PwC: Εμπόριο και Social Media

•    Το 59% των καταναλωτών που προβαίνουν σε διαδικτυακές αγορές δηλώνουν ότι ακολουθούν τις αγαπημένες τους μάρκες ή καταστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
•    Το 41% αγόρασε προϊόντα μέσω τάμπλετ, σε σύγκριση με 28% το 2012, ενώ το 43% έκανε αγορές χρησιμοποιώντας έξυπνο κινητό έναντι 30% το 2012
•    Οι Κινέζοι αγοραστές κατέχουν την πρωτιά στις αγορές μέσω διαφορετικών συσκευών, με το 49% να ψωνίζει μέσω τάμπλετ και το 51% μέσω έξυπνου κινητού


Καθώς οι αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου και τάμπλετ αυξάνονται διαρκώς, σύμφωνα με νέα έρευνα της PwC, περισσότεροι από τους μισούς διαδικτυακούς αγοραστές παγκοσμίως (55%) δηλώνουν ότι με τις ηλεκτρονικές αγορές εξασφαλίζουν καλύτερες τιμές σε σύγκριση με αυτές που προσφέρονται στα καταστήματα. Η έρευνα με τίτλο «Achieving Total Retail: Consumer expectations driving the next retail business model» αναδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξης ενός νέου, πελατοκεντρικού επιχειρηματικού μοντέλου, που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όσον αφορά τα καταστήματα του μέλλοντος.

Το αποτύπωμα συρρικνώνεται
Η έρευνα, που κάλυψε πάνω από 15,000 διαδικτυακούς αγοραστές σε 15 χώρες, καταγράφει μια σταθερή παγκόσμια τάση όπου οι αγορές μέσω διαδικτύου αποτελούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινής μας συμπεριφοράς. Επιπρόσθετα, η έρευνα καταγράφει την αυξητική τάση των καταναλωτών να επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Όταν για παράδειγμα τους ζητήθηκε, να επιλέξουν από μια λίστα 30 γνωστών ονομάτων στη χώρα τους τον αριθμό των λιανικών επιχειρήσεων από τις οποίες έκαναν αγορές τους προηγούμενους δώδεκα μήνες, το 15% δήλωσε ότι αγόρασε από μια και μόνο επιχείρηση. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2012. Η ίδια τάση παρατηρείται και στην ομάδα των «δύο μέχρι πέντε» αγαπημένων λιανικών επιχειρήσεων, όπου σημειώνεται άνοδος στο 43% έναντι 35%.

Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Τα ευρήματα τονίζουν τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν σήμερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην ενημέρωση των καταναλωτών, τόσο για τις λιανικές επιχειρήσεις όσο και για τους κατασκευαστές. Το 59% των ερωτηθέντων ακολουθεί τις αγαπημένες του μάρκες ή επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι ανακάλυψε μια μάρκα για την οποία ανέπτυξε στη συνέχεια ενδιαφέρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης . Η πιο πάνω διαπίστωση αναδεικνύει την αυξανόμενη σημασία της διαδραστικής επικοινωνίας που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ λιανικών επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Σε ό,τι αφορά στην επικοινωνία με μια επιχείρηση μετά από μια ιδιαίτερα καλή ή κακή εμπειρία, το 55% των αγοραστών παγκοσμίως που προβαίνουν σε διαδικτυακές αγορές δήλωσε ότι έχει κάνει σχόλια για την εμπειρία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενδιαφέρουσα είναι και η διαπίστωση ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν όλο και περισσότερο ως «βιτρίνα», καθώς οι μισοί σχεδόν από τους συμμετέχοντες στην έρευνα (48%) δήλωσαν ότι αγόρασαν προϊόντα μέσα από τέτοιου είδους κανάλια, σε σύγκριση με μόλις έναν στους δέκα κατά την αντίστοιχη έρευνα του 2012.
 

Δειτε Επισης

Συνεργασία ΤΕΠΑΚ-Δήμου Λεμεσού για ψηφιακή προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
Διπλά χρυσή η MSPS Cyprus στην κατηγορία PR στα Βραβεία Carob 2024
Το χάσμα στις συντάξεις μεταξύ των φύλων, οι παράγοντες που το δημιουργούν και η εξεύρεση λύσεων
EY Κύπρου: Η υιοθέτηση του GenAI στην εργασία εκτοξεύθηκε στο 75%
Δύο οργανισμοί με κεντρικό γνώμονα την ανάπτυξη δεξιοτήτων μάς καθοδηγούν
Εφαρμόζοντας ένα ισχυρό πλαίσιο διαχείρισης κινδύνων ict
Franck Nicolas: Καθοδηγώντας τη στρατηγική για έξυπνες επενδυτικές επιλογές
Δρ. Μαρίνος Σωτηρίου: Παράδειγμα προς μίμηση ο ιδιωτικός τομέας της υγείας
Ενδυναμώνοντας την κοινωνία μέσω της προσφοράς-Η σημασία του εθελοντισμού
Στρατηγική συγχώνευση και RedwolfOgilvy το νέο ισχυρό διαφημιστικό γραφείο της Κύπρου-Ποιοι οι μέτοχοι