιρεία στη ζωή, συνέχισε ο κ. Λιλλήκας προσθέτοντας ότι αυτή η λογική δεν οδηγεί στην επιβίωση της εταιρείας, αλλά είναι πολιτική που οδηγεί στη φθορά της εταιρείας, στη μείωση του κύκλου εργασιών της των εσόδων της και της επικερδότητας της.
Η Κυβέρνηση, συνέχισε, θα πρέπει να εξετάσει πιο ολοκληρωμένα το ζήτημα των ΚΑ, και να δώσει κατευθυντήριες γραμμές στο ΔΣ των ΚΑ, ώστε η όποια αναδιάρθρωση να γίνει με στόχο την επιβίωση της εταιρείας.
Εάν αποφασίσαμε ότι η εταιρεία δεν είναι βιώσιμη θα πρέπει να δούμε πώς θα τη διαθέσουμε σε όποιο οποιοδήποτε στρατηγικό επενδυτή ή άλλο και να μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Eurocypria, είπε.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών συμπλήρωσε ότι στόχος του κράτους είναι να βρεθεί στρατηγικός επενδυτής για τις ΚΑ, προσθέτοντας ότι σαν κράτος είναι η μόνη βιώσιμη λύση για να επιβιώσει η μεσοπρόθεσμα η εταιρεία για αυτό και εντάθηκαν οι προσπάθειες για να βρεθεί επενδυτής.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από τη διαδρομή στο Χίθροου, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι δεν πρέπει να εξετάζονται μόνο τα έσοδα, αλλά και την επικερδότητα του προορισμού και υπενθύμισε ότι υπάρχουν περιορισμοί που δεν επιτρέπουν στο κράτος να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τις ΚΑ.
Ερωτηθείς εάν υπάρχει φως από ενδιαφέρον επενδυτή, ο κ. Δημητριάδης είπε πως όταν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο θα ανακοινωθεί.
ΚΥΠΕ