Αυτόματος πιλότος στον τουρισμό

Δεν είναι μόνο οι εσωτερικές προστριβές, τα παιχνίδια εξουσίας και τα μικρά ή τα μεγάλα ρουσφέτια στον ΚΟΤ που αφήνουν όλο και πιο αφημένο στην τύχη τον κυπριακό τουρισμό. Σημαντικός, ίσως και ο κυριότερος παράγοντας για την κακή χρονιά που έρχεται για την κυπριακή, τουριστική βιομηχανία είναι η διαχρονική έλλειψη πλάνου, προγραμματισμού και μελέτης των διεθνών τάσεων, η ανάδειξη των ξεχωριστών στοιχείων που διαθέτει η Κύπρος και βεβαίως οι διαχρονικές νοοτροπίες αισχροκέρδειας, του all inclusive για εύκολο χρήμα και της αμέλειας για βελτίωση μονάδων, υποδομών, συγκοινωνιών ακόμη και αναβάθμισης των αρχαιολογικών χώρων.

Η Ρωσία και το επερχόμενο πρόβλημα από τη συγκεκριμένη αγορά αποτελούν άλλη μια απόδειξη για την έλλειψη προγραμματισμού αλλά και οράματος. Ο τουρισμός θα περάσει άλλη μια χρονιά δίχως πλάνο, ενώ για δεκαετίες πλέον ακούμε πως πρέπει να αναβαθμιστεί το κυπριακό, τουριστικό προϊόν.

Απλά ερωτήματα που δεν τέθηκαν ποτέ από τους αρμόδιους φορείς ίσως, κάποια στιγμή πρέπει να απαντηθούν.

Ποιους τουρίστες θέλουμε, ποιους μπορούμε να εξυπηρετήσουμε και τι μπορούμε να προσφέρουμε;

Πώς θα απλώσουμε την επικοινωνία μας εκτός ευρωπαϊκών συνόρων και με ποιους τρόπους θα καταφέρουμε να έχουμε ισοζυγισμένη τουριστική ροή επισκεπτών, προκειμένου να αποφευχθούν οι εξαρτήσεις όπως στη βρετανική ή τη ρωσική αγορά;

Πώς παρακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις, τις εξελίξεις, τα νέα στον κλάδο τουρισμού και κυρίως πως όλα αυτά φιλτράρονται προκειμένου η Κύπρος να είναι προσαρμοσμένη έναντι του ανταγωνισμού;

Με ποιους τρόπους προβάλλεται η Κύπρος στο εξωτερικό και που στοχεύουν; Επιδιώκουμε online επικοινωνία για νεανικό κοινό, σκοπεύουμε να φέρνουμε μεγάλης ηλικίας κόσμο με διοργανωτές ταξιδίων ή έχουμε ως όραμα να καταστούμε ο πολυτελής προορισμός της ανατολικής Μεσογείου;
 
Αναζητήσαμε ποτέ στρατηγικούς συνεργάτες σε μια εκστρατεία να αναδειχθεί ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της ευρύτερης περιοχής, επομένως και της Κύπρου; Άλλωστε από μικροί στο σχολείο μαθαίνουμε πως η χώρα διεκδικήθηκε για αιώνας από πολλούς επειδή αποτελεί σταυροδρόμι τριών ηπείρων.

Μάλλον όλα τα πιο πάνω και άλλα τόσα τα οποία πιθανόν να χρειάζεται πολύ χρόνος να αναλυθούν δεν έχουν προβληματίσει τους εμπλεκόμενους σοβαρά και όχι φέτος ή πέρσι αλλά διαχρονικά. Ας ελπίσουμε ότι το μεγάλο πλάνο ανάπτυξης Πετρίδη, που περιλαμβάνει και τον τουρισμό, θα δώσει απαντήσεις στα άνωθεν ερωτήματα.

Δειτε Επισης

4 διαπιστώσεις από την εκπαίδευση 2 εκατομμυρίων ανθρώπων στην AI: Η δέσμευση της Amazon που έγινε πράξη
Τι πετύχαμε στην Ευρώπη για τα εναλλακτικά καύσιμα στις αερομεταφορές
Η Λευκωσία είναι άδεια, αλλά μας νοιάζει μόνο αν κολλάει η κίνηση
Αυστηρή εποπτεία των ΚΕΠΕΥ με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα
Substance: Η νέα πραγματικότητα για τις διεθνείς εταιρείες στην Κύπρο
Άρθρο του CEO της Eurobank Φωκίωνα Καραβία: Ινδία, ένας στρατηγικός εταίρος για την Ελλάδα και την Κύπρο
Πώς η αδράνεια (inertia) προστατεύει το ηλεκτρικό σύστημα
Η αναθεώρηση των δημόσιων συμβάσεων: Επιτακτική ανάγκη για τον κατασκευαστικό κλάδο και την οικονομία
Η δασμολογική απειλή του Τράμπ: Ο χάλυβας, ο προστατευτισμός και ο βαθύτερος παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος
Αγροφωτοβολταϊκά: Η απάντηση των γεωργών στην ξηρασία και την ενεργειακή κρίση