Στο δρόμο της τεχνολογίας τα νοσοκομεία
06:53 - 04 Νοεμβρίου 2014
Βήματα
Καταρχήν, θα εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας καθώς και του μοντέλου για SLA (Service Level Agreement). Επειδή το σύστημα θα αποκτηθεί με τη μέθοδο του εξωπορισμού (outsourcing), θα γίνει και εκτίμηση της μηνιαίας αποζημίωσης που θα καταβάλλει το κράτος στην εταιρεία. Παράλληλα, το υπουργείο θα αρχίσει την ετοιμασία των εγγράφων διαγωνισμού για ανοικτές προσφορές με την πρόσληψη ειδικού συμβούλου.
Προκήρυξη επέκτασης υλοποίησης έργου
Σημειώνεται ότι το ΟΠΣΥ τέθηκε σε σταδιακή παραγωγική λειτουργία στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου το 2008, ενώ μερικά από τα υποσυστήματα του έχουν εγκατασταθεί από το 2008 μέχρι σήμερα, και στα άλλα δημόσια νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα της Κύπρου.
Η επέκταση του υφιστάμενου ΟΠΣΥ θα γίνει μέσω της διαδικασίας των ανοικτών προσφορών με τη μέθοδο outsourcing στα υπόλοιπα δημόσια νοσοκομεία και Ιατρικά Κέντρα υγείας, περιλαμβανομένων και των υπηρεσιών για τα υφιστάμενα νοσοκομεία.
Το υφιστάμενο ΟΠΣΥ περιλαμβάνει 13 διαφορετικά υποσυστήματα , ως ακολούθως: Διαχείριση Προσωπικού, Τιμολόγηση, Κωδικοποίηση, Διαχείριση Ασθενών, Παραγγελίες, Ακτινολογικό, Κλινικό Εργαστήριο Ιστοπαθολογικό, Τράπεζα Αίματος, Συνταγογράφηση, Διαχείριση Αποθέματος, Φαρμακεία, και Έξυπνη Κάρτα.
Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών καθώς και της τηλεϊατρικής θα δίνουν τη δυνατότητα στον κάθε ασθενή από οποιοδήποτε ιατρικό κέντρο βρίσκεται και οποιαδήποτε στιγμή να έχει αυτός ή ο πάροχος ιατρικής φροντίδας τον ιατρικό φάκελο του ασθενή και τα απαραίτητα δεδομένα.
Βελτίωση ανταγωνιστικότητας και εξοικονομήσεις από ΟΠΣΥ
Όπως αναφέρθηκε, το ΟΠΣΥ τέθηκε σε λειτουργία στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου. Από τη λειτουργία του διαφάνηκε σημαντική μείωση κόστους από τις εξοικονομήσεις σε ιατρικές παραγγελίες (όπως αναλώσιμα και φάρμακα), ενώ δόθηκε δυνατότητα (με το σύστημα απεικόνισης )για κατάργηση των ακτινολογικών φιλμ, που συνεπάγεται άμεση και σημαντική μείωση κόστους.
Επιπρόσθετα, η Διοίκηση των νοσοκομείων έχει τη δυνατότητα για καλύτερη οικονομική διαχείριση και ανάλυση κόστους μέσω της ορθότερης τιμολόγησης των υπηρεσιών με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νοσοκομείων αλλά και την ομοιογένεια στον τρόπο λειτουργίας και διαδικασιών των νοσηλευτηρίων.
Παράλληλα, υπάρχουν πολλαπλά οφέλη και για τους ασθενείς. Ο ασθενής λαμβάνει καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς διαθέτει ενιαίο φάκελο, ο οποίος επιτρέπει την περαιτέρω ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών και ιατρικών του δεδομένων, αλλά και την εύκολη ηλεκτρονική πρόσβαση στο ιστορικό του, που διασφαλίζει καλύτερη παροχή ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών.