Volvo: Κερδοφορία παρά την υστέρηση πωλήσεων
10:58 - 21 Μαρτίου 2014
Η Volvo Car Corp. ανακοίνωσε ότι επέστρεψε στα κέρδη για το σύνολο του 2013 κυρίως λόγω της μείωσης του κόστους και των ισχυρών πωλήσεων λιανικής στην Κίνα, παρά το ότι τα έσοδα υποχώρησαν.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, που ανήκει στην κινεζική Zhejiang Geely Holding Group Co, έχει δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια, καθώς υποχώρησε η ζήτηση για τα προϊόντα της στην Βόρεια Αμερική και επιβραδύνθηκε ευρύτερα ο ευρωπαϊκός κλάδος. Η εταιρεία έχει μειώσει τις θέσεις εργασίας και τα στελέχη της έχουν εστιάσει την προσοχή στην προσέλκυση Κινέζων αγοραστών.
Η Volvo ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη για το σύνολο της χρήσης διαμορφώθηκαν στις 960 εκατ. κορόνες (150 εκατ. δολάρια) σε σχέση με τις ζημιές 542 εκατ. κορόνων το 2012. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στις 1,9 δισ. κορόνες, σε σχέση με τις 66 εκατ. κορόνες στην αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Παρά την επιστροφή στα κέρδη και τις υψηλότερες πωλήσεις αυτοκινήτων ανά μονάδα, τα συνολικά έσοδα της Volvo υποχώρησαν το 2013 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στις 122,2 δισ. κορόνες το 2013, σε σχέση με τις 124,5 εκατ. κορόνες το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν 1,4% στα 427.000 οχήματα.
«Εκτός από την καλή επίδοση των πωλήσεων στο β΄ μισό του έτους, το επίκεντρό μας στο κόστος έχει υπάρξει βασικός παράγοντας στο να επιστρέψουμε στην κερδοφορία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Hakan Samuelsson.
Μια νέα γραμμή προϊόντων που αναμένεται να λανσαριστεί αργότερα φέτος, θα μπορούσε να προσδιορίσει εάν η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να μετακινηθεί πέρα από τη λογική αύξηση κερδών μέσω μείωσης του κόστους.
Η εταιρεία βρίσκεται στο μέσον ενός επενδυτικού προγράμματος 11 δισ. δολαρίων που στόχο έχει να ενισχύσει τη σειρά αυτοκινήτων της και SUV. Το σχέδιο, το οποίο λήγει το 2015, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων εργοστασίων στην Κίνα, το λανσάρισμα νέων μηχανών και τη δημιουργία νέων αρχιτεκτονικών οχημάτων ή πλατφόρμων πάνω στις οποίες θα δημιουργηθούν σειρά οχημάτων.
Οι πωλήσεις της Volvo στην Κίνα αυξήθηκαν 46% το 2013, ενώ οι αμερικανικές πωλήσεις υποχώρησαν και οι ευρωπαϊκές ήταν σχεδόν αμετάβλητες.
ΠΗΓΗ: capital.gr