Powered by

Ταξί στους δρόμους και κόσμος στο τιμόνι

Σε 4ωρη προειδοποιητική στάση εργασίας κατήλθαν από τις 6:30 πμ μέχρι τις 10:30 πμ όλοι οι Σύνδεσμοι Αστικών Ταξί παγκύπρια.

Οι οδηγοί συγκεντρώθηκαν σε κεντρικά σημεία των πόλεων και στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, διαμαρτυρόμενοι επειδή, όπως καταγγέλλουν, δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση του κράτους στα χρόνια προβλήματα που απασχολούν το επάγγελμα, αλλά αντιθέτως τα προβλήματα τους οξύνονται.

Η κινητοποίηση 850 περίπου οδηγών ταξί προκάλεσε σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, λόγω της αποκοπής κεντρικών οδικών αρτηριών. Στη Λευκωσία αποκόπηκε η κυκλοφορία στη συμβολή των Λεωφόρων Στροβόλου με Αθαλάσσας, στη διασταύρωση Γρίβα Διγενή – Αγίου Προκοπίου – Αρχαγγέλου και στον κυκλικό κόμβο ΔΙΑ. Στη Λεμεσό οι οδηγοί έκλεισαν τον κυκλικό κόμβο στο λιμάνι, στη Λάρνακα έκλεισαν τις Φοινικούδες και στην Πάφο τη συμβολή της λεωφόρου Αποστόλου Παύλου και Τάφων των Βασιλέων.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Αστικών (ΠΟΑΤ/ΠΟΒΕΚ) Ταξί Ντίνος Κωνσταντίνου ανέφερε ότι σε χθεσινοβραδινή συνάντηση με τον Υπουργό Συγκοινωνιών, ο Μάριος Δημητρίαδης τους ανέφερε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.

Οι οδηγοί αστικών ταξί ζητούν, μεταξύ άλλων, να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της πειρατείας και των παράνομων ταξί, τα οποία εργοδοτούνται, όπως καταγγέλλει ο κ. Κωνσταντίνου, από αδειούχα τουριστικά γραφεία. Ανέφερε ο ίδιος προσωπικά και ο Σύνδεσμος προέβησαν σε καταγγελίες παράνομων ταξί στην Αστυνομία και στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, “γιατί κάποιοι έχουν συμφέροντα”, όπως είπε.

Ζητούν ακόμα να δημιουργηθούν χώροι εξυπηρέτησης του κοινού, οι λεγόμενες “πιάτσες” και να πληρώνουν τέλη αδειών κυκλοφορίας με βάση το σύστημα που ίσχυε προηγουμένως και όχι με βάση το νέο σύστημα της εκπομπής ρύπων, από το οποίο επωφελείται μόνο το 5% των οδηγών ταξί, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου.

Ανάμεσα στα αιτήματά τους είναι, επίσης, το αφορολόγητο πετρέλαιο, ένταξη σε άλλη κατηγορία κοινωνικών ασφαλίσεων για να καταβάλλουν χαμηλότερες εισφορές και απόσυρση ταξί με αγορά αδειών από το κράτος, το οποίο θα τις πωλεί στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου ή όταν ανακάμψει η οικονομία.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΑΤ ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι με βάση μελέτη του Τμήματος Οδικών Μεταφορών το κόστος για τα αιτήματα των οδηγών για χαμηλότερα τέλη αδειών κυκλοφορίας και αφορολόγητο πετρέλαιο, ανέρχεται, σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, σε €2 εκ. ευρώ το χρόνο, ποσό το οποίο ο κ. Κωνσταντίνου είπε ότι θα μπορούσε να αποκοπεί από τα €65 εκ. ευρώ που δίνει το Υπουργείο Συγκοινωνιών κάθε χρόνο στις εταιρείες λεωφορείων.

Δειτε Επισης

Με οριακά κέρδη έκλεισε το Χρηματιστήριο τη Δευτέρα
Στον δρόμο για την εκταμίευση άλλων 75,9 εκατ. από το ΣΑΑ η Κύπρος-Εκπλήρωσε ικανοποιητικά 23 ορόσημα
Επιφυλάξεις και ενστάσεις για ενιαίο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα για κρατικούς αξιωματούχους-Τι προνοεί πρόταση του ΑΚΕΛ
Στα €551,2 εκατ. το πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης το πρώτο πεντάμηνο-Τα έσοδα και οι δαπάνες
Πάμε Τρόοδος 2: Αναδείχθηκαν και φέτος οι μικρές κυπριακές επιχειρήσεις-Ικανοποίηση Φιλίππας Καρσερά Χριστοδουλίδη(pics)
Μαρία Παναγιώτου: Προτεραιότητα για την Κυβέρνηση η ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην Κύπρο
Ενισχύεται η διμερής συνεργασία Κύπρου-Ολλανδίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης και καινοτομίας
Τελευταίες πινελιές στα νομοσχέδια για την φορολογική μεταρρύθμιση-Οι βασικές πτυχές και πότε πάνε στην Βουλή
ΣΠΟΔ: Συγκρατημένη μεγέθυνση τον Ιούνιο υπό το πρίσμα εξωτερικών αβεβαιοτήτων-Οι παράγοντες με θετική συμβολή
Πράσινο Βουλής στα 100 εκατ. για κουρεμένους και κατόχους αξιογράφων-Το μέγιστο ποσό ανά φυσικό πρόσωπο