Ryanair: Ζημιές αλλά και αύξηση κρατήσεων
13:27 - 03 Φεβρουαρίου 2014
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair PLC ανακοίνωσε ότι εμφάνισε καθαρές ζημιές στο γ΄ τρίμηνο χρήσης κυρίως μιας πτώσης των μέσων τιμών ναύλων και της ασθενέστερης στερλίνας, αλλά ανακοίνωσε ότι οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί προσφάτως και θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι για το σύνολο της χρήσης.
Η εταιρεία υποβάθμισε τις εκτιμήσεις για τα καθαρά κέρδη της χρήσης στη διάρκεια του προηγουμένου τριμήνου, στα 500-520 εκατ. ευρώ, καθώς οι χαμηλότερες μέσες τιμές ναύλων έπληξαν τη χειμερινή της περίοδο, αλλά δήλωσε σήμερα πως είναι αισιόδοξη ότι μπορεί ακόμη να πετύχει το στόχο.
«Αντιδράσαμε γρήγορα στην επιβράδυνση του προηγουμένου φθινοπώρου με σειρά χαμηλότερων ναύλων, προώθηση θέσεων και αυξημένες δαπάνες για διαφήμιση», δήλωσε η εταιρεία. «Ως αποτέλεσμα, οι κρατήσεις στο δ΄ τρίμηνο και στη χρήση 2015 είναι σημαντικά υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αν και με χαμηλότερες επιδόσεις».
Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλών πτήσεων στην Ευρώπη, ανακοίνωσε καθαρές ζημιές 35,2 εκατ. ευρώ έναντι των κερδών 18,1 εκατ. ευρώ πριν από ένα χρόνο. Τα έσοδα εμφάνισαν μικρές μεταβολές στα 964,4 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα από πρωτοβουλίες όπως η κράτη θέσεων, τα λεγόμενα «βοηθητικά έσοδα», αυξήθηκαν 13% και βοήθησαν ώστε να εξισορροπηθούν οι επιδράσεις από τα χαμηλότερα ναύλα, πρόσθεσε η εταιρεία.
Η εταιρεία αλλάζει το επιχειρηματικό της μοντέλο καθώς αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από τις ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες όπως η Norwegian Air Shuttle ASA και η ουγγρική Wizz Air, καθώς και από τοπικές ανταγωνιστικές όπως η easyJet PLC και η Vueling, η μονάδα της International Consolidated Airlines Group.
Μετά από χρόνια εστίασης στο κόστος, η Ryanair πρέπει να κοιτάξει αλλού για να προστατέψει και να αυξήσει το μερίδιο της αγοράς. Η εκπτωτική εταιρεία «κυνηγά» τους business ταξιδιώτες με κατανεμημένες θέσεις, και πτήσεις σε μεγάλα αεροδρόμια. Επίσης προχωρά σε αναδιάρθρωση της ιστοστελίδας της και έχει μειώσει τις χρεώσεις αποσκευών, ενώ ο διευθύνων σύμβουλός της, Michael O’ Leary δεν έχει τόσο μεγάλη έκθεση μετά από μια πρόσφατη διοικητική αναδιάρθρωση.
ΠΗΓΗ: capital.gr