Α. Μιντίκκης Φάρμα: Πάντα κάτι νέο… υπό εκκόλαψη

Έχει κτίσει ένα δυνατό brand name, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα μερίδια αγοράς που έχει επιτύχει.

Ειδικά στον τομέα των πουλερικών αγγίζουν το 30% με 35%, την ώρα που η καθημερινή διαδικασία στο σφαγείο περιλαμβάνει έως και 20.000 κοτόπουλα και η παραγωγή αυγών αγγίζει τις 70.000. Αυτά μαζί με μια σειρά από πλάνα «εκκολάπτονται» στην Α. Μιντίκκης Φάρμα Λτδ, για τα οποία μιλά ο διευθύνων σύμβουλος, Πέτρος Μιντίκκης.

Ήταν το 1960 όταν ο Ανδρέας Μιντίκκης ξεκίνησε μια μικρή μονάδα παραγωγής πουλερικών στην κατεχόμενη σήμερα Ακανθού. Παρεμπιπτόντως, ο Αντρέας Μιντίκκης σήμερα είναι 90 ετών κι έχει εννέα παιδιά, τα οποία απασχολούνται όλα στην επιχείρηση!

Η τουρκική εισβολή του 1974 ανέκοψε προσωρινά μόνο τα σχέδιά του, αφού προχώρησε ξανά στην επανεκκίνηση της μονάδας, η οποία επίσημα ιδρύθηκε το 1975 αρχικά ως παραγωγοί κοτόπουλων, μετά ως αυγοπαραγωγοί και ακολούθως, γύρω στο 1980 - 1983, στον τομέα των κατεψυγμένων.

Σήμερα ασχολείται με την εκτροφή, επεξεργασία και διανομή πουλερικών και αυγών, καθώς και με την εισαγωγή, πώληση και διανομή κατεψυγμένων τροφίμων, όπως, κρέατα, ψάρια και λαχανικά. Διαθέτει ιδιόκτητο κέντρο διανομής με σύγχρονους χώρους αποθήκευσης - που περιλαμβάνει και ψυκτικές εγκαταστάσεις - στην περιοχή Μαρκί, δίπλα από το σύγχρονο πτηνοσφαγείο της.

Το 2006 η εταιρεία μεταφέρθηκε στους χώρους όπου ευρίσκεται σήμερα. «Καθημερινά και ανάλογα με τις ανάγκες και την παραγωγή που έχουμε σφάζουμε, περίπου, 15.000 - 20.000 κοτόπουλα», σημείωσε, τονίζοντας ότι όλες οι μονάδες είναι σύγχρονες, κλειστού τύπου, με ελεγχόμενο περιβάλλον.

Πουλερικά: Μερίδιο αγοράς 30%-35%
«Είμαστε αυτοδύναμοι στην παραγωγή κοτόπουλων και αυγών, ενώ εισάγουμε όλα τα είδη κατεψυγμένων προϊόντων σε κοτόπουλα, γαλοπούλες, βοδινά, αρνίσια, χοιρινά, ψαρικά, λαχανικά και πατάτες. Διαθέτουμε, επίσης, στην αγορά λάδια που χρησιμοποιούνται για τηγάνισμα και κάποια εγκυτιωμένα προϊόντα που συνάδουν με τα υπόλοιπα», είπε.
Στον τομέα της αυγοπαραγωγής, η εταιρεία - που παράγει αυγά κλωβοστοιχίας με όλες τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας - προχώρησε πριν ενάμιση χρόνο, περίπου, σε επέκταση, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να διαθέτει γύρω στις 75.000 - 80.000 όρνιθες, που γεννούν ημερησίως, περίπου, 70.000 αυγά.

«Το δυνατό μας κομμάτι είναι ο τομέας των πουλερικών, που αγγίζει μερίδια αγοράς 30% - 35%», επεσήμανε. Και πρόσθεσε: «Τα πουλερικά ίδιας παραγωγής και εισαγόμενα αποτελούν γύρω στο 45% του τζίρου μας. Τα υπόλοιπα μοιράζονται ανάμεσα στο 10% με 15%, περίπου για την κάθε κατηγορία, με λίγο περισσότερο ποσοστό να ανήκει στα κατεψυγμένα κρέατα και ψαρικά και λιγότερο στα λαχανικά». Και πρόσθεσε: «Δημιουργήσαμε ένα πολύ καλό όνομα, ένα σωστό brand, έχουμε επενδύσει πάρα πολλά στο θέμα του ελέγχου της ποιότητας και των διαδικασιών, τα οποία προσπαθούμε να τηρούμε όσο πιο αυστηρά γίνεται. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι εύκολα μπορείς να γκρεμιστείς από ό,τι έκτισες, αν αγνοήσεις ότι αυτός που σε στηρίζει και σε ανεβάζει είναι ο καταναλωτής».

Πλάνα επέκτασης
Η εταιρεία έχει πρόσφατα ολοκληρώσει κάποιες επεκτάσεις στους χώρους αποθήκευσης των κατεψυγμένων προϊόντων της, συγκεντρώνοντας τις εργασίες της σε ένα χώρο. Outlets σε άλλες πόλεις συγκεντρώθηκαν κάτω από μια ομπρέλα και σ’ ένα χώρο, ενώ στο θέμα της παραγωγής των ζωντανών, λειτουργεί η αποκέντρωση και επένδυση στη βελτίωση των συστημάτων παραγωγής.

Επιπλέον, υπάρχουν πλάνα για επεκτάσεις και βελτιώσεις στο πτηνοσφαγείο, στις συσκευασίες και στις γραμμές παραγωγής, ώστε να είναι πιο παραγωγικές και αποδοτικές και να υπάρχει καλύτερος έλεγχος του προϊόντος και της ετοιμασίας παραγγελιών με σύγχρονα συστήματα αποθήκης.

Πέραν τούτων, εντός Μαρτίου, κυκλοφόρησε μια νέα σειρά με τέσσερα ή πέντε μαριναρισμένα και παναρισμένα προϊόντα κοτόπουλου, όλα παραγωγής της, για τη δημιουργία των οποίων συνεργάστηκε με γνωστό σεφ.

Επένδυση σε φωτοβολταϊκά
Τους τελευταίους έξι μήνες η εταιρεία έχει εγκαταστήσει στους χώρους της φωτοβολταϊκά συστήματα. Δημιούργησε οκτώ πάρκα των 20 κιλοβάτ το καθένα, άλλα στο έδαφος και άλλα στις οροφές των κτιρίων, ενώ έχει ήδη, πάρει την έγκριση για επιπλέον 150 κιλοβάτ. Με αυτά μπορεί να καλύψει το 20% - 30% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται, από το σύνολο των 700 κιλοβάτ που είναι οι ανάγκες του εγκατεστημένου φορτίου της αυτή τη στιγμή.

Σημείωση: Το πιο πάνω αποτελεί μέρος της συνέντευξης που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαϊου του περιοδικού IN Business.


 

Δειτε Επισης

Paul Sies: Μετά την αποχώρηση από Cyprus Airways, αναλαμβάνει CEO στην Journey Mentor
Με τον Σταυρό του Τάγματος Αξίας της Γερμανίας τιμήθηκε ο Καθηγητής Νικόλαος Ζαμπόγλου
Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα
Το Foody αποκτά νέο Managing Director στην Κύπρο