Ορθά οι υπεραγορές κάνουν SKU Optimization
08:18 - 13 Φεβρουαρίου 2014
Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι μετά την κατάρρευση του Ορφανίδη οι μεγάλες υπεραγορές, Άλφαμεγα, Carrefour, Παπαντωνίου και Metro, όχι μόνο έχουν αναπνεύσει, αλλά διανύουν ήδη, πορεία κερδοφορίας και ανάπτυξης. Σημαντική διάσταση στη νέα τάξη πραγμάτων της εμπορίας προϊόντων ευρείας κατανάλωσης είναι η τάση των υπεραγορών να κάνουν σωστό SKU (Stock Keeping Unit) Optimization, με τις υπεραγορές να προσπαθούν να μειώσουν τον αριθμό κωδικών στις υπεραγορές τους.
Συμφωνούμε με την προσπάθεια αυτή, κάτι που σημαίνει την απομάκρυνση αχρείαστων ή slow moving προϊόντων, με αποτέλεσμα πολλοί από τους προμηθευτές να παραπονιούνται.
Πιστεύουμε ότι τo SKU Optimization θα αφήσει σωστούς και κερδοφόρους κωδικούς τόσο για τις υπεραγορές όσο και για τους προμηθευτές.
Στην τελική όμως, θα ωφελήσει τον καταναλωτή, γιατί θα δώσει την ευκαιρία στις υπεραγορές να «ανοίξουν» νέες κατηγορίες και νέα προϊόντα.
Το SKU Optimization θα ασκήσει αποτελεσματική πίεση στους προμηθευτές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης και κυρίως στους principals τους, ώστε να βάζουν τους σωστούς κωδικούς στα ράφια των υπεραγορών. Ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός κωδικών στα ράφια, μέχρι τώρα ίσως να ήταν και αντιπαραγωγικό για τις ίδιες τις υπεραγορές. Πρέπει να καταλάβουμε πλέον ότι μέλλον βρίσκεται στα ίδια brands, άρα καλούμαστε να βρούμε νέους, καινοτόμους δρόμους για την ανάδειξή τους, προς όφελος όλων.