Powered by

Αξιολογώντας τις ξενοδοχειακές μονάδες της Κύπρου

Πως υπολογίζεις την αξία ενός τουριστικού θέρετρου; Σίγουρα πολύ διαφορετικά από ότι ένα οποιοδήποτε άλλο ακίνητο, εξήγησε η Arlett Oehmichen, director της HVS Global Hospitality Services κατά τη διάρκεια του 2ο Cyprus Hotel Management & Investment Forum. 

Όπως είπε υπάρχουν διάφοροι τρόποι εκτίμησης. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια σοβαρή μελέτη της αγοράς για να αξιολογηθεί το θέρετρο, τα έσοδα και τα έξοδα του και το πως θα κυλήσουν οι εργασίες τους τις επόμενες χρονιές. "Αυτές είναι δράσεις που πρέπει να γίνουν είτε στην περίπτωση εξαγοράς ενός ξενοδοχείου είτε στη δημιουργία ενός νέου", τόνισε. 

«Η εκτίμηση ενός ξενοδοχείου είναι υποκειμενική, καθώς δεν μπορεί στην ουσία να συγκριθεί με κάποιο άλλο και η τιμή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κίνητρο του αγοραστή. Ένας άλλος τρόπος εκτίμησης είναι με βάση τα έσοδα της περασμένης χρονιάς, μια μέθοδος, η οποία ωστόσο δεν θεωρείται αξιόπιστη», πρόσθεσε. 

Σύμφωνα με την ίδια, η ευελιξία στην προσαρμογή ενός θέρετρου ανάλογα με τις ανάγκες είναι το σημαντικότερο στοιχείο που θα κοιτάξει και θα εκτιμήσει ένας επενδυτής. 

Για τη σωστή διαχείριση των δανείων μίλησε ο Μιχάλης Λοιζίδης, διοικητικός σύμβουλος της KPMG, τονίζοντας ότι οι δανειζόμενοι μπορούν να τύχουν στήριξης από τους δανειστές για την αναδιάρθρωση των δανείων τους όμως πρέπει πρώτα να αναγνωρίσουν το πρόβλημα. Πρόσθεσε ωστόσο ότι για να προχωρήσουν οι δανειστές σε μια αναδιάρθρωση δανείου πρέπει να λάβουν πρώτα την αναγκαία πληροφόρηση αναφορικά με τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και τους λόγους που οδήγησαν στην αναδιάρθωση καθώς και άλλα θέματα όπως την ύπαρξη όρων από πιθανούς επενδυτές.
Σκιαγραφώντας την τουριστική βιομηχανία στην Κύπρο ο Χριστόφορος Αναγιωτός, διοικητικός σύμβουλος της KPMG ανάφερε ότι στην χώρα υπάρχουν 84 ξενοδοχεία, τεσσάρων και πέντε αστέρων, ενώ τα κέρδη συνολικά για τα ξενοδοχεία κυμαίνονται από €2,3 εκ ως €28,5 εκ με κέρδη για κάθε ξενοδοχείο να υπολογίζονται στα €6,3 εκ κατά μέσω όρο. Το χρέος ταυτόχρονα φτάνει τα €525 εκ συνολικά ή 61.000 ανά δωμάτιο ενώ η αναλογία μεταξύ δανείων και αξίας υπολογίζεται στο 56,9%.

Δείτε επίσης: Τουρισμός: Κάθε χρόνο τα ίδια λόγια χωρίς πράξεις, Δώστε εμπειρίες στους τουρίστεςΕπτά μυστικά marketing για τα ξενοδοχεία

Δειτε Επισης

ΕΤΑΠ: Εντατικά συνεχίζεται η ψηφιακή εκστρατεία για προώθηση της τουριστικής Πάφου-Οι αγορές στόχοι
«AEGEAN Easter Crew»: Η πασχαλινή δράση προσφοράς και αλληλεγγύης της εθελοντικής ομάδας εργαζομένων της AEGEAN
Με φόρα από πέρσι... Συνεχίζει σε υψηλές πτήσεις ο τουρισμός-«Προμηνύεται ένα δυναμικό τουριστικό έτος»
Emirates: Γιορτάζει το Πάσχα με γαστρονομικές και ψυχαγωγικές προτάσεις
Γεμίζουν τα ξενοδοχεία λόγω του τριπλού Πάσχα-Συγκρατημένη αισιοδοξία για το πρώτο εξάμηνο
Έρχεται το Minthis Music Festival 2025-Μια συμφωνία κομψότητας και πολιτισμού
Οι ρυθμίσεις της Hermes για τους χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο Λάρνακας για διευκόλυνση των επιβατών
Mια νέα γευστική εμπειρία από την PUNIN GROUP: THE CROISSANT by PUNIN
Εκστρατεία «ιατρικής ενημέρωσης» από Wizz Air ενόψει της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης του Πάσχα
Ειδικά πακέτα διακοπών για τις εορτές του Πάσχα από ξενοδοχεία της επαρχίας Αμμοχώστου