Τουρισμός και καταπολέμηση της εποχικότητας
13:13 - 03 Δεκεμβρίου 2014
Έρευνα για τον κυπριακό χειμερινό τουρισμό διενήργησε η PwC Κύπρου. Στόχος ήταν να σκιαγραφήσει τον τουρίστα που επισκέπτεται το νησί κατά την χειμερινή περίοδο και να αξιολογήσει μέσα από τα μάτια και τις εμπειρίες του το τουριστικό προϊόν.
Κατά την παρουσίαση των ευρημάτων ο Συνέταιρος, Υπεύθυνος Υπηρεσιών Τουριστικών Επιχειρήσεων στην PwC Κύπρου, Πέτρος Πετράκης ανέφερε ότι η έρευνα αποσκοπεί στο να καταγράψει τα κίνητρα για την επιλογή της Κύπρου για χειμερινές διακοπές αλλά και το πώς η Κύπρος συγκρίνεται με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Σύμφωνα με την έρευνα τα πέντε πεδία που χρήζουν βελτίωσης είναι:
-Η ανάγκη ενίσχυσης σημαντικών ειδικών μορφών τουρισμού (όπως ο αγροτουρισμός, ο θρησκευτικός και συνεδριακός τουρισμός) ώστε να αποτελέσουν κίνητρα επίσκεψης κατά τους χειμερινού μήνες.
-Η αδυναμία ανταπόκρισης στις προσδοκίες των τουριστών, όσον αφορά τις ειδικέ μορφές τουρισμού.
-Το πρόβλημα στη σχέση τιμής/κόστους του προσφερομένου τουριστικού προϊόντος (value for money).
-H αξιοποίηση των αρχών της αειφορίας σε επίπεδο προορισμού, ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο με στόχο την άμβλυνση του προβλήματος της εποχικότητας.
-Ο επαναπροσδιορισμός των καναλιών προβολής της Κύπρου, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες μας στη μετάδοση των κατάλληλων μηνυμάτων μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μετά την παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας, διεξήχθη ανοικτή συζήτηση επί του θέματος
Η έρευνα έγινε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου, συμμετείχαν 500 τουρίστες που επισκέφθηκαν την Κύπρο κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2014.