Powered by

Τουρισμός: Κάθε χρόνο τα ίδια λόγια χωρίς πράξεις

Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα στην επιθυμία όλων για αναβάθμιση της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας και κατ’ επέκταση προσέλκυση περισσότερων τουριστών. Στο πάνελ του 2ου Cyprus Hotel Management & Investment Forum βρέθηκαν να συζητούν και να συμφωνούν ο CEO της Hermes Airports, Wes Porter, ο πρόεδρος της Muskita Hotels, Χρίστος Μουσκής  και ο γενικός διευθυντής της Aeolos Travel, Σώτος Στεφάνου.

Ο κ. Porter παραδέχθηκε την ανάγκη να προσελκύσουμε περισσότερες αεροπορικές εταιρείες όμως υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο είναι η δημιουργία ενός εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το τουριστικό προϊόντος της Κύπρου. Όπως τόνισε, κατά τη διάρκεια του 2ου Cyprus Hotel Management & Investment Forum, η Κύπρος δεν διαθέτει μόνο ήλιο και θάλασσα αλλά ιστορία και κουλτούρα η οποία μπορεί να εκτιμηθεί από τους ξένους, έστω και αν οι Κύπριοι ξεχνούν. «Η Κύπρος είναι ένας προορισμός για όλο τον χρόνο, ενώ ο επισκέπτης μπορεί να βρεθεί στο βουνό μέσα σε λίγα λεπτά από τη θάλασσα», πρόσθεσε. 

Όπως υπογράμμισε, πρέπει να υπάρχουν ξεκάθαροι στόχοι στο είδος των τουριστών που θέλουμε να προσελκύσουμε. «Τα συζητάμε ξανά και ξανά, αλλά δεν προχωράμε σε δράσεις.  Δεν αλλάζει τίποτα έτσι», τόνισε, προσθέτοντας ότι και πέρυσι τα ίδια πράγματα συζητούσαμε.  

Όπως με έντονο προβληματισμό υπογράμμισε ο κ. Μουσκής  η Κύπρος δυστυχώς δεν διαθέτει brand. «Πρέπει να χτίσουμε το brand μας. Ο κόσμος έχει μια εικόνα στο μυαλό του στο άκουσμα της Ελλάδας, της Αιγύπτου ή της Τουρκίας. Αυτό δεν ισχύει για την Κύπρο. Έχουμε ανταγωνιστικό πρόβλημα», παραδέχθηκε. Σύμφωνα με τον ίδιο, από την Κύπρο λείπει η αυθεντικότητα, η μοναδικότητα, τόσο στις εμπειρίες που προσφέρει στους επισκέπτες της όσο και στην εμφάνισή της. «Η αρχιτεκτονική μας δεν είναι μοναδική ούτε ομοιόμορφη», πρόσθεσε.  Όπως είπε δεν γίνονται αρκετά από την κυβέρνηση για τη δημιουργία μιας ορθής εικόνας, οι αρχές ασχολούνται μόνο με τη φορολόγηση της τουριστικής βιομηχανίας. «Σε τι είμαστε καλύτεροι;», αναρωτήθηκε, προσθέτοντας ότι οι αριθμοί μας μειώνονται καθώς πολύ απλά οι υπόλοιπες χώρες όλα αυτά τα χρόνια αναβαθμίζονται. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ανάγκη για θέρετρα σκι, προσέλκυση τουριστών τρίτης ηλικίας προσφέροντας τους δραστηριότητες, αλλά και ορθή εκμετάλλευση του καλού κλίματος της χώρας, ώστε να καταπολεμηθεί η εποχικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.

Στην έλλειψη στρατηγικής και πλάνου αναφέρθηκε και ο κ. Στεφάνου. Όπως είπε, οι επενδύσεις πλέον στην τουριστική βιομηχανία είναι περιορισμένες δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο περιορισμένης ανάπτυξης και μη ικανοποιητικής και μη ικανοποιητικής προσέλκυσης τουριστών . «Πρέπει να προσελκύσουμε τουρίστες και τον χειμώνα επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο όμως πρέπει όταν έρθουν να υπάρχουν πράγματα να κάνουν, εξού και χρειάζεται μακροχρόνιος σχεδιασμός και όραμα», πρόσθεσε. 

Δείτε επίσης: Αξιολογώντας τις ξενοδοχειακές μονάδες της ΚύπρουΔώστε εμπειρίες στους τουρίστες, Επτά μυστικά marketing για τα ξενοδοχεία

Δειτε Επισης

ΕΤΑΠ: Εντατικά συνεχίζεται η ψηφιακή εκστρατεία για προώθηση της τουριστικής Πάφου-Οι αγορές στόχοι
«AEGEAN Easter Crew»: Η πασχαλινή δράση προσφοράς και αλληλεγγύης της εθελοντικής ομάδας εργαζομένων της AEGEAN
Με φόρα από πέρσι... Συνεχίζει σε υψηλές πτήσεις ο τουρισμός-«Προμηνύεται ένα δυναμικό τουριστικό έτος»
Emirates: Γιορτάζει το Πάσχα με γαστρονομικές και ψυχαγωγικές προτάσεις
Γεμίζουν τα ξενοδοχεία λόγω του τριπλού Πάσχα-Συγκρατημένη αισιοδοξία για το πρώτο εξάμηνο
Έρχεται το Minthis Music Festival 2025-Μια συμφωνία κομψότητας και πολιτισμού
Οι ρυθμίσεις της Hermes για τους χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο Λάρνακας για διευκόλυνση των επιβατών
Mια νέα γευστική εμπειρία από την PUNIN GROUP: THE CROISSANT by PUNIN
Εκστρατεία «ιατρικής ενημέρωσης» από Wizz Air ενόψει της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης του Πάσχα
Ειδικά πακέτα διακοπών για τις εορτές του Πάσχα από ξενοδοχεία της επαρχίας Αμμοχώστου