powered by

PwC: Εμπόριο και Social Media

•    Το 59% των καταναλωτών που προβαίνουν σε διαδικτυακές αγορές δηλώνουν ότι ακολουθούν τις αγαπημένες τους μάρκες ή καταστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
•    Το 41% αγόρασε προϊόντα μέσω τάμπλετ, σε σύγκριση με 28% το 2012, ενώ το 43% έκανε αγορές χρησιμοποιώντας έξυπνο κινητό έναντι 30% το 2012
•    Οι Κινέζοι αγοραστές κατέχουν την πρωτιά στις αγορές μέσω διαφορετικών συσκευών, με το 49% να ψωνίζει μέσω τάμπλετ και το 51% μέσω έξυπνου κινητού


Καθώς οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου και τάμπλετ αυξάνονται διαρκώς, σύμφωνα με νέα έρευνα της PwC, περισσότεροι από τους μισούς διαδικτυακούς αγοραστές παγκοσμίως (55%) δηλώνουν ότι με τις ηλεκτρονικές αγορές εξασφαλίζουν καλύτερες τιμές σε σύγκριση με αυτές που προσφέρονται στα καταστήματα. Η έρευνα με τίτλο «Achieving Total Retail: Consumer expectations driving the next retail business model» αναδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξης ενός νέου, πελατοκεντρικού επιχειρηματικού μοντέλου, που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όσον αφορά τα καταστήματα του μέλλοντος.

Το αποτύπωμα συρρικνώνεται
Η έρευνα, που κάλυψε πάνω από 15,000 διαδικτυακούς αγοραστές σε 15 χώρες, καταγράφει μια σταθερή παγκόσμια τάση όπου οι αγορές μέσω διαδικτύου αποτελούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινής μας συμπεριφοράς. Επιπρόσθετα, η έρευνα καταγράφει την αυξητική τάση των καταναλωτών να επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Όταν για παράδειγμα τους ζητήθηκε, να επιλέξουν από μια λίστα 30 γνωστών ονομάτων στη χώρα τους τον αριθμό των λιανικών επιχειρήσεων από τις οποίες έκαναν αγορές τους προηγούμενους δώδεκα μήνες, το 15% δήλωσε ότι αγόρασε από μια και μόνο επιχείρηση. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2012. Η ίδια τάση παρατηρείται και στην ομάδα των «δύο μέχρι πέντε» αγαπημένων λιανικών επιχειρήσεων, όπου σημειώνεται άνοδος στο 43% έναντι 35%.

Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Τα ευρήματα τονίζουν τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν σήμερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην ενημέρωση των καταναλωτών, τόσο για τις λιανικές επιχειρήσεις όσο και για τους κατασκευαστές. Το 59% των ερωτηθέντων ακολουθεί τις αγαπημένες του μάρκες ή επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι ανακάλυψε μια μάρκα για την οποία ανέπτυξε στη συνέχεια ενδιαφέρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης . Η πιο πάνω διαπίστωση αναδεικνύει την αυξανόμενη σημασία της διαδραστικής επικοινωνίας που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ λιανικών επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Σε ό,τι αφορά στην επικοινωνία με μια επιχείρηση μετά από μια ιδιαίτερα καλή ή κακή εμπειρία, το 55% των αγοραστών παγκοσμίως που προβαίνουν σε διαδικτυακές αγορές δήλωσε ότι έχει κάνει σχόλια για την εμπειρία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενδιαφέρουσα είναι και η διαπίστωση ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν όλο και περισσότερο ως «βιτρίνα», καθώς οι μισοί σχεδόν από τους συμμετέχοντες στην έρευνα (48%) δήλωσαν ότι αγόρασαν προϊόντα μέσα από τέτοιου είδους κανάλια, σε σύγκριση με μόλις έναν στους δέκα κατά την αντίστοιχη έρευνα του 2012.
 

Δειτε Επισης

CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Προγράμματα €293 εκ. για ανάπτυξη καινοτομίας από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)
Podcast series: EAΣ και ΣΠΑΒΟ ενώνουν δυνάμεις για πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών (video)
Podcast series ΕΑΣ: Ασφάλεια, ο αληθινός ήρωας σε κάθε παιχνίδι (video)
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και ετσιθελική η απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσηλευτήρια