Λάρνακα: Το εμπορικό λιμάνι δεν αποκλείει το επιβατικό

Την εκτίμηση ότι μπορούν να συνυπάρξουν επιβατηγό και εμπορικό  λιμάνι στη Λάρνακα, εξέφρασε ο Παναγιώτης Μήτρου, Εκτελεστικός Διευθυντής της μελέτης που διεξήχθη από την εταιρεία Lloyd’s Register S.A. ύστερα από εντολή του Δήμου Λάρνακας. Η συγκεκριμένη μελέτη αφορούσε την εκπόνηση ρυθμιστικού σχεδίου (Master Plan) για τις εγκαταστάσεις και τις περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις που πηγάζουν από τη χρήση του λιμανιού της Λάρνακας, ως εφοδιαστική βάση για τις υπεράκτιες ερευνητικές επιχειρήσεις γεώτρησης  υδρογονανθράκων.

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο κ. Μήτρου «η εταιρεία Lloyd’s Register S.A κατόπιν εντολής και πρωτοβουλίας του Δήμου Λάρνακας κάναμε μια μελέτη – εκτίμηση ώστε να δώσουμε μια καθαρή και ακριβή εικόνα του ποιες είναι οι πιθανές ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι ενδεδειγμένοι τρόποι διαχείρισης αυτών των κινδύνων από τον Δήμο και από την τοπική κοινωνία σε σχέση με τη δραστηριότητα στο λιμάνι που γίνεται από τις πετρελαϊκές εταιρείες».

Πρόσθεσε ότι «αυτή η εκτίμηση έλαβε υπόψη βιβλιογραφία και έγγραφα που έχουν να κάνουν με διαδικασίες ασφάλειας στη συγκεκριμένη βάση που υπάρχει ήδη αυτή τη στιγμή, όπως επίσης και διεθνή πρακτική και κατέληξε σε κάποιες εισηγήσεις σχετικά με μέτρα ελέγχου και διαχείρισης των κινδύνων στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Είναι ένα πρόβλημα διαχείρισης αλλά εμείς κάναμε τη συγκεκριμένη μελέτη, υποβάλαμε τις εισηγήσεις μας και από κει και πέρα η ευθύνη και αρμοδιότητα για οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια ανήκει στο Δήμο Λάρνακας».

Ερωτηθείς κατά πόσον βάση της πείρας του οι εγκαταστάσεις στο λιμάνι της Λάρνακας έγιναν από τις πετρελαϊκές εταιρείες όπως έπρεπε να γίνουν βάση διεθνών και άλλων κανόνων, ο κ. Μήτρου απάντησε πως «εμείς κάναμε μια μελέτη και υποβάλαμε κάποιες εισηγήσεις. Σκοπός μας είναι να έχουν και οι κάτοικοι και η τοπική κοινωνία μια ακριβή και καθαρή εικόνα των όποιων ενδεχομένων κινδύνων και των τρόπων που έχουν ήδη αξιοποιηθεί και πιθανώς χρειάζεται να αξιοποιηθούν ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή διαχείριση. Δεν υπάρχει καμία επιχείρηση ή δραστηριότητα που να μην έχει καθόλου κίνδυνο γι’αυτό αυτό που λέμε πάντα είναι ότι θα πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση των οποιονδήποτε ενδεχομένων κινδύνων» σημείωσε.

Ερωτηθείς για τη συνάντηση που είχε η αντιπροσωπεία της Loyd’s Register με εκπροσώπους της Κοινοπραξίας «Ζήνων» η οποία έχει αναλάβει το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας της Λάρνακας, ο κ. Μήτρου είπε ότι «στη συνάντηση υπήρξε ένα καλό κλίμα. Υπάρχει αυτή τη στιγμή με βάση το τελικό σχέδιο της «Ζήνων» και την υπάρχουσα τοποθεσία της βάσης στο λιμάνι, κάποια ασυμβατότητα στις χρήσεις».

Ωστόσο συνέχισε «υπήρξε μια συζήτηση με βάση τα χρονοδιαγράμματα και το συγκεκριμένο έργο της εν λόγω εταιρείας και όχι συνολικά της διερεύνησης. Με βάση λοιπόν το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει στα σχέδια της «Ζήνων», φαίνεται ότι μπορεί να υπάρχει εκεί μια συνεργασία, μια συνέργια, μια τέτοια τακτοποίηση έτσι ώστε να μην ενοχληθεί ούτε η ίδια η εταιρεία αλλά ούτε και η Κοινοπραξία όταν θα αναλάβει να κάνει το έργο στο συγκεκριμένο τομέα» είπε.

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον μπορεί να συνυπάρξουν επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι στη Λάρνακα, ο Παναγιώτης Μήτρου είπε πως «με βάση αυτού ου είδαμε κατά τη διάρκεια της μελέτης μας, αυτό είναι περισσότερο θέμα μορφολογίας του τοπίου και οχληρίας.  Με βάση τα νούμερα και τις μελέτες που κάναμε δεν φαίνεται ότι η οχληρία αυτή τη στιγμή να αποτελεί σημαντικό θέμα» είπε.

Βεβαίως, σημείωσε «στη μελέτη κάνουμε ορισμένες εισηγήσεις για λήψη μέτρων για το θόρυβο έτσι ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα υπάρξει ούτε στο μέλλον θέμα οχληρίας. Αναφορικά με την κυκλοφορία φαίνεται ότι οι ανάγκες μεταφορών της εφοδιαστικής βάσης είναι πολύ μικρές σε σχέση με τις υφιστάμενες ανάγκες φορτώσεων και εκφορτώσεων στο λιμάνι, ή πολύ περισσότερο τις ανάγκες ενός κρουαζιερόπλοιου».

Ανέφερε επίσης ότι «είναι ένα θέμα πολύ περισσότερο εντύπωσης και σωστής προαγωγής και σωστής προβολής του λιμανιού, όσον αφορά  το θέμα των κρουαζιερόπλοιων και λιγότερο κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα ενόχλησης από την ύπαρξη της εφοδιαστικής βάσης».

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον προσωπικά θεωρεί ότι επιβάλλεται άμεσα η μετακίνηση των πετρελαιοδεξαμενών από το παραλιακό μέτωπο της Λάρνακας, ο κ. Μήτρου είπε πως «αυτό είναι ένα θέμα που δεν αφορούσε τη δική μας μελέτη. Εμείς είδαμε καθαρά και εντοπισμένα τη χρήση του λιμανιού ως υποστηρικτική βάση για τις εξορύξεις. Ταυτόχρονα είδαμε πως παρ’ ότι οι κυπριακές αρχές είναι οι μόνες αρμόδιες για την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας SEVEZO II μέσω της κυπριακής εθνικής νομοθεσίας, κάναμε μια ανεξάρτητη εκτίμηση».

Αφού ανέφερε ότι «δεν είμαστε ειδικοί στη κυπριακή νομοθεσία» ο κ. Μήτρου υπογράμμισε πως «με βάση τα στοιχεία που μας δόθηκαν καταλήγουμε και εμείς στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα μη συμμόρφωσης της βάσης των χημικών στο λιμάνι της Λάρνακας με την κοινοτική οδηγία SEVEZO II και την εφαρμογή της μέσα από την κυπριακή νομοθεσία».

Δειτε Επισης

Εξοικονομώ-Αναβαθμίζω στις κατοικίες: Στις 236 οι αιτήσεις, συνεχίζεται ομαλά η διαδικασία υποβολής
Πετρέλαιο: Βουτιά 3% στις τιμές μετά τις αναφορές για εκεχειρία Ισραήλ-Χεζμπολάχ
EnergyIntel: Ηγετική παρουσία στην ενεργειακή μετάβαση
Εβδομάδα κερδών για το πετρέλαιο-Πάνω από τα 75 δολάρια το Brent
Ο προγραμματισμός της Exxon Mobil για γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ-Ενημέρωσε Χριστοδουλίδη ο Άρντιλ
Κέρδη 2% για το πετρέλαιο με φόντο την κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία
Πτώση 0,7% για τις τιμές του πετρελαίου
Βολές και αιχμές πρατηριούχων κατά της ΕΠΑ-Βλέπουν έλλειψη βούλησης για διερεύνηση καταγγελίας για τις τιμές
BofA: Οι τιμές για πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα καταγράψουν μείωση λόγω των δασμών του Τραμπ
Χωρίς μεταβολές οι τιμές του πετρελαίου στη σκιά των γεωπολιτικών εξελίξεων