Προσγειωμένες προσδοκίες από αυτοκινητάδες

Συγκρατημένα αισιόδοξοι εμφανίζονται οι επικεφαλής εμπορικών αντιπροσωπειών αυτοκινήτων της Κύπρου για την πορεία της αγοράς τα επόμενα πέντε χρόνια. 
 
Οι αριθμοί δεν αναμένεται να φτάσουν στα επίπεδα του 2007 ή του 2008, ωστόσο εκτιμούν ότι μπορεί να δούμε μια αύξηση της τάξης του 5% - 10%. Όπως τονίζουν, το σημαντικό είναι να γίνουν οι επιβεβλημένες αλλαγές στη γενικότερη οικονομία, ώστε η ανάκαμψη να χτιστεί σε γερές βάσεις. 
 
Οι απόψεις, τα πλάνα, οι προβλέψεις και τα μοντέλα τους παρουσιάστηκαν στο IN Business Νοεμβρίου. 

A.I. Motokinisi Group

Η κυπριακή αγορά αυτοκινήτου θα έχει σταθερή αλλά μικρή άνοδο μέσα στα επόμενα πέντε χρονιά, υποστηρίζει ο Άλκης Ιακωβίδης, CEO της A.I. Motokinisi Group. «Δεν θα φτάσει τους ρυθμούς ανάπτυξης των προηγουμένων ετών, εκτός κι αν λυθεί το κυπριακό πρόβλημα και γίνει γρήγορη εξόρυξη υδρογονανθράκων. Μόνο έτσι η κυπριακή οικονομία να σημειώσει άνοδο». 

CIC Group 

Την πεποίθηση ότι η αγορά αυτοκινήτων θα ανακάμψει εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της CIC Group, Αλέξης Άννινος, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν θα φτάσει στα επίπεδα του 2007 και 2008. «Όσον αφορά στην τάση μείωσης των αντιπροσώπων καινούργιων αυτοκινήτων και σύμπτυξης των brands σε λιγότερους, αυτό έχει ήδη γίνει σε μεγάλο βαθμό και σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Δεν πιστεύω να συνεχιστεί περαιτέρω, αλλά αυτό θα το κρίνει η ταχύτητα ανάκαμψης από τα σημερινά δεδομένα», πρόσθεσε.

Char. Pilakoutas Group

«Είμαι από τη φύση μου ένας άνθρωπος αισιόδοξος, που επιλέγω να αντιμετωπίζω δυναμικά τις προκλήσεις», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Char. Pilakoutas Group, Χαράλαμπος Πηλακούτας, προσθέτοντας ότι αυτή είναι και η φιλοσοφία του ομίλου. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τη στιγμή που η οικονομία θα αποκτήσει και πάλι την ισχύ της, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα αναπτυχθεί με σημαντικές προοπτικές. «Όμως, η αισιοδοξία οφείλει να στηρίζεται σε γερές βάσεις. Και αυτές θα μπουν αν κάνουμε τόσο στην οικονομία όσο και στο κράτος τις αλλαγές που έπρεπε να είχαμε κάνει από μόνοι μας εδώ και χρόνια», υπογράμμισε.

CTC Automotive

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της CTC Automotive, Γιώργο Σ. Κοζάκο, δεν μπορούν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για τη μακροπρόθεσμη συμπεριφορά της αγοράς. Ωστόσο, υποστήριξε ότι τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται αύξηση των πωλήσεων που θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 10%.

Δικράν Ουζουνιάν & Σια

Από πλευρά του ο Δικράν Οζουνιάν, Διευθύνων σύμβουλος της Δικράν Ουζουνιάν & Σια, αναφέρει ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κύπρο έχει ήδη συρρικνωθεί και αναδιαρθρωθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Αρκετές αντιπροσωπείες άλλαξαν χέρια, με αποτέλεσμα το δίκτυο πωλήσεων να συρρικνώνεται και να μειώνεται, ενώ ανταγωνιστικές μάρκες βρίσκονται, πλέον, κάτω από την ίδια στέγη, αναφέρει. «Οι ενέργειες αυτές φαντάζομαι έγιναν για να στηθεί μια πιο βιώσιμη επιχείρηση με βάση τα νέα δεδομένα της αγοράς. Ευχόμαστε και αναμένουμε, με επιφύλαξη, μια μικρή ανοδική πορεία στον κλάδο τα επόμενα πέντε χρόνια. Πιστεύουμε, όμως, ότι με τις ελπίδες που έχει η οικονομία, βασιζόμενη σε μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας και συνεπακόλουθα σε άλλους σχετιζόμενους τομείς, θα βοηθηθούν γενικά οι δείκτες της αγοράς και η ψυχολογία του καταναλωτή». 

Demstar Automotives

Ο Δημητρός Δημητρίου, Ιδιοκτήτης/CEO της Demstar Automotives, πιστεύει ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι δύσκολα. Με την επανεκκίνηση, όμως, της οικονομίας ο τομέας θα επωφεληθεί πάρα πολύ, διότι αρκετός κόσμος έχει αναστείλει, εδώ και καιρό, την αγορά αυτοκινήτου λόγω ανεπαρκούς ρευστότητας και αβεβαιότητας. «Βλέπουμε την ανάκαμψη να έρχεται σε τρία χρόνια από σήμερα κι έπειτα. Μέχρι τότε ο μέσος όρος ηλικίας του αυτοκινήτου στην Κύπρο θα έχει αυξηθεί λόγω της κρίσης και θα προβάλλει όλο και μεγαλύτερη η ανάγκη για αλλαγή». 

Geo Pavlides & Araouzos

Με τη σειρά του ο Κυριάκος Ζηντίλης, CEO της Geo Pavlides & Araouzos αναφέρει ότι θα δημιουργηθούν νέες εταιρείες εισαγωγής αυτοκίνητων μέσω απορρόφησης και συνεταιρισμών μεταξύ των υπαρχόντων (mergers & acquisitions). «Θα μειωθούν οι εκθεσιακοί χώροι σε μικρότερες πόλεις, καθώς και οι χώροι που είναι αφιερωμένοι σε μια μόνο μάρκα τόσο για πωλήσεις όσο και για εξυπηρέτηση μετά την πώληση. Τέλος, θα υπάρξει αργή αλλά σταθερή άνοδος στις πωλήσεις αυτοκίνητων». 

Unicars

Άνοδο προβλέπει ο Αλέξανδρος Διογένους, Διευθύνων σύμβουλος της Unicars. «Αναμένουμε ότι θα ακολουθήσει ανάκαμψη της οικονομίας και θα πως θα δούμε άνοδο στον κλάδο. Εξάλλου, ο τομέας του αυτοκίνητου πάντα θα υπάρχει όσο θα υπάρχουν ανάγκες αυτοκίνησης. Προσδοκούμε να δούμε την εξέλιξη του κλάδου προς μια κατεύθυνση αυξημένης περιβαλλοντικής συνείδησης, κάτι που και οι μάρκες, οι οποίες αντιπροσωπεύουμε, έχουν ως βασική προτεραιότητα». Τέλος, επισημαίνει ότι η κρίση έδωσε την ευκαιρία σε πολλές εταιρείες να νοικοκυρευτούν και να γίνουν πιο αποτελεσματικές στη διαχείρισή τους, αλλά και να επικεντρωθούν στην ποιότητα. 

Ρεπορτάζ από: Μαρία Πηλείδου και Χριστόφορο Ζαβρό

Δειτε Επισης

Φρέναρε ξανά η αγορά ακινήτων τον Αύγουστο-Η εικόνα το οκτάμηνο και ποια επαρχία κρατά τα ηνία
Ν. Χριστοδουλίδης: Διαβουλεύσεις με ΗΑΕ για από κοινού εταιρεία προς συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του GSI
DBRS: Επιβεβαίωση πιστοληπτικής ικανότητας της Κ.Δ. και αναθεώρηση της προοπτικής από σταθερή σε θετική
Φωτοβολταϊκό πάρκο 100 MW στη Λεμεσό-Σε διαβούλευση μεγάλο έργο της Universal Green Energies
Τα τέσσερα εμβληματικά έργα της Cyfield που αλλάζουν το κέντρο της Λευκωσίας
Τα 26 σημαντικά έργα υποδομής και το κόστος τους στον προϋπολογισμό 2025 και στο ΜΔΠ 2025-2027 (πίνακας)
Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ