Retail at its best

Πέρσι τον Μάρτιο η κυπριακή οικονομία βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο της. Ακολούθησε μια δύσκολη χρονιά για όλους τους τομείς. Ένας από αυτούς που επηρεάστηκε περισσότερο ήταν του λιανεμπορίου. 
 
Παρά τις δύσκολες συγκυρίες, οι εταιρείες του κλάδου δεν παρέδωσαν τα όπλα. Μέσα από έξυπνες στρατηγικές, προωθητικές ενέργειες, ριψοκίνδυνες κινήσεις και στοχευμένες διαφημίσεις κατάφεραν να διατηρήσουν τις πωλήσεις τους. Μάλιστα, κάποιοι από αυτούς κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς του και τις πωλήσεις τους. 
 
Αυτός είναι, άλλωστε, και ο σκοπός των IN Business Grocery Retail Awards - να τιμήσει τις εταιρείες που κατάφεραν να ανεβάσουν τα νούμερα σε συγκεκριμένα brands. Στην τελετή, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου, βραβεύτηκαν 5 brands που σημείωσαν πρόοδο μέσα στο 2013 και παρουσιάστηκαν παράλληλα οι τρόποι που το έπραξαν: 
 
Quaker Cereal Bars
Εισαγωγείς και διανομείς Corina Snacks
Έχοντας στην γκάμα της 5 κωδικούς των Quaker, η εταιρεία λάνσαρε τον Ιανουάριο του 2013 στην αγορά τη νέα υποκατηγορία Quaker Cereal Bars, που περιλάμβανε 3 κωδικούς. Για να καθοριστεί η τιμή του προϊόντος έγινε έρευνα της κατηγορίας και η εταιρεία κατέληξε σε μια τιμή ανταγωνιστική ανά τεμάχιο. 
 
Το λανσάρισμα των μπαρών Quaker δεν ήταν απλώς μια προσπάθεια της εταιρείας να μεγαλώσει την γκάμα των προϊόντων της. Ήταν το επόμενο βήμα μιας δομημένης στρατηγικής. Στην Corina Snacks αντιλήφθηκαν ότι αν και ο καταναλωτής αναγνώριζε τη μάρκα, δίσταζε να τα αγοράζει, επειδή δεν ήξερε τη χρησιμότητά τους. Έτσι έκτισαν τον πρώτο πυλώνα της στρατηγικής τους, που σκοπό είχε να ενημερώσει τον καταναλωτή για τα πολλαπλά οφέλη της βρώμης Quaker. Ο δεύτερος πυλώνας της στρατηγικής ήταν να εκπαιδεύσουν τον καταναλωτή πώς να καταναλώνει τη βρώμη. Και ο τρίτος πυλώνας ήταν να προσφέρει στον καταναλωτή εναλλακτικούς τρόπους κατανάλωσης της βρώμης. 
 
Heinz Infant Feeding - H.J.Heinz
Aντιπρόσωπος και διανομέας στην Κύπρο η Kean Soft Drinks Ltd
Η Kean επιχείρησε να αυξήσει την γκάμα προϊόντων της και ανέλαβε την εισαγωγή και διανομή των προϊόντων Heinz στην αγορά. Μια κίνηση που στέφθηκε με επιτυχία, αφού οι πωλήσεις το 2013 σημείωσαν αύξηση. Παράλληλα, το ίδιο ελκυστικά είναι και τα οφέλη που η Kean Soft Drinks Ltd προσφέρει στους συνεργάτες της λιανέμπορους, ενώ οι τιμές των παιδικών τροφών είναι πολύ ανταγωνιστικές. 
 
Η προώθηση της σειράς Heinz Infant Feeding περιλαμβάνει μια σειρά από above και below the line ενέργειες. Ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να τη γνωρίσει σε In Store Promotions. Ακόμα - αν και σπάνιο για τα είδη αυτής της κατηγορίας - extra displays της σειράς τοποθετούνται σε επιλεγμένα σημεία πώλησης. 
 
Zita Lactose Free Yogurt
Ζήτα Βιομηχανία Γάλακτος
Ξεκίνησε ως μια μικρή γαλακτοβιομηχανία στην Πάφο, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς, ενώ διαθέτει παρουσία σε supermarket και περίπτερα. Στo πλαίσιo μιας καθαρά ανθρωποκεντρικής πολιτικής, η ΖΗΤΑ στοχεύει στη συνεχή εξέλιξη των προϊόντων της, καθοδηγούμενη από τις τάσεις της αγοράς και τις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες. Έτσι, μέσα στο 2013 πήρε το ρίσκο να λανσάρει ένα νέο προϊόν, που είχε στόχο ένα συγκεκριμένο κοινό, το Zita Lactose Free Yogurt. 
 
Βασικό στοιχείο του Marketing μιας εταιρείας είναι. Με το λανσάρισμα του Zita Lactose Free η ΖΗΤΑ αντιμετώπισε μια ιδιαίτερη πρόκληση για τη διαδικασία τιμολόγησης των προϊόντων της. Η νέα εταιρική κίνηση γινόταν σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας. Η εταιρεία έπρεπε να ελιχθεί ανάλογα με τις ιδιάζουσες συνθήκες. Η τιμολογιακή πολιτική διαμορφώθηκε στο πλαίσιο μιας προσεκτικής προσέγγισης  των εσωτερικών και των εξωτερικών παραγόντων. Παράλληλα γινόταν συστηματική αναθεώρηση των σχεδιασμών, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις οικονομικές εξελίξεις. 
 
Βαφή μαλλιών Olia της Garnier
Εισαγωγείς και διανομείς MPM Distributors Ltd
Από την αρχή της ίδρυσής της η MPM Group (MPM Distributors) αντιμετωπίζει με σεβασμό τη γυναικεία, αλλά και την ανδρική, υγεία, ευεξία και ομορφιά. Βάσει της φιλοσοφίας αυτής κινείται διαχρονικά, εισάγοντας στην αγορά προϊόντα που συχνά αποτελούν καινοτομίες στον τομέα τους. Ένα από αυτά και πολύ πρόσφατο στην αγορά της Κύπρου είναι η βαφή μαλλιών Olia της Garnier. 
 
Η Οlia λανσαρίστηκε στην Κύπρο τον Οκτώβριο του 2013. Κρύβοντας μέσα τεχνολογία που μέχρι σήμερα τη βρίσκαμε μόνο στο κανάλι του κομμωτηρίου, ήλθε για να αλλάξει κάθε συνήθεια της Κύπριας καταναλώτριας όσον αφορά στη βαφή των μαλλιών στο σπίτι. Διανέμεται από την εταιρεία MPM DISTRIBUTORS στο κανάλι της ευρείας, όπως υπεραγορές και φαρμακεία, στην  εξαιρετικά προσιτή τιμή των 7.55 ευρώ. Για την προβολή της OLIA χρησιμοποιήθηκαν όλα τα Μέσα, έντυπα και ηλεκτρονικά. Η καμπάνια έτρεξε σε τηλεόραση, generic ids, ραδιόφωνα, εφημερίδες και περιοδικά. Η Κύπρια καταναλώτρια είχε την ευκαιρία να τη γνωρίσει μέσα από ειδικά αφιερώματα και διαγωνισμούς. Παράλληλα αξιοποιήθηκε και το διαδίκτυο, μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας - με ειδικό minisite - αλλά και το Facebook. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην outdoor διαφήμιση. 
 
Έτοιμοι Καφέδες Starbucks Discoveries και Starbucks Doubleshot
Αντιπρόσωπος και διανομέας στην Κύπρο η Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers Ltd (ipH)
Η εταιρεία Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers Ltd (ipH) πήρε το ρίσκο να λανσάρει στις υπεραγορές ένα luxury brand έτοιμου καφέ. Έχουν τοποθετηθεί σε περισσότερα από 1200 επιλεγμένα σημεία πώλησης με μεγάλη επιτυχία. Κατάφεραν να έχουν έντονη παρουσία στα σημεία πώλησης, σημαντική αναγνωρισιμότητα και πολύ θετικά αποτελέσματα στα μερίδια αγοράς σε όγκο και αξία. Προσέλκυσαν, μάλιστα, και νέους πελάτες στην κατηγορία τους. 
 
Από το ξεκίνημα του λανσαρίσματος δόθηκε ιδαίτερη έμφαση στην παρουσία και επικοινωνία των έτοιμων καφέδων Starbucks στα σημεία πώλησης. Μεταξύ άλλων, τοποθετήθηκαν περισσότερα από 50 branded ψυγεία Starbucks σε επιλεγμένα σημεία. Τοποθετήθηκαν posters και banners σε εισόδους και στους πιο πολυσύχναστους διαδρόμους καταστημάτων, καθώς και ευδιάκριτοι δείκτες ραφιού. Ταυτόχρονα υπήρξε διαφήμιση και σε φυλλάδια υπεραγορών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, επίσης, στην προώθηση των καφέδων στα αεροδρόμια. 
 

Δειτε Επισης

Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!
Γεωπολιτικοί κίνδυνοι και τράπεζες