Δώστε εμπειρίες στους τουρίστες
10:37 - 03 Δεκεμβρίου 2014
Η δυναμική βιομηχανία το τουρισμού αλλάζει και το προϊόν του ήλιου και της θάλασσας είναι πλέον ξεπερασμένο, εξού και οι χώρες που βασίζουν την οικονομία τους στον τουρισμό οφείλουν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες. Όπως όμως εξήγησε και ο προεδρεύων του 2ο Cyprus Hotel Management & Investment Forum, κ. Δημήτρης Βάκης Board Member της KPMG, οι προοπτικές στον τομέα του τουρισμού είναι απεριόριστες.
Όπως τόνισε ο Christopher Hinteregge, Head of Business Area Kohl & Parner Hotel & Tourism Consulting από τη Αυστρία η σημαντικότερη τάση στην τουριστική βιομηχανία είναι η στροφή στις διακοπές που περιλαμβάνουν δραστηριότητες και φροντίδα της ψυχικής και σωματικής υγείας ενός παραθεριστή. «Τα σπα, ο ήλιος και η θάλασσα δεν είναι αρκετά. Ο κόσμος θέλει να τρέξει , να ποδηλατήσει, να κάνει δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τη φυσική του κατάσταση», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον ίδιο ο κόσμος θέλει να παίρνει όσα περισσότερα μπορεί ανάλογα με το ποσό που πληρώνει. Ένας προορισμός πρέπει να προσφέρει κάτι διαφορετικό και μοναδικό από τους άλλους προορισμούς», τόνισε. Παλιά μια οικογένεια μπορεί να πήγαινε κάθε καλοκαίρι στο ίδιο τουριστικό θέρετρο, πλέον αυτό δεν συμβαίνει τόσο συχνά και ο κόσμος επιδιώκει να ζήσει διαφορετικές, νέες και μοναδικές εμπειρίες.
Ακόμα ένα σημείο που επηρεάζει την πορεία της βιομηχανίας είναι η τεχνολογία, η οποία άλλαξε τόσο τον τρόπο που προωθείται ένας προορισμός όσο και την εμπειρία του πελάτη, ο οποίος θέλει όσον βρίσκεται σε έναν προορισμό να βρει στο κινητό του τα πάντα. «Θέλει να εξερευνήσει, να βρει τη διαδρομή που θα ακολουθήσει στην ποδηλασία ή στην πεζοπορία του στα βουνά», πρόσθεσε. Άλλη μια τάση είναι η αύξηση των τουριστών μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι είναι πλέον υγιή, έχουν πολύ χρόνο και χρήματα στη διάθεσή τους και θέλουν να κάνουν διακοπές. Υπάρχουν όμως και αρκετοί νέοι που θέλουν να ταξιδέψουν και να δουν τον κόσμο, αναζητώντας όμως περιπέτειες και όχι μόνο clubbing. Τέλος, σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη ενός προορισμού είναι τα μέσα μεταφοράς που είναι διαθέσιμα για μια χώρα καθώς η προσέλκυση αερογραμμών χαμηλού κόστους οδηγεί σε σημαντική αύξηση των αφίξεων.
Σύμφωνα με τον κ. Hintereggeαπό το 2005 ως το 2013 σημειώθηκε σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ η σημαντικότερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού είναι αυτή τη στιγμή η Κίνα, με τη Γερμανία και τη Βρετανία να ακολουθούν. Οι προβλέψεις σύμφωνα με τον ίδιο κάνουν λόγω για 43 εκ. διεθνείς τουριστικές αφίξεις κατά μέσω όσο μέχρι το 2030. Όπως είπε, οι χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού θα κερδίσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς από την Ευρώπη, ενώ η νότια Ευρώπη και η Μεσόγειος θα χάσουν την ηγετική τους θέση, όμως θα εξακολουθήσουν να προσελκύουν σημαντικό αριθμό τουριστών.
Ο managing director της Whitebridge Hospitality, Nick Pattie υπογράμμισε ότι ακόμα μια σημαντική τάση στην τουριστική βιομηχανία είναι η σημαντική αύξηση των online κρατήσεων απευθείας από τους τουρίστες, μια τάση η οποία επιφέρει πτώση στα έσοδα των ξενοδοχείων. Επίσης, πρόσφατα παρουσιάζεται πτώση στις κρατήσεις από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και αύξηση στις κρατήσεις από το κινητό. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην τάση που υπάρχει για τη δημιουργία Integrated casino resorts, που περιλαμβάνουν όλες τις δραστηριότητες, με εξαιρετικά αποτελέσματα στις ΗΠΑ, στη Σιγκαπούρη και στο Μακού, προσθέτοντας ότι θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πως θα καταφέρει η Κύπρος να διεισδύσει σε αυτή την αγορά με επιτυχία.
Δείτε επίσης: Αξιολογώντας τις ξενοδοχειακές μονάδες της Κύπρου, Επτά μυστικά marketing για τα ξενοδοχεία, Τουρισμός: Κάθε χρόνο τα ίδια λόγια χωρίς πράξεις