ΚΑ: Διαδρομή προς τελική προσγείωση
09:47 - 10 Δεκεμβρίου 2014
Τα σχέδια αποδέσμευσης προσωπικού διαδέχτηκαν το ένα το άλλο, οι πρόεδροι αλλάζουν με ανάλογη συχνότητα και τα αεροσκάφη του ομίλου έχουν περιοριστεί στο μισό τα τελευταία δέκα έτη. Η εικόνα στις Κυπριακές Αερογραμμές είναι καταθλιπτική και το μέλλον του αερομεταφορέα είναι δίχως αμφιβολία δυσοίωνο.
Κατά τα τελευταία έντεκα χρόνια ο αριθμός του προσωπικού συρρικνώθηκε στο 1/4 , φτάνοντας να περιορίζεται σε λιγότερα από 500 άτομα σε σύγκριση με περισσότερα από 2.000 έντεκα χρόνια πριν.
Παράλληλα, ο αριθμός των αεροσκαφών έχει μειωθεί στο μισό αφού έντεκα αεροπλάνα βρίσκονταν στον στόλο των ΚΑ ενώ σήμερα είναι μόλις στα πέντε. Το ένα παραμένει στα γκαράζ της εταιρείας ως εφεδρικό, χρειάζεται επισκευή και είναι ηλικίας πέραν των 20 ετών.
Τα σχήματα στο ΔΣ αλλάζουν με ιδιαίτερα τακτική συχνότητα. Μόνο από το 2013 κι έπειτα έχουν ήδη διοριστεί τρία ΔΣ με ανάλογο αριθμό προέδρων, με τον καθένα να έχει προωθήσει τα δικά του σχέδια αναδιάρθρωσης. Αποξένωση στοιχείων όπως οι χρονοθυρίδες και τα αεροσκάφη, η αποδέσμευση προσωπικού και οι εξαγγελίες για νέες αποχωρήσεις και μειώσεις μισθών περιλαμβάνονται μόνιμα στην ατζέντα ΔΣ και Υπουργείων.
Η τελευταία εξαγγελία που έγινε από τον σημερινό πρόεδρο των ΚΑ, Μαρίνο Καλλή, αναφέρεται σε περαιτέρω μείωση προσωπικού, μισθολογίου και αριθμού αεροσκαφών. Οι πιο απαισιόδοξοι κάνουν λόγο για λουκέτο εντός του χειμώνα, ενώ οι αισιόδοξοι για ελεγχόμενο κλείσιμο με έναρξη εργασιών νέας εταιρείας είτε με ιδιωτικά κεφάλαια από το εξωτερικό, είτε με σύμπραξη Κύπριων επιχειρηματιών.
Παράλληλα, η άνευ προηγουμένου αρνητική στάση των υπουργών Οικονομικών και Συγκοινωνιών έναντι αφενός των επαφών με δυνητικούς επενδυτές και αφετέρου για την επικείμενη ανακοίνωση της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις προς τις ΚΑ δίνουν διαγράφουν ακόμη πιο ζοφερό το μέλλον της εταιρείας.