Powered by

Αγωνία για το μέλλον των Κ.Α.

Οι Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) θα κλείσουν αν οι εταίροι δεν συνδράμουν το ΔΣ σε καταλυτική εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα εγγραφεί προς συζήτηση το θέμα που ηγέρθη ενώπιον της Επιτροπής για παρακράτηση από τις οφειλές της Hermes προς τη Δημοκρατία ποσού 27 εκατομμυρίων ευρώ για τη λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου.

ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ ζητούν όπως οι Κυπριακές Αερογραμμές διατηρηθούν στη ζωή. Το ΑΚΕΛ δεν κάνει αποδεκτές τις εξηγήσεις του παραιτηθέντος Προέδρου του ΔΣ των ΚΑ Μάκη Κωνσταντινίδη.

Σε δηλώσεις μετά από μακρά συνεδρία στην οποία συζητήθηκε ο διορισμός και η παραίτηση του Προέδρου του ΔΣ της εταιρείας Μάκη Κωνσταντινίδη και η πιθανή σύγκρουση συμφερόντων που υπήρχε κατά την ενάσκηση των καθηκόντων του ως Προέδρου το ΔΣ των ΚΑ, αναφέρθηκε ότι κατά τη συζήτηση τέθηκε και το θέμα της διάσωσης της εταιρείας. Για το ΑΚΕΛ προέκυψε και το θέμα με τη καταβολή οφειλών των ΚΑ προς τη Hermes.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου Γιώργος Γεωργίου ανέφερε ότι ο κ. Κωνσταντινίδης ενημέρωσε την Επιτροπή πολύ πειστικά και εύστοχα με εχέγγυα επιχειρήματα ότι τήρησε πριν από το διορισμό του την κείμενη νομοθεσία.

Αφού ανέφερε ότι δεν υπήρξε αντιλογία επί του συγκεκριμένου από κανένα Βουλευτή.

Διατυπώνοντας προσωπική άποψη, ανέφερε ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων του κ. Κωνσταντινίδη πριν το διορισμό του στις ΚΑ, προσθέτοντας ότι η παραίτηση του ήταν δική του προσωπική απόφαση, που σχετίζονταν με προσωπικούς του λόγους και με τα όσα αντιμετώπιζε ως Πρόεδρος των ΚΑ και είναι απόλυτα σεβαστά.

Σε ό,τι αφορά την πληρωμή του ποσού των 3,3 από τις ΚΑ προς τη Hermes, ο κ. Γεωργίου είπε ότι το ποσό αυτό ήταν άτυπα συμφωνημένο την 27 Νοεμβρίου 2013 μεταξύ των μερών και αφορούσε τη σταδιακή αποπληρωμή του καθυστερημένου υπολοίπου.

Συνεχίζοντας ο κ. Γεωργίου εξήγησε ότι η οφειλή αυτή ήταν αποκρυσταλλωμένη και ξεκαθαρισμένη όπως ανέφερε στην Επιτροπή Ελέγχου ο νομικός σύμβουλος των ΚΑ.

Ανέφερε ότι η απαίτηση των ΚΑ προς τη Hermes δεν αφορούσε αστική διεκδίκηση όπως ήταν η απαίτηση της Hermes προς τις ΚΑ.

Διευκρίνισε ότι οι ΚΑ κατάγγειλαν και απαίτησαν επιστροφή υπερχρεώσεων στα τέλη ανεφοδιασμού για την περίοδο από το Νοέμβριο του 2006 μέχρι σήμερα και αφορά ποσό που ανέρχεται στα 5,1 εκ. ευρώ.

Είπε ότι αφορά προσφυγή για καταχρηστική συμπεριφορά και δεσπόζουσα θέση της Hermes που υπάγεται στο Δίκαιο του ανταγωνισμού και αυτή η προσφυγή έπρεπε να γίνει στην Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού.

Περαιτέρω ανέφερε ότι εάν η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού στο πλαίσιο εξέτασης της προσφυγής θεωρούσε θετική την καταγγελία, τότε οι δικηγόροι των ΚΑ θα έπρεπε να ετοιμάσουν έκθεση αιτιάσεων με τις απαιτήσεις τους.

Είπε ακολούθως ότι πρέπει να ξεκαθαριστεί ο λόγος για τον οποίο οι ΚΑ δεν συμψήφισαν τις  απαιτήσεις που είχαν προς τη Hermes όταν εξοφλούσαν τα 1. 8 εκ, τα οποία αφορούν ξεκαθαρισμένη αστική απαίτηση της Hermes προς τις ΚΑ. Τόνισε ότι πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα που πρέπει να ξεκαθαριστεί το συντομότερο.
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η Hermes παρακράτησε από τις οφειλές της προς το κράτος για τα έτη από το 2006 μέχρι το 2012, 27 εκατομμύρια για την απώλεια επιβατών από τη λειτουργία του παρανόμου αεροδρομίου της Τύμπου, ο κ. Γεωργίου είπε πως “έχουν λεχθεί πράγματα που το άκουσμα τους και μόνο συγκλονίζει”.

Πρόσθεσε ότι το ζήτημα θα τεθεί πολύ σύντομα για συζήτηση στην Επιτροπή για να εξεταστούν οι παράμετροι που οδηγούν σε αυτή την απαίτηση όπως και η  διαχείριση της Hermes με την Κυπριακή Δημοκρατία σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των αερολιμένων στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ερωτηθείς εάν η εταιρεία θα μπορέσει να επιβιώσει εφόσον υλοποιηθεί η δήλωση του Προέδρου των ΚΑ Μαρίνου Καλλή για μειώσεις μισθών, απολύσεις προσωπικού και αποξένωση περιουσιακών στοιχείων, ο κ. Γεωργίου είπε ότι ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών τόνισε ξεκάθαρα ότι πρέπει να παρουσιαστούμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ με έμπρακτη απεικόνιση υλοποίησης των όσων έχουν υποσχεθεί όπως αυτά περιλαμβάνονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του 2012.

Ο κ. Γεωργίου είπε ότι θα πρέπει να λέμε στον κόσμο αυτά που πρέπει και όχι αυτά που θέλει να ακούσει, ώστε να είμαστε πλέον πειστικοί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.  Αν πάμε με αρνητική συμπεριφορά των εταίρων, που δεν θα αφήσει το ΔΣ των ΚΑ να δράσει καταλυτικά προς υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης κατά τρόπο που να προσδώσει στο άμεσο μέλλον κέρδη προς την εταιρεία, τότε ναι οι Κυπριακές Αερογραμμές θα κλείσουν, πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού δήλωσε ότι στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε και η διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών.

Πρόσθεσε ότι δόθηκαν κάποιες εξηγήσεις από τον κ. Κωνσταντινίδη, ο οποίος κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε στην Επιτροπή ότι αν γνώριζε ότι αυτή θα ήταν η έκβαση των γεγονότων δεν θα αναλάμβανε τη θέση του Προέδρου του ΔΣ, για να διατυπώσει τη θέση ότι είναι καλά όταν οι αξιωματούχοι αναλαμβάνουν ένα δημόσιο αξίωμα να μετρούν διπλά τις όποιες θεσμικές προεκτάσεις και την ώρα που έμμεσα ή άμεσα υπάρχει σχέση με συγκεκριμένη εταιρεία να εφαρμόζεται το τετριμμένο ότι η γυναίκα του Καίσαρος πρέπει να είναι και να φαίνεται τίμια.

Αναφορικά με τη διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Δαμιανού επανέλαβε τη θέση του ΑΚΕΛ ότι υπάρχει αναγκαιότητα για εθνικό αερομεταφορέα, το οποίο αναγνωρίζει ότι υπάρχουν οικονομικά προβλήματα που πρέπει αν επιλυθούν.

Συνεχίζοντας ανέφερε πως το κόμματα του κατέληξε στα αβίαστα συμπεράσματα ότι διαδοχικοί πρόεδροι και διοικητικά συμβούλια των Κυπριακών Αερογραμμών είτε συμφωνούσαν, είτε  αναγκάστηκαν να συνταχθούν πίσω από την απόφαση της Κυβέρνησης Αναστασιάδη – ΔΗΣΥ για κλείσιμο των ΚΑ.

Κατά τον κ. Δαμιανού οι ενέργειες και οι δράσεις των Διοικητικών Συμβουλίων καταλήγουν σε αυτό το αβίαστο συμπέρασμα πως, είτε ήθελαν είτε όχι, στο τέλος συμμορφώθηκαν με μια ανωτέρας προέλευσης πολιτική απόφαση ότι πρέπει να κλείσουν, τουλάχιστον, υπό τη μορφή που έχουν σήμερα οι ΚΑ.

Συμπλήρωσε ότι η απόφαση και οι διοικητικοί χειρισμοί καταδικάζονται από το ΑΚΕΛ.

Ο κ. Δαμιανού ανέφερε επίσης ότι καταδικαστέοι χειρισμοί έγιναν από Διοικητικά Συμβούλια και ιδιαίτερα από το τελευταίο σε σχέση με την εταιρεία Hermes.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε πως με βάση τους ισχυρισμούς των ΚΑ, ενώ υπάρχουν πολύ μεγάλες οφειλές της Hermes προς το κράτος, για λόγους περίεργους, επιλέχθηκε να καταβληθούν χρήματα που όντως οι ΚΑ οφείλουν στην Hermes, την ώρα που η Hermes δεν κάνει τίποτε για τις δικές τις  οφειλές προς τη Δημοκρατία.

Περαιτέρω παρατήρησε ότι την ώρα που η συζήτηση επικεντρώνεται στο εάν θα διασωθούν ή όχι οι ΚΑ και ενώ υπάρχουν και άλλες οφειλές των ΚΑ, είναι απορίας άξια, η επιλογή της Hermes για καταβολή οφειλών.

Είπε ότι επί του συγκεκριμένου τίθενται πολλά ερωτήματα για το απελθόν ΔΣ και τις αποφάσεις που πήρε.

Ο κ. Δαμιανού ανέφερε ακόμα ότι στο πλαίσιο της συζήτησης ο νομικός σύμβουλος των ΚΑ ξεκαθάρισε ότι εάν η πρόθεση είναι να το παλέψουμε στην Ευρώπη, οι ΚΑ μπορούν να σωθούν και εδώ είναι που η Κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει την ευθύνη αφού μεταπεισθεί από την απόφαση ότι “ντε και καλά πρέπει να κλείσουν οι Κυπριακές Αερογραμμές”.

Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η Hermes παρακράτησε από τις οφειλές της προς το κράτος για τα έτη από το 2006 μέχρι το 2012, 27 εκατομμύρια για την απώλεια επιβατών από τη λειτουργία του παρανόμου αεροδρομίου της Τύμπου, ο κ. Δαμιανού είπε ότι πολλά ζητήματα που σχετίζονται με τις συμφωνίες που έγιναν πρέπει να τεθούν ξανά ενώπιον της πολιτείας και να εξεταστούν εκ νέου.

“Ασφαλώς αυτό, ούτε ακούγεται, ούτε είναι καλό και πρέπει να το ξαναδούμε”, ανέφερε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου ανέφερε ότι το ΔΗΚΟ προβληματίζεται και απαιτεί να ξεκαθαριστεί η αναφορά ότι η Hermes επιδοτείται με 27 εκατομμύρια γιατί κάποιοι χρησιμοποιούν το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.

Ο κ. Προκοπίου είπε ακόμα ότι το ΔΗΚΟ ζήτησε ως επιβάλλεται να βρεθεί σχέδιο επιβίωσης των ΚΑ, για εθνικούς λόγους αφού χρειαζόμαστε εθνικό αερομεταφορέα.

“Γνωρίζουμε ότι το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, που εφαρμόζει αμφισβητούμενα μέτρα ασφάλειας αφού δεν είναι αναγνωρισμένο, εξυπηρετεί κάποιες τουρκικές αερογραμμές να διακινούν περισσότερους επιβάτες από τις δικές μας αερογραμμές”, πρόσθεσε και ανέφερε ότι οι ΚΑ πρέπει να διατηρηθούν για οικονομικούς λόγους, αφού η Κύπρος επενδύει στην τουριστική βιομηχανία.

Είπε επίσης πως εάν κλείσουν οι ΚΑ θα βγει κόσμος στην ανεργία που θα πρέπει να λαμβάνουν επιδόματα.

Ο κ. Προκοπίου είπε ακόμα ότι το ΔΗΚΟ ζήτησε από τον νέο Πρόεδρο και τα μέλη του νέου ΔΣ να στοχοπροσηλωθούν σε σχέδιο επιβίωσης των ΚΑ.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

 

Δειτε Επισης

Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama